K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2014, 00:02   #1
smile1rose
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
smile1rose er ny på vejen
Wink Hjælp !

Hej.
Måske kan jeg blive noget klogere på jeres kommentar herinde.
Jeg er en mor på 33 år. på kontanthjælp og er i praktik med henblik på ordinær vilkår.

Jeg har siden juli2012 været sygemeldt, og har været under aktivering samme sted i en supermarked siden august 2012 til nu.

Siden sommer 2013 kom jeg på kontanthjælp, mens jeg stadig var under aktivering, og konstant øvning af timer. nogle gange kunne jeg ikke holde til dette time tal på 15 mere så kom jeg igen på mindre 4 timer til øvning på 9 timer.
Jeg har været under en forløb hos Afdelig for Traume og Tortur ofre fra mart 2014 til oktober 2014, og min diagnose er PTST med stress og depression.
Forløbet har ikke hjulpet mig ret meget men jeg kan bruge nogle redskaber fremover.
men jeg bevarede de timer jeg kunne på arbejdsmarkedet.

I oktober mdr 2014 har jeg og min jobkonsulent og min chef haft en møde som de igen vil prøve med øvning af timer,fra 9t. til 12t.
jeg prøvede og jeg magtede ikke , jeg gik til min læge og hun har sygemeldt mig næste 3 uger for at få lidt ro.

De har indkaldt mig til en samtale i jobcenter så vi kan lave en holdbar plan for mig.
Kan I hjælpe mig med hvad kan jeg søge om, så jeg kan nå at få en flexjob og bevare mig på arbejdsmarkedet.
For min sag hedder kun jobplan ikke andet.
smile1rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 00:37   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen..

Kære Smile1rose

Du nævner PTST som jeg googler uden succes, mener du PTSD?

http://ptsdidanmark.dk/forside

Først læser du lige disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bliv her på din tråd fremover, så har vi overblik i din sag.

Først søger du aktindsigt i alt, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Fordi det er vigtigt, at du ved hvad alle andre skriver om dig i DIN journal.

Ellers kan du ikke stille de rigtige spørgsmål og kontrollere om oplysningerne i din journal er korrekte.


Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold orden i disse papirer, da der kommer mange.

Du ved, at regeringen har vedtaget mange nye reformer med virkning bla fra den 1. juli 2014.

En af disse konsekvenser, er bla at du ikke mere selv kan ansøge om et fleksjob, som før. Det er udelukkende kommunen som bestemmer om du bør indstilles til et fleksjob. Om du tilhøre målgruppen, som man udtrykker det.

Muligvis ser du her årsagen til at man hele tiden forsøger at presse dig op i timer, som desværre udmunder i en ny sygemelding.

Har du viden om at både din sagsbehandler og jobkonsulenten har den fulde viden om din diagnose og baggrunden for den? Her må du ikke tage det som en naturlighed, at de har den mindste viden om din reelle diagnose og konsekvenserne af denne.

Allerede, at du bliver presset for meget så du bliver tvunget ud i en sygemelding indikere for mig, at man ikke tager vare på dig, på en professionel måde. Hvis du er enig, bliver det en af dine opgaver at sikre dig, at alle har den fornødne viden om din diagnose, ved at printer oplysninger ud til dem og beder om at disse oplysninger bliver vedlagt din kommunale journal.

Nu vil man holde et møde med dig for at lave en plan.

Det lyder godt, men skulle man ikke have gjort det noget før?

Nej, fordi kommunen er ikke interesseret i dine diagnoser eller hvordan du har det. Kommunen er kun interesseret i din arbejdsevne.

Jeg forstår du tænker, drømmer kunne tænke dig en afslutning med bevilling af et fleksjob?

Læs her om fleksjob:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Din praktiserende læge er en vigtig person fremover i din sociale sag.


Læs om ressourceforløb her:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...sourceforloeb/

Husk, bliv her på din tråd fremover, fordi der dukker mange spørgsmål op i nærmeste fremtid.

Hvornår skal du til det møde med jobcenteret?

Jeg tænker på, om du kan nå at søge aktindsigt og modtage disse inden 10 kalenderdage, som loven foreskriver. Fordi, her findes sikkert oplysninger, som giver dig anledning til flere spørgsmål.

Sidst men ikke mindst: har du en som kan hjælpe dig fremover, fordi det kan være en stor belastning at være alene om ens sociale sag i dag, hvor hjælpen fra kommunen ikke er som mange forventer. En som kan være bisidder sammen med dig til møderne og læse og forstå de mange papirer du vil modtage osv osv. Bare en person som du stoler på.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-11-2014 kl. 01:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 11:40   #3
smile1rose
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
smile1rose er ny på vejen
Tak Peter for svar
Dette var Ptsd jeg mente.
Jeg har haft engang en bisidder med fra ATT afdeling, som ved mødet forklarede fang på gang, og de lyttede bare.
den bisidder har kan jeg ikke bruge længere da jeg er afsluttet ved dem, og har desværre ikke nogle andre jeg kan stole på.
Dettr gær det endnu sværte for mig, men jeg opgiver ikke og kæmper for dette selv.
Jeg har samlet en del dokumenter og har styr på det, men bliver nødt til at skrive ned på en papir sporgsmål som keg vil bruge til mødet! Ellers glemmer jeg det.
Tusind tak for svar pg jeg holder på dette tråd
Ønsker alle jer en god dag
smile1rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 19:51   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle burde gøre dette....hvis de skal til møder og har spørgsmål....så at skrive dem ned inden man skal til mødet...så man netop ikke glemmer dem når man først sidder der...

De fleste har en tendens til at når man først sidder midt i mødet ja så glemmer man alt man ville spørge om...dette både på kommunen men også ved læger...

Så det er en super god ide at skrive sine spørgsmål ned...så man huske at få svar på det man vil have eller bare sagt det man gerne vil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension