K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2015, 18:12   #1
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Hjælp til flytning pga sygdom?

Hej

Vi har sat vores gård til salg pga at jeg ikke kan holde til alt det der skal laves da min rygmarv er blevet meget dårligere, jeg kan ikke opereres da der er alt for stor risiko for at jeg vil blive lam af operationen, så derfor bliver det ikke bedre.

Men jeg har så hørt at man kan søge kommunen om hjælp til flytningen og muligvis få dækket ejendomsmægler salæret, er der nogen der ved noget om dette, og hvordan man praktisk gør det?

vh Robin
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 18:59   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt om, at kommunen betaler salæret for at sælge en ejendom, og kan heller ikke finde noget om det på nettet.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 19:17   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan søge om flytte hjælp men det er vist svært at få , er helt sikker på man ikke kan få mæler betalt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 20:22   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Det kommer helt an på din kommunes humør...

Under §100 er nævnt flytteudgifter... men man skal jo være målgruppe for denne paragraf, hvilket kommunerne ikke altid kan finde ud af om man er (jeg venter på afgørelse på 6. år, indtil nu har det været ren sagsbehandling) først når det er besluttet om man er målgruppe, kan man gå ind og søge eventuel hjælp til flytning, som så igen er en individuel vurdering.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...r-ved-flytning

Alt dette skal tolkes der hen at har du en meget flink kommune, kan du måske få hjælp... ellers kan du sende en hvid pil efter dit ønske !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 21:23   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du kan få et indskudslån til en lejlighed
På cirka 13000 kr. Samt tilskud til de mest basale ting til indbo
Regn dog højst med få tusinde kroner.

Dette får du kun hvis du absolut ikke har noget af værdi
Hverken i banken eller i den gård du skal have solgt
Ellers hjælper de alså ikke med et salg af nogen ejendom
Som måske koster over 100.000, kommer an hvad gården har af værdi

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-02-2015 kl. 21:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 23:21   #6
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Hej Igen

Jeg er i gang med at søge §100, men har stadig ikke fået svar, men jeg fandt dette på computeren under:

Vejledning om nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse:

Andre eksempler på hvilke udgifter merudgiftsydelsen i øvrigt dækker

47. Udover de ovennævnte udgifter kan der i det konkrete tilfælde være andre eksempler på nødvendige merudgifter så som:

– Merudgifter til fritidsaktiviteter

– udgifter til flytning, der er betinget af en nedsat funktionsevne, herunder eventuelt salær til ejendomsmægler (salgsomkostninger), leje af flyttebil mv.

– ekstra varmeudgifter. Den nedsatte funktionsevne kan medføre behov for ekstra varme, idet den pågældende ikke eller kun i begrænset omfang kan bevæge sig, og at den pågældendes af- og påklædning tager længere tid. I forhold til ekstra varmeudgifter skal der henvises til, at de forhøjede varmeudgifter skal være en nødvendig følge af borgerens nedsatte funktionsevne

– udgifter til daglig vask (tøjvask) og hygiejne mv.


Så umiddelbart ser det da ud til at man godt kan søge om det, men måske jeg skal vente til jeg har fået svar om jeg få merudgifter dækket..

Ellers tak for svar, havde håbet der var nogle der havde erfaring med det...
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 02:52   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja jeg tror altså det er urealistisk at tro at kommunen/staten vil give en penge, når man sælger......... så længe det ikke er tvangsaktion.

Du kommer jo til penge gennem salget til at betale ejendomsmægler og flyttevogn - hvis du ikke har købt nyt for dyrt. Og det vil kommunen jo så nok sige du skulle have indregnet i flyttebudgettet.

På den anden side kan det jo aldrig skade at søge. Bare du ved du kan klare dig hvis du ikke får noget fra kommunen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 11:43   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig...

Kære Robin91

Bliv her på denne tråd fremover...

.. fordi der i nærmeste fremtid dukker mange spørgsmål op, som du skal kende svaret på nu og ikke senere.

Du er påbegyndt en vandring med mange forhindringer, som kan kvæle dig, hvis ikke du kender spillets regler.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvis din/jeres gård er din hovedbeskæftigelse og du nu ikke længere kan klare arbejdet pga din ryg, så skal du dels bede om hjælp NU og kende spillets regler.

Udgangspunktet er at din kommune yder dig den hjælp som lovens siger du skal have, men....

... ofte havner man i en situation hvor man simpelthen ikke forstår hvad der foregår i ens liv. Bla fordi der de sidste par år er trådt flere reformer i kraft.

Når du søger om hjælp ved din kommune, her § 100, skal du kende din sagsbehandlingsfrist, som du finder på din kommunes hjemmeside.

Brug søgefunktionen med: svarfrister, frister eller sagsbehandlingsfrister.

Hvis ikke du kan finde dem, så giv mig navnet på din kommune gennem en PB, Personlig Besked.

Du skal også forstå reglerne om de forskellige hjælpe foranstaltninger, her § 100, fordi hvis din kommunen bruger det sædvanlige kneb med at give generet afslag på en §100 ansøgning og din sag ender ved Ankestyrelsen spilder du meget kostbar tid.

Sagt meget simpelt: DU skal være aktiv i din sociale sag fra begyndelsen inden for alle områder, ellers mister du indflydelsen på din sag.

Din ryg.

Du nævner nogle diffuse muligheder med ødelagt rygmarv.

Men hvilken hjælp/behandling modtager du for disse problemer?

Har du indsigt i dine præcise diagnoser?

Har du søgt aktindsigt og ved præcis hvad læger/hospitaler har beskrevet om din ryg?

Når en borger beder om hjælp, skal du vide at kommunen ikke interessere sig for diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.

Dokumentation er kodeordet, hvis man skal have den korrekte hjælp.

Har der været foretaget en MR-scanning af din ryg?

Jeg fornemmer at du er over 40 år?

Modtager du anden ydelse fra kommunen pt?

Har du god kontakt til din praktiserende læge?

Er du medlem af en forening?

Hvad tænker du om fremtiden: revalidering, ressourceforløb, fleksjob, førtidspension?

Som jeg bedømmer din beskrivelser er og bliver din sag en alvorlig og tung sag, som du skal have hjælp til.

Har du en der kan hjælpe dig fremover? Som kan hjælpe dig med at være bisidder og vende sagen med dig?

§100.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15781

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-02-2015 kl. 11:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 14:19   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man kan søge alt på en §100, det er ikke noget problem
Men tror nu ikke du vil få noget som helst, hvis du har den mindste smule formue
Det er udelukkende hvis ens formue er under cirka 10000 kr.
man kan få tiskud
hvis der er friværdi, når gården er solgt. Det tæller som formue
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 14:50   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
§100 er IKKE formuebestemt og IKKE indtægtsbestemt !
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension