K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 17:54   #1
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære K.41.Odense

Godt du lytter til din krop! Det er jo netop, hvad du skal lære hos psykiater: at lytte til og acceptere, hvad din krop fortæller dig - og udtrykke venligt selvassertivt med ord, hvad du mærker kropsligt om dine behov og grænser - så du fremover også i arbejdsliv lytter til din krops grænser og får udtrykt disse grænser i nu med selvaccept og med overbevisning og med tilpas pondus!

Så din psykiater må i virkeligheden være stolt af dig - at du er nået så langt med dig selv, at du igen lytter til og accepterer dig selv og udtrykker venligt selvassertivt, hvad du mærker behov for.

Til lykke med du er nået langt med dig selv - med føling med dig selv og med selvaccept - god til at mærke og udtrykke dine behov igen - og med respekt omkring dig, når du lytter til og udtrykker dine behov og ønsker - på vej mod arbejdsprøvning, du ønsker og ser frem til!

Held og lykke med arbejdsprøvning - på vej mod ønskejob - det ønsker jeg for dig!

Måske har du fortsat behov for samtaleterapi hos terapeut/psykolog - og måske også hos denne psykiater igen - eller hos en ny psykiater? Det er dig, der mærker, hvor der er lindring og heling og udvikling i samtaleterapi for dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Jeg har meldt fra hos psykiateren... har haft migræne 11 gange i december nu, og det er min krop der prøver at vise mig at noget er galt. Hun var kold som is da jeg sagde det i telefonen.... Det gik bare SLET ikke. Glædeig jul til jer alle!
Glædelig jul og godt nytår!

Skriv senere igen!

Sidst redigeret af Katharina; 23-12-2010 kl. 18:14.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 19:30   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Jeg har meldt fra hos psykiateren... har haft migræne 11 gange i december nu, og det er min krop der prøver at vise mig at noget er galt. Hun var kold som is da jeg sagde det i telefonen.... Det gik bare SLET ikke. Glædeig jul til jer alle!
Hej K41,

Lidt en underlig melding fra din psykiater, var det ikke også hende du følte at du ikke havde det godt med ? Måske skulle du se at få en ny også selvom det "kun" bliver for udskrivning af medicin og deslige.

Som du måske også ved eller har på fornemmelsen er det måske den evt. forestående arbejdsprøvning det "går dig på nerverne" og sætter sig som migræne. Det er klart at du har spændt og sikkert angst herfor. Er du i stand til at komme i arbejdsprøvning overhovedet ? Det ved jeg ikke om du er eller har tænkt på.

Op med humøret, du er i gang med en afklaring af din fremtid og det bliver hårdt, men så kommer du i det mindste videre med din sag.

God jul.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:02   #3
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
På mandag skal jeg starte i arbejdsprøvning på en skole, med funktioner på biblioteket. Hmm der var godt nok meget larm, håber det går. Jeg skal starte med 16 timer, og efter 4 uger trappe op til 20 timer.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:11   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære K.41.Odense

Det lyder rigtig godt med arbejdsprøvning på et skolebibliotek!

Held og lykke!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:07   #5
frkhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Vejle kommune
Indlæg: 15
Styrke: 14
frkhansen er ny på vejen
Tillykke med resultatet. Kan godt forstå du er lettet!

Sidst redigeret af frkhansen; 19-01-2011 kl. 14:03.
frkhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:59   #6
Anette71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
Anette71 er ny på vejen
Puha...en tur at være igennem!! Jeg føler sommetider dette er en jungle vi skal finde rundt i.....og samtigt med jeg så sidder og læser her...ja så ringede min sagsbehandler lige ang. at hun var ved lave papirerne på min forlængelse af sygedagpenge (vidste de ville blive forlænget) men det gav da lige et gib i mig da jeg hørte det var hende !!

Starter også i arbejdsprøvning på mandag, så det blir spændende !!

God arbejdsprøvning til dig :-)
Anette71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 16:26   #7
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Tak... men kan ikke lade være med at bekymre mig... selv om jeg skulle ligge på fx 25 timer, så kan kommunen jo stadig sige at jeg ikke skal have fleksjob, hvis og hvis og hvis...

Kan de egentlig finde på at sige: Vi tror du kan klare et fuldtidsjob om 10 år, når dine børn er flyttet hjemmefra!??? Du får kontanthjælp i mellemtiden!!!
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 07:17   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Tak... men kan ikke lade være med at bekymre mig... selv om jeg skulle ligge på fx 25 timer, så kan kommunen jo stadig sige at jeg ikke skal have fleksjob, hvis og hvis og hvis...

Kan de egentlig finde på at sige: Vi tror du kan klare et fuldtidsjob om 10 år, når dine børn er flyttet hjemmefra!??? Du får kontanthjælp i mellemtiden!!!
Det er helt naturligt at være bekymret / spændt for den kommende praktik, på den ene side glæder man sig og på den anden så er det også hårdt at skulle igang igen.

For mig lyder 16 timer meget at starte på!? På 4 uger kunne man måske lave en blid optrapning i stedet, for at nå frem til de 20 timer du menes at kunne klare. Jeg skal dog ikke kunne sige hvad du kan klare og ikke klare og hvordan det er bedst at starte. Har du nogle der skal følge dig på biblioteket, som du kan sig til og fra overfor mht. arbejdstid ? Eller skal du bare selv "køre" det ?

Det du skriver med om 10 år, er meget usandsynligt. Du er gået i afklaring her og nu for at man skal finde ud af hvad din fremtid skal være i henhold til arbejdsmarkedet og det skal man finde ud af i den kommende periode hvor du skal afklares arbejds- såvel som helbreds mæssigt.

Det er endda rigtigt fint at du kan afklares under din sygedagpenge periode, dog er du stadig nødt til at holde trit med "denne" !! Dermed ment, at forløber din praktik mod forventning ikke som den skal, jamen så skal der ske nogle justeringer således at du kommer ud med et retvisende resultat hvad du kan klare og ikke kan klare på arbejdsmarkedet.

Tilpasninger omkring ens arbejdsprøvning er nøglen til gennemførsel af samme. Dog er det vigtigt at du får lavet sådanne tilpasninger når det er og hvor det er nødvendigt. Det er kun dig der ved hvorledes det skal være. Det er ikke sikkert at du rammer rigtigt de første par gange med de behov for evt. skånehensyn og arbejdstid du føler at måtte have brug for i forhold til dit liv ved siden af. Det er svært, men prøv at tage det oppe fra og ned og vær ikke overrasket over hvor mange justeringer du evt. må lave undervejs. Det kan både gå den ene vej og den anden. Det er helt naturligt i forbindelse med en arbejdsprøvning. Jo flere justeringer/tilpasninger jo bedre vil jeg sige, så undgår man at "knække nakken" undervejs.

Held og lykke.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 20-01-2011 kl. 07:29.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 11:15   #9
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hej EE
Det er åbenbart Odense Kommunes rutine at starte på 15 timer (det var 16 for at det lige skulle passe med nogle funktioner på skolen)
Min jobkonsulent sagde ikke at jeg skulle ende på 20.. hun snakkede endda om fuld tid... hvilket jeg ikke sagde noget til, men det er da HELT urealistisk. Jeg har jo også migræne at slås med... det tager mange enkeldage.

Der er en bibliotekar der, der hele tiden kan spørges, og er en del på bibloioteket.

Jeg er i tvivl om, om der er for meget larm pga børn. Det rungede utrolig meget. Og så er biblioteket halv-åbent. Måske et kommunekontor havde været bedre...

Jeg har vel 39 uger at blive afklaret i.

Men er så meget afhængig af, at en psykiater erklærer, at min arbejdsevne ikke kan forbedres mere, altså at jeg er stationær, men nok kan få en bedre livskvalitet efterhånden.

Jeg er blevet henvist til neurolog pga migræne, da jeg gerne vil på hovedpineklinikken i Glostrup. Mon jeg skyder mig selv i forden, af at begynde at "pille" ved min migræne?

På den anden side betyder min migræne utrolig meget, da der ryger rigtig meget energi, de dage jeg er syg. Og det ville jeg rigtig gerne slippe for.

Har forresten en tid ved hypnotisør Jakob Stracotta , en af landets bedste hypnotisører, og det er jeg rigtig spændt på!
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 11:26   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej K41,

Hvis vi ikke bekymrede os over en arbejdsprøvning hvad enten den står for døren eller skal igang, så var vi jo alle på det ordinære arbejdsmarked. Det er helt naturligt som du ved og så alle de forventningerne, der kommer ude fra. "Bare lige" 20 timer, 25 timer og inden man ser sig om så er man på fuld tid. Den fik jeg også smidt i hovedet af min jobkonsulent. Jeg tænkte ikke rigtigt noget, anede ikke mit levende råd. Dog viste min første arbejdsprøvning 6 -7 timer i gns. pr. uge, så man ved aldrig hvad det bliver til før man kommer igang, det kommer an på mange faktorer.

Det er fint nok at du arbejder på at få det bedre, alle behandlingsmuligheder skal jo alligevel være udtømte hvad enten du skal tilkendes fleksjob eller førtidspension. Jeg ville dog afholde mig fra at fortælle min sagsbehandler herom indtil jeg kendte vente tiden til fx. hovedpine centeret i Glostrup og på den anden side kunne en sbér måske også presse på for at du kom til, hvis dt var en af dine behandlingsmuligheder. !!?

Du må jo se hvad "miljøet" er omkring biblioteket og se hvad du kan og ikke kan affinde dig med. Der er jo ikke andet for at få det prøvet af og se hvordan det går.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension