K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2014, 21:07   #1
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Total i vildrede.....

er der nogle herinde som kan hjælpe med de økonomiske...? Har en øko. Sagsbehandler som ændre afgørelse og skifter mening hele tiden og nu er der kommet en afgørelse som jeg skal have anket inden 4 uger dd.
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 21:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du er ikke i vildrede...

Kære Frk. Madsen.

.... læg benene op på bordet og tag en dyb indånding.

Her er din anden tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30784

Hvis du følger nogle meget få regler, punkt for punkt, så er det hele ikke så vanskeligt.

Først læser og følger du disse råd til alle nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Derefter træffer du en beslutning at du skriver sammen med din sagsbehandler og holder dig fra samtaler, du ikke er tvunget til.

Når du er tilkaldt til møde i kommunen tager du en bisidder med til mødet, en du har tillid til, naboen, genboen, en ven lige meget hvem, bare du har tillid til personen. Denne bisidder skal ikke sige noget, bare lytte.

Inden du anker din sidste afgørelse, søger du aktindsigt

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

... som du afleverer i skranken i Borgerservice og beder om en kvittering.

Aktindsigten skal du have modtaget inden 10 kalenderdage.

Først der kan du se om der mangler noget og kan stille de rigtige spørgsmål.

Denne gang husker du at anken skal være kommunen i hænde inden 28 dage på minuttet, ellers mister du retten til at anke.

Forsøg at beskriv, hvorfor din sagsbehandler skifter mening og hvad drejer sagen sig om?

Du oplyser at du har modtaget en afgørelse.

Hvilken dato er brevet dateret?

Hvornår modtog du brevet, dato?

Har du gemt konvolutten med poststempel. Naturligvis kun hvis der er tale om et gammeldags brev.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-09-2014 kl. 21:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 22:20   #3
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Frk. Madsen.

.... læg benene op på bordet og tag en dyb indånding.

Her er din anden tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30784

Hvis du følger nogle meget få regler, punkt for punkt, så er det hele ikke så vanskeligt.

Først læser og følger du disse råd til alle nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928




Derefter træffer du en beslutning at du skriver sammen med din sagsbehandler og holder dig fra samtaler, du ikke er tvunget til.

Når du er tilkaldt til møde i kommunen tager du en bisidder med til mødet, en du har tillid til, naboen, genboen, en ven lige meget hvem, bare du har tillid til personen. Denne bisidder skal ikke sige noget, bare lytte.

Inden du anker din sidste afgørelse, søger du aktindsigt

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

... som du afleverer i skranken i Borgerservice og beder om en kvittering.

Aktindsigten skal du have modtaget inden 10 kalenderdage.

Først der kan du se om der mangler noget og kan stille de rigtige spørgsmål.

Denne gang husker du at anken skal være kommunen i hænde inden 28 dage på minuttet, ellers mister du retten til at anke.

Forsøg at beskriv, hvorfor din sagsbehandler skifter mening og hvad drejer sagen sig om?

Du oplyser at du har modtaget en afgørelse.

Hvilken dato er brevet dateret?

Hvornår modtog du brevet, dato?

Har du gemt konvolutten med poststempel. Naturligvis kun hvis der er tale om et gammeldags brev.

Hilsen Peter
Tusinde tak for det hurtige svar.
Nu har jeg fået læst alt det du sendte link til.

Men må altså stadig sige jeg synes de jonglere rundt med en konstant.
Jeg har søgt om aktindsigt. Og har fået alt på skrift også derfor jeg kan gå tilbage og se at hun laver om på de ting hun selv har sagt jeg kunne bruge.

Men er der een der ved noget om økonomi på kontanthjælp ? Det drejer sig om at først skulle jeg tilbagebetale min kontanthjælp til at jeg nu ingen kontanthjælp får det næste halve år.....
Jeg fatter ingået og mangler hjælp dertil

Hilsen frk.madsen
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 07:43   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk.madsen Se meddelelser
Men er der een der ved noget om økonomi på kontanthjælp ? Det drejer sig om at først skulle jeg tilbagebetale min kontanthjælp til at jeg nu ingen kontanthjælp får det næste halve år.....
Jeg fatter ingået og mangler hjælp dertil

Hilsen frk.madsen
Jeg tror, at flere af os ved noget om "økonomi på kontanthjælp", men hvis vi skal kunne svare på noget, så er vi jo nødt til, at kende alle detaljerne.

Hvis de mener, at du skal betale kontanthjælp tilbage må der jo være en grund til det.

Så, hvis du vil gøre dig håb om hjælp til dine spørgsmål, så bliver du nødt til, at skrive hvorfor de mener, at du skal betale din kontanthjælp tilbage, og hvorfor de mener, at du ikke skal have kontanthjælp det næste halve år.

Uanset hvilken afgørelse man får, som ikke er i ens favør, så kan man anke afgørelsen, men det skal gøre inden 4 uger fra modtagelse af afgørelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension