K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2007, 22:14   #1
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
virksomhedspraktik kontra timer!

Hej!

Jeg er én kvinde på 34 år, som efter én arbejdsskade i 2003 desværre har fået kroniske rygsmerter og derfor blev jeg i sommeren 05´ visiteret til flexjob.

Jeg startede 6. august i år i virksomhedspraktik i én børnehave, som jeg på egen hånd havde taget kontakt til. Jobcentret formidlede kontrakten, som skulle forløbe sig over 13 uger.

Jeg skulle ifølge aftale med jobcentret starte med 16 timer, efter min ferie uge 36 skulle jeg så prøve med 18 timer, og jeg har ferie igen i uge 42, hvorefter jeg skulle prøve med 20 timer pr. uge.

Men, nu er det sådan, at for at jeg kan komme i praktik, ja så skal jeg køre min mand på job....-pga. min dårlige ryg er jeg afhængig af egen bil, da offfentlig transport er bandlyst.
Jeg fik mine timer lagt således, at jeg kunne tage min mand med hjem fra arbejde, for at spare på kørslen og som derfor også ville afhjælpe mig. Dette indebar, at efter jeg kom op på de 18 timer, så skulle jeg have 5 timer mandag/tirsdag, fri onsdag, 4 timer torsdag/fredag. Når jeg så kom på de 20 timer,ja så skulle jeg have 4 * 5 timer pr. uge. Det skal lige siges, at jeg hele tiden har haft onsdagen fri og skal fortsat have det, og den fridag er virkelig "guld" værd for mig.

De 3 uger hvor jeg har kørt med 2 * 5 timer mandag/tirsdag har virkeligt været hårde for mig. Derfor tog jeg én snak med souschefen i sidste uge, hvor jeg fremlagde situationen for hende, at jeg ikke ville kunne magte de 20 timer. Jeg ville være ærlig over for dem, og sagde at jeg var nød til at tænke på mig selv og min familie, og som jeg sagde, ja så ville jeg hellere møde de dage jeg skulle, istedet for lige pludselig at stå med xx antal sygedage.

De er bare så eventyrligt søde/forstående i den børnehave jeg er i praktik, så konklutionen blev, at jeg fortsat er/skal være dér i 18 timer pr. uge, have fri onsdag, og så bliver mine timer fordelt med 4 1/2 time * 4 dage, og fortsat er lagt så jeg kan tage min mand med hjem;-)

Ja, jeg er utrolig glad for mit praktiksted og dét er MEGET med vemod, at min praktik udløber medio november...
Jeg ved at de er glade for min hjælp, for det lægger de slet ikke skjul på at fortælle mig, og det er jo altid dejligt at få af vide, at man er værdsat;-)
Jeg håber da, at dét vil kunne føre til ét flexjob, men sætter ikke forventningerne for højt....-kun tiden kan vise hvad der sker;-)

Ja imorgen skal jeg så ringe til jobcentret og fremlægge situationen for dem, så er da spændt på hvad de siger;-)

Glad hilsen fra Brittaf
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
arbejdsprøvning kontra virksomhedspraktik.. Huldra Alt det andet 10 17-03-2010 12:20
Deltid kontra fleksjob Celina10 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-12-2008 10:57
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Timer kontra refusion! Brittaf Spørgsmål ang fleksjob 4 28-09-2007 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension