K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 13:42   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
så blev de forlænget med henblik på revalidering.. men da min arbejds evne på work4you kun sagde 16 timer ugentligt, blev der vurderet jeg ikke kunne revalideres...

min sagsbehandler på sygedagpenge afdelingen ville ikke høre tale om flex...
På dette tidspunkt skulle du have været visiteret til fleksjob !!!

Det er DET, jeg mener med dårlig sagsbehandling.

En korrekt og veldokumenteret sagsbehandling giver disse 4 muligheder :

Hvis det vurderes, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked,
herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, så skal borgeren henvises til ordinær beskæftigelse.
= du kan arbejde på 37 timer, evt. med omplacering på arbejdspladsen.
Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked,
men at arbejdsevnen kan forbedres, så skal kommunen give tilbud om aktiviteter, der kan forbedre arbejdsevnen.
= der kan iværksættes revalidering.
Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres, og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår,
herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob,
så skal kommunen træffe afgørelse om et fleksjob.

Hvis det vurderes, at borgeren ikke har en tilstrækkelig arbejdsevne til at kunne varetage et fleksjob,
og det ikke er muligt at forbedre arbejdsevnen, så skal kommunen træffe afgørelse om førtidspension.

Dette er taget fra : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
side 87 og 88.

I Arbejdsevnemetodebogen er sagsgangen,
som den bør forløbe efter loven, meget grundigt beskrevet.

Jeg vil endnu en gang opfordre alle til at sætte sig ind i,
hvordan korrekt sagsbehandling bør foregå,
samt opfordre jer til at KRÆVE, at I får en sagsbehandling,
der kører efter BOGEN !
Det var DET der rykkede i min sag.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 14:46   #12
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
hverken min mor eller mig mener der blev lavet nogen vurdering af hvordan jeg skulle komme videre efter SDP stop...

vil lige prøve at skrive lidt af brevet ind, som jeg fik da de stoppede SDP..:

Du er tidligere blevet bevilliget en forlængelse af dine sygedagpenge jf. §27 stk 1 nr. 2 med 26 uger mhp.afklaring og efterfølgende en bevilling efter §27 stk 1. nr 1, da man vurderede der var overvejende sansynlighed for at der kunne iværksættes e n revalidering, som kunne bringe dig tilbage til det ordinære arbejdmarked.

Det er jf. konlkusionen i ressourceprofilen nu vurderet at det ikke længere er overvejende sansynligt at der kan iværksættes en revalideringsplan. du opfylder derfor ikke længere forlængelsesbetingelserne.

i brev af 27.10.09 blev du orienteret om at sygedagpenge afdeingen påtænkte at træffe denne afgørelse og at du havde mulighed indenfor 7 dage at kommentere sagens oplysninger *(du har valgt ikke at kommentere sagen)



og så er der skrevet de 7 forlængelsesmuligheder, og deres begrundelser for hvorfor jeg ikke kan forlænges derpå:

1. sygedagpengeafdelingen har jf. ovenstående vurderet at det ikke længere er sansynligt at iværksætte en revalidering.

2. idet du har modtaget sygedagpenge i 26 uger efter denne paragraf, er denne forlængelsesmulighed ikke mulig at anvende.

3. det skønnes ikke dokumenteret at den igangværende/planlagte behandling vil kunne genskabe arbejdsevnen til det ordinære arbejdsmarked.

4. sygedagpenge afdelingen har jf. ovenstående vurderet at afklarings og behandlingsmulighederne ikke er udtømte, således kan man derfor ikke forlænge efter denne paragraf. (på det tidspunkt var det eneste der var tilbage, at jeg gik i coping forløb på smertecentret i aalborg)

5. det fremgår af lægens oplysninger, at du ikke har en sådan sygdom (livstruende sygdom)

6. der er ikke rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod arbejdsskader.

7. der er ikke påbegyndt sag om førtidspension
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 13:12   #13
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
til punkt 2 er afklaring muligt i op til 39 uger, derved må du have 13 ubrugte uger

der er ingen regler der siger at afklaring skal være i et forløb eller hvornår i sagen den kan bruges til forlængelse

dog skal den afklaring der mangler kunne finde sted indefor de uger der er tilbage

de 39 uger ialt gælder for personer på sygedagpenge pr 1 april 2010

Jeg har brugt disse oplysninger/argumeter i min egen klage til BAN, da jeg har næsten enslydende svar for ikke at blive forlænget som du skriver og er nok ligeså frustreret over at få sådanne modsigende begrundelser.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
der er ikke styr på noget Sygedagpenge lukker snart. c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-08-2012 11:17
Beskæftigelses ankenævn kurtf Spørgsmål ang fleksjob 4 30-05-2012 01:13
hej jeg vil gerne have noget rådgivning ! shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 27-04-2012 22:03
LANGSOMME ankenævn??? sandie86 Alt det andet 26 11-11-2010 20:24
Så sker der måske snart noget Mickayish Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-05-2010 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension