K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 23:02   #11
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
att gh72
det er forskelligt far den enkelte person om man skal i arbejds prøvning inden man bliver tilkendt flex
jeg er selv i fuld gang og jeg er i praktik og skal i endnu en,,

flexjob kontoret er i sin fulde ret til at kræve en tvær faglig arbejdsprøvning
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 23:17   #12
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
mere kød på ;0)

jeg kan faktisk ikke komme med mere fyld om sagensom der var en der søgte efter...for det er hvad jeg ved...men undre mig bare.....hm....hun får 18.000 kr før skat i løn, og har 16 timer....
og det var sådan at hun måtte vælge det sted hun gerne vil i job, det gjorde hun så, gik ind og sagde "hej vil i ha mig gratis i fleksjob uden beregning!

tak for jeres råd meget glad for dem!!!
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 23:30   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er det, fordi kommunen spekulerer i, at den mister refusion de næste 3 år, hvis den intet gør.

Jeg kan ikke finde anden forklaring.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 07:13   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Oliver - ja jeg véd godt, man skal i arbejdsprøvning inden man bliver visiteret, men når man først er visiteret, kan man godt ansættes direkte i fleksjob, uden praktik.

Zuza - ja, det tror jeg også. Det må have noget at gøre med den refusion kommunen mister, hvis de ikke har skaffet folk i arbejde.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:11   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nille der er en her på siden der også har fortalt at hendes kommune ville have hende ud i job i en af kommunernes virksomheder...

Jeg tror ikke at det er ulovligt og ej heller er der noget fordækt i det (skal finde lidt om det senere) det har hele tiden været sådan at kommunale og statslige virksomheder kunne slippe med at betale mindre for en flekser end feks en privat virksomhed (finder også mere om dette til dig senere )

Det jeg tror der sker i disse dage er at kommunerne ser at de er ved at miste deres refusion og derfor er det billigere at sende folk i fleksjob i kommunen, og det er jo ikke gratis for kommunen skal så betale lønnen, det at det er gratis betyder at det for den enkelte vuggestue etc er gratis , hvor de normalt ville skulle finde pengene i deres eget budget til en fleks lønning , så er det nu kommunen der går ind og betaler....


På den måde at kommunen betaler lønnen, og så får deres andel af løn refusionen fra staten....


Det jeg kunne frygte er at man efter et år når man igen er berettiget til refusion fra staten til ledighedsydelse fyre flekser for at få en anden flekser der er ved at falde for refusionsgrænsen ind i jobbet , på den måde vil man som flekser kunne gå ledig et år og arbejde et år og så ledig et år igen.

Meget stressende og meget kreativt af kommunerne....


Hmmm er det en indviklet forklaring det her

På den anden side hvis det viser sig at folk ikke bliver fyret igen , så kan jeg for min del ikke have ondt i r**** af det , for det er ingen hemmelighed at de i alle kommunale institutioner mangler personale og hvorfor ikke bruge flekser som en ekstra hånd , alle institutioner burde ud over deres personale normering have deres egen fleksjobber som kan aflaste det overarbejdet personale...

Det er vi mange flekser der har sagt hele tiden, men desværre er der først den mulighed for vores institutioner når kommunen risikere at blive ramt på pengepungen indtil da kan det ikke rage dem mere....

Så nu bliver det spændene at se hvor længe der går inden div kommuner opdager den her lille finte (har hørt om nogen stykker efterhånden) og hvor længe der går inden alle vi flekser er ansat på kommunale institutioner..

jeg har haft en flekser diskussion med min mor som selv er/var ansat inden for plejesektoren og hun mente at flekser var noget nær en genial løsning , de havde en ansat på hendes plejehjem, hun gik til hånde med alt muligt , kørte beborne ind og spiset og på dårlige dage sad hun bare og spiste sammen med dem og hyggede men det frigav en masse tid til personalet hvor de kunne bruge tiden på mere tunge opgaver der fik lov at ligge og flyde....

jeg syntes at min mors arbejdsplads havde fundet den geniale løsning indtil min mor sagde at hun ikke kunne forstå hvorfor flekserne altid kun blev i tre måneder (spekulation i praktik)

Så ergo jeg tror at der kan være brug for mange flekser i plejesektoren og kan det samtidig hjælpe kommunener med at slippe for at miste deres refusion så ingen alarm fra min side, bare de ikke fyre flekseren lige så snart de har optjent til at kommunen kan bevare refusionen ...

og det kan kun tiden vise
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:16   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kan kun erklære mig enig Så længe man vedbliver at være ansat, ser jeg heller ingen problemer i det, tværtimod kan det være, at flere kan komme ud i arbejde!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 21:59   #17
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
kanon

super forklaring H NU kan jeg se sammenhæng-tak
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Forslag om førtidspension vækker undren" MrBurns Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 01-12-2010 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension