K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2015, 18:12   #1
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Kørt i manegen i over 4 år

Jeg er både glad og sur på samme tid.

Glad, fordi jeg efter 3,5 år kan endelig få ret i, at jeg er syg. Ikke doven, viljesvag, nasser eller andet grimt, men bare syg. Helt officielt. Med erklæring fra lægen om, at der er tale om muskelsvind (DM1).

Sur er jeg, fordi sundhedsvæsenet har svigtet mig og det har kostet mig helbredet, jobbet, familierelationer, økonomi og meget andet.

Jeg var på arbejdsmarkedet i flere år, da jeg i starten af 2011 begyndte at mærke enorm træthed og svimmelhed. Jeg var sygemeldt i kort tid, men lægen fandt intet i mine boldprøver eller ved andre alm. undersøgelser. Jeg fandt mig i alle mulige forklaringer og blev derfor på arbejdsmarkedet trods svækket tilstand.

I slutningen af 2011 svigtede helbredet markant og jeg blev nødt til at langtidssygemelde mig og mistede derefter jobbet, men lægerne blev ved med at raskmelde mig i 2012 og 2013 trods stærke smerter og funktionsnedsættelse i flere organer. (I 2012 var jeg dog heldig med at en uddannelseslæge fandt frem til årsagen til træthed og det var for lavt stofskifte, som nu er kronisk, men jeg er heldigvis på daglig medicin.)

Jeg har så gået "arbejdløs" siden 2013, dog har jeg været heldig med at få vikariat i 2014, som kunne forlænges, men det skete ikke, da min tilstand var alt for ustabil og dette også kunne ses på arbejdspladsen.

Jeg har siden 2011 skiftet 8 læger, i maj skiftede jeg endnu engang og nu har jeg endelig fået forklaring på mine lidelser, samt er der sat gang i supplerende undersøgelser.

Problemet er blot, at mine dagpenge udløber her til august, jeg er for syg til at varetage et fuldtidsjob og der er ingen, der vil indrømme, at jeg har lidt meget igennem 4 år og ingen vil tage ansvar for det forfærdelig forløb jeg har været igennem.

Jeg har været under enorm pres fra kommunen, a-kassen og familien, som alle mente, at jeg var blot doven og ikke rigtig gad på arbejde... Det resulterede i lang depression og ret svær psykisk tilstand, som jeg sideløbende med min søgen efter diagnose blev nødt til at håndtere.

Hvem har så ansvar for alle de konsekvenser, som jeg skulle igennem pga. lægesjusk?

P.S.
Min form for muskelsvind er ikke genetisk, men derimod opstod på baggrund af øget stress på arbejde i samspil med ubehandlet stofskifte i 2011-2012. Dvs. hvis jeg modtog den korrekte behandling dengang i 2011, kunne jeg helt undgå at mødes med denne forfærdelige muskelsygdom.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 19:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tilgiv.....

Kære misery

.... dine omgivelser og se fremad.

En del af os har været igennem det samme forløb, som nu er afsluttet for dig.

Mennesker er en noget ejendommelig skabning, især når vi møder situationer som vi ikke forstår. Så er vi hurtige til at dømme.

Det har du nu prøvet at leve med. Jeg forstår godt din vrede.


Jeg gennemlevede 11 år, hvor både venner og læger udtrykte at der nok var en psykisk overbygning, indtil jeg havnede i en kørestol med alsken fint udstyr.

Mit bedste råd til dig nu er, at hvis ikke der er sket direkte lægefejl, så skal du se fremad.

Venner og familie, som ikke forstod har nok en dårlig smag i munden i dag.

Men du kan ikke bruge det til noget..... se fremad!

Nu skal du begynde at sætte dig ind i de muligheder, som du har.

Du skal kende nye begreber, fordi nu skal du kæmpe for at bibeholde dine færdigheder.

Begynd at melde dig ind i verdens bedste formands forening: Evald Krog`s Muskelsvindfonden http://muskelsvindfonden.dk/ og gør brug af deres viden og tilbud.

Til andre: http://muskelsvindfonden.dk/om-muske...sbeskrivelser/

" DM1 er den almindeligste form, hvor symptomerne viser sig i alle aldersgrupper – fra nyfødte til ældre. Sygdommen er en multisystemsygdom, dvs. at den ud over musklerne kan påvirke mange andre organer i kroppen bl.a. hjertet, øjnene, hjerne og de indre organer som mave og tarm. Der er ofte flere personer med DM i samme familie og det er karakteristisk, at symptomerne bliver mere udtalte fra generation til generation."

misery... nu skal du begynde sætte dig ind i forskellige ting, således at du kender regler og lovgivning.

Jeg kunne spørge dig: Er du "svært handicappet"? En juridisk betegnelse som du senere får brug for, at forstå.

Hvilken form for behandling modtager du? S.U.

Regler for genoptræning, som du skal kende, herunder Sundhedsstyrelsens retningslinier og diagnoseliste for vederlagsfri optræning.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Fremover bliver du på denne din tråd, fordi der dukker mange spørgsmål op i nærmeste fremtid.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Hvor i landet bor du ca.? S.U.

Nu er alt jo nyt med den nye diagnose, men hvor langt er du i dine tanker?

Hvad tænker du og hvad mener du er bedst for dig pt. Fleksjob, førtidspension?

Så skal man også forholde sig til de nye reformer, som kræver en del af dig. Der er meget du skal vide nu og ikke senere.

Jeg kunne fortsætte i timevis, men stopper nu fordi jeg ved at du kommer med mange spørgsmål.

Det har du k10 til at svare på. Det er ikke så ringe endda.

Den første betingelse for at ens sociale sag kommer til at køre godt er at du er aktiv. Stol kun på dig selv.

Læs og følg disse råd, hvis ikke du allerede kender dem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 20:46   #3
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Jeg er ikke i behandling endnu, mangler CT-skanning i juni for at alt er på plads. Har lige fået diagnosen, dog skal den være helt præcis.

Jeg er 34 og bor på Fyn.

Jeg har gjort mig mange tanker, fordi jeg har selv fundet frem til den rigtige diagnose allerede januar 2014, men min egen læge har blankt afvist den og det samme gjorde neurologen, som jeg bedt lægen henvise mig til. Så jeg var indstillet på det fra 2014.

Mht. job vil jeg gerne blive på arbejdsmarkedet, fordi jeg elsker mit job som lærer og jeg ved, at jobbet giver mig glæde og mulighed for at forblive aktiv og nogenlunde rask i mange år endnu. Hjemme bliver man hurtigt til grøntsag.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 21:09   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det lyder fornuftigt....

Kære misery

Fleksjob (som du i dag ikke selv kan ansøge om)

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Rehabiliteringsteamets sammensætning:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

.... som kun indstiller til kommunen, som er den eneste der afgøre en sag.

Du må ikke forvente at omgivelserne, medlemmer af Rehabiliteringsteamet og kommunens sagsbehandler har den fulde viden og konsekvenser af din diagnose. Det bliver din opgave at formidle at den viden findes i din kommunale journal.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 10:34   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser

Hvem har så ansvar for alle de konsekvenser, som jeg skulle igennem pga. lægesjusk?
Det er muligt at søge erstatning for fejlbehandling hos Patienterstatningen.
Forbrugerrådet informerer om, hvordan man søger erstatning for fejlbehandling.
http://taenk.dk/gode-raad/tema/klage...tientforsikrin
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 12:37   #6
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg er i tvivl, om jeg overhovedet kan klage.

For det første er der gået mere end tre år, som er frist for fejlbehandling o.l. For den andet, er jeg ikke blevet fejlbehandlet - jeg blev bare raskmeldt gang på gang uden at der var nogen som helst form for behandling.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 12:49   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du er fejlbehandlet, når du er fejldiagnostiseret. Du fik diagnosen rask, men det var du ikke. Din sygdom blev ikke diagnostiseret. Det var en fejl.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...boer-du-klage/
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 13:12   #8
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du er fejlbehandlet, når du er fejldiagnostiseret. Du fik diagnosen rask, men det var du ikke. Din sygdom blev ikke diagnostiseret. Det var en fejl......
Og derfor er det vigtigt, at du søger erstatning så hurtigt som muligt.
Prøv at kontakte din læge og indsend ansøgningen i dag, hvis dette er muligt.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 13:23   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Misery

I hver region er der en patientvejleder, som kan være behjælpelig i forbindelse med klager mv.

Hvis du vil vide mere så kig her

https://www.borger.dk/Sider/Patientvejledere.aspx

her kan du også finde et link til patientvejleder i din region.

jeg havde en gang rigtig god hjælp og støtte af en patientvejleder iforbindelse med langsommelig behandling, fik bla. hjælp til formulering af klage.

gode ønsker til dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension