K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2007, 19:40   #1
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Timer kontra refusion!

Hej!

Jeg er visiteret til flexjob og har lige et spørgsmål:

Har via kommunen fået fortalt, at min kommende arbejdsgiver vil få 2/3 dele refunderet. Vil dét gælde ligemeget om jeg vil kunne klare 16, 18 el. 20 timer pr. uge?!

Håber der er én som kan være behjælpelig med et svar;-)

Med venlig hilsen

Brittaf
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 22:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Refusionen plejer jo at være ud fra tid og skånehensyn så jeg vil mene at hvis kommunen siger det, så er det sådan det forholder sig (bed om det på skrift)

Det jeg syntes er lidt underligt er jo at alt efter hvilke job man bestrider kan der være forskellige time antal man kan klare og hvor effektivt man kan klare det , lad os sige feks at det "kun" er dit ben der er problemer med, og du så på et stillesidden job på kontor feks kan arbejde 20 timer med en 100% ydelse evne skulle have 2/3 del refusion , eller du skulle være i en butik hvor du også skulle gå lidt rundt med hjælpemidler og på grund af at du skulle gå så kun kunne arbejde i 12 timer og så skulle du også have 2/3 del refusion , der plejer mange kommuner at sige at det er alt efter hvad man kan og ikke kan på arbejdspladsen .

feks har jeg været i et ansættelse forhold hvor jeg var der i 20 timer og skulle have nogle hjælpemiddler i form af borde stole og skærm og da jeg bliver træt og mister koncentrationen og i perioder er nød til at gå ned i tid, ja så fik jeg 2/3del refusion.

Min kollega som havde dårlig ryg var der også 20 timer , men da han ikke mistede koncentration , eller havde noget nævnværdig skånehensyn i de timer han var der, ja så ville kommunen kun sætte ham til 1/2 refusion...

og sådan er min erfaring at det plejer at være, min kommunen har også sagt til mig at jeg har 2/3del refusion , men jeg har bedt om at få det på skrift sådan at jeg kan sige det 110% til en arbejdsgiver og ikke får nogle uheldige oplevelser når dagen forhåbentlig kommer hvor man skal i job ...

Derfor syntes jeg du skal tro hvad kommunen siger , men sig til dem at du gerne vil have det på skrift

MVH
Hejdien

Min kollega som havde dårlig ryg
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 22:14   #3
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
ja okay og mange tak for dit svar;-)

Mvh Brittaf
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 23:54   #4
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Smile Lige lidt info fra ajmj

Da jeg overgik til fleksjob, fik jeg et underskrevet brev, hvori det fremgik at min arbejdsplads fik 2/3 tilskud. Dette brev blev lavet af kommunen og det er i dette at evt. skånehensyn påføres. Desværre blev mine ikke påført men aftalt mundtligt.
Jeg arbejdede 20 timer ugentlig og ville have 1-2 sygedage månedlig. Derudover behov for hvilepause i perioder.
Desværre fik jeg ny chef som ikke kunne acceptere dette. Han ville have at de 20 timer skulle være effektiv arbejdstid og stadigvæk forlange 2/3 tilskud.
Jeg er nu fyret pga. sygefravær, da jeg ikke kunne holde til at arbejde sådan.
Men for at vende tilbage til begyndelsen, så laver kommunen altså et brev hvor lønrefusionen fremgår.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 10:11   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ajmj

det er rigtigt at nogen kommuner kan finde på at give dig sådan et brev, men det er langt fra alle og du har ikke krav på det, det er jo netop en af de ting der skal laves med de fleksjobbevis som de ikke kan gøre sig færdig med.

Din nye chef lyder som en idiot og det viser hvor vigtigt det er at vi har feks fagforeningen med til de møder, jeg blev også ansat til 20 timer med pauser hver time ca et kvater, skulle kunne rejse mig og gå ud hvis jeg havde brug for det, min koncentration bliver mindre jo mere træt og stresset jeg bliver og kan ikke huske , min chef vidste alt dette da jeg blev ansat ...

Men da firmaet var lille og chefen ikke syntes at der blev tjent nok, ja så begyndte det i det små, først blev pauserne reduceret , dernæst blev det besluttet at vi ikke måtte holde pauser med andre, vi skulle holde alene (dette gjaldt kun for flekser ikke de ordinære ansatte) så begyndet hun at snakke om at vi vist godt kunne gå op i tid, bare et stykke tid , til sidst sad hun og kiggede på vores telefoner for at se hvor meget de lyste (sad med annoncesalg ) og en telefon måtte skulle lyse hele tiden , der måtte maks være 20 sek til at skrive bemærkninger i kundedatabasen, og finde den ny kunde ...
Da jeg bemærkede at et af mine skånehensyn altså var nul stress fik jeg at vide at det jeg var udsat for var positiv stress ...

På trods af at jeg havde min jobkonsulent med til samtale endte det en dag med et brag, min chef og jeg røg lige i totterne på hinanden ( det der fik dråben til at flyde over , var da hun stillede sig og irettesatte os flekser som små børn over for de ordinære ansatte ) det ville aldrig have været kommet så langt ud hvis og så frem der havde været fagforening med, til kontraktens udformning for jobkonsulenterne og kommunen kunne altså ikke finde ud af det .

min fyring står stadig hen i det uvisse altså hvordan stoppede jeg og hvorfor he he ...

men det er en helt anden historie

Men igen , tag jeres fagforening med til ansættelse samtaler det kan betale sig i sidste ende og i har krav på en fagforenings repræsentant det er ikke nok at firmaet er alle tiders , det er ikke sikkert at det vare ved (troede selv at jeg havde fundet drømme jobbet)
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Refusion fra sygeforsikring busser24 Alt det andet 0 15-04-2011 17:46
transport refusion cara mia Alt det andet 6 22-01-2011 17:58
Flexjob - eksakt refusion - løn? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 4 27-05-2009 05:44
Kommunernes refusion fra staten gittedl Spørgsmål ang fleksjob 4 06-12-2008 10:25
virksomhedspraktik kontra timer! Brittaf Jeg er kommet i praktik. 0 30-09-2007 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension