K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 13:20   #1
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
"Forslag om førtidspension vækker undren"


Forening for førtidspensionister mener, at reformudspil er overflødigt og i værste fald diskriminerende.
Map data ©2010 - Terms of Use

“Noget frygteligt sludder”.

Sådan betegner formand for Landsforeningen for Førtidspensionister, Carl-Erik Nielsen, det, når regeringen onsdag angiveligt vil lancere et forslag om, at folk under 40 år som udgangspunkt ikke skal kunne komme på førtidspension.

Kun i helt indlysende tilfælde skal folk under 40 år kunne få førtidspension.

Men sådan er det allerede i dag, lyder påstanden fra Carl-Erik Nielsen: ...

Fortsættes her: http://www.information.dk/telegram/252440
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 13:52   #2
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Interessant... spørgsmålet er... holder den kritik.

VKO plejer indtil nu jo og tilsidesætte alt kritik positiv som negativ, og gennemføre deres ting, uanset om det gennemtænkt eller ej, samt hvilke konsekvenser det har i det RIGTIGE Danmark, og ikke osteklokke Danmark de hovedsagligt er i.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 14:35   #3
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Interessant... spørgsmålet er... holder den kritik.

VKO plejer indtil nu jo og tilsidesætte alt kritik positiv som negativ, og gennemføre deres ting, uanset om det gennemtænkt eller ej, samt hvilke konsekvenser det har i det RIGTIGE Danmark, og ikke osteklokke Danmark de hovedsagligt er i.
Som jeg hørte det på pressemødet her kl.13, er DF ikke del af forligspartierne - hvilket undrer mig.

Dem, jeg lige kan huske, var: V, K, S, R og Enhedslisten.
Bed mærke i, at DF ikke var med i den liste, som ministeren gav på pressemødet.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:16   #4
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Jeg undrede mig også meget over at DF ikke blev nævnt, sad selv og så det...
Lidt underligt synes jeg
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:21   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
DF var vist ikke med til en reform i 2003
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:28   #6
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Er jeg ret sikker på de var - men ikke sikker, mener bare jeg fandt det tidligere i dag, hvor de stemte imod, og HVIS det tilfældet mon det så er tilfældet på en eller anden led at de ikke blev nævnt...
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:54   #7
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Jeg undrede mig også meget over at DF ikke blev nævnt, sad selv og så det...
Lidt underligt synes jeg

Jeg har en teori om, hvorfor DF ikke er med:

DF har generelt altid passet meget på førtidspensionister og pensionister. [Man kan synes som DF's politk, hvad man vil. Men dette er faktum.]

[Førtids]pensionister er en stor del af DF's vælgere. Ved at stå udenfor en FP reform, sikrer de sig, at de ikke mister en hulens masse stemmer fra [førtids]pensionisterne, som, uden tvivl, vil være mopsede over den FP reform, som nu vil komme ved næste valg.

Så kan DF stå frem og sige, at alle de andre partier er nogle numsehuller, fordi de stemte ja til reformen - mens DF jo stemte nej.
Dermed kan DF blamere de andre partier, og dermed ikke miste alle de stemmer, som de givetvis ville have mistet, hvis de var gået med til en FP reform.

DF ved selvfølgelig, at ligemeget, hvor meget politikerne lyver så det driver mht. at bruge flotte ord som 'tilbud' og 'hjælpe de unge', så ved DF, at vælgerne vil gennemskue reformen, og straffe de partier, der stemte for reformen.

Grunden til, at DF lader til at være gået totalt under jorden lige nu, er, at DF inderst inde ved, at disse reformer desværre skal gennemføres for at redde DK's økonomi.

DF vil bare ikke involveres lige nu. DF vil slet ikke have opmærksomhed overhovet. Først når reformen [b]er[/] vedtaget, vil Parabol Pia stå frem og sabler de andre partier ned for at have vedtaget FP reformen.

Men lige nu, hvor vi skal bruge hende, holder hun selvfølgelig lav profil. I stedet for at stå frem og kæmpe for førtidpensionisterne og dem, der kæmper for at få den.

Politikere er meget kalkulerende.

Altimens bruger vi milliarder på at bekæmpe fantasiterrorister i Asien, og har lige sendt 7 milliarder til Irland, selv om der INTET krav er til, at DK skal deltage i hjælpepakken til Irland, da vi står helt udenfor Euroen.
Så lad os ENDELIG skære hos de svagede hjemme i Danmark. For det er jo meget vigtigere at bombe uskyldige civile i Afghanistan og sende penge til Irland [og næsten gang Portugal og Spanien] for noget, vi så absolut ikke er ansvarige for - end de svageste's velfærd hjemme i lille DK.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Regeringsudspil - IKKE vedtaget, kun "forslag" zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 03-12-2010 00:15
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension