K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2014, 18:44   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Klage til Ankenævnet

Hej alle,

Jeg sidder og forfatter et klagebrev til ankestyrelsen og har brug for nogen gode råd.
Afslaget fra Pensionsnævnet indeholder flere faktuelle fejl. samt at der er kritiske fejl i min sagsbehandling.
Det er meget tydeligt at de læst min sag i en hast.
Jeg føler nu, at jeg nærmest skal til at skrive en hel afhandling, hvor ALT relevant kommer med,fra mine journaler.
I den sammenhæng er jeg i tvivl om,hvor meget dokumentation jeg skal sende med, i fht at det jo skal op og vende i Pensionsteamet igen.
Hvor meget af mine papirer får ankenævnet automatisk og hvor meget kigger det på?
Kun på selve afslaget eller går de igennem alt det foreliggende materiale?
Jeg vil selvfølgelig tage alt det vigtige med, men hvor meget kan man egentlig sende med? Nogen der ved?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 19:23   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
INTET kommer med 'automatisk' fra forvaltning til Ankestyrelsen - større chance for fejl fra Forvaltningens side, end det modsatte.

DU må sende 400 sider ind hvis du har lyst. (Men lad være, hvis det er muligt.)

'Angrib' fejlene punkt for punkt.

Kog ned, kog ned, brug alle dine 4 anke-uger til at skrive, bare lidt hver dag.

Brug den sidste uge på at fjerne ALT emotionelt , så kun rå fakta står tilbage.


Send ind pr.mail, så du har din dokumentation i form af elektronisk dato osv.

god arbejdslyst - min december gik på den måde
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 19:30   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Var din sag indstillet positivt eller negativt fra rehabiliteringsteamet ?
Hvad stod der i indstillingen, som pensionsnævnet ikke har taget stilling til i deres afslag ?

Og klagen du skriver er vel til kommunen,for de skal jo have mulighed for at revurdere deres beslutning, ud fra det du skriver.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 19:42   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du griber dine muligheder...

Kære Miominmio

Tænder en stor cigar, lægger dine ben op på skrivebordet og gør som L.S. råder dig til.

Punkt for punkt, faktuelt.

Så husker du din ankefrist på 28 dage på minuttet, og sender din klage til kommunen. 1 times overskridelse af din ankefrist på de 28 dage, så mister du ankemuligheden.

Begynderråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 19:56   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ank til tiden, indehold af anken kan sagtens følge efter ankefristen.

Man skal lige være opmærksom på at man godt kan udvide fristen for hvornår man afleverer en færdigt formuleret klage og dens bilag.

Man skriver, eller ringer og siger (en mundtlig anke er nemlig fuldgod, men bed om skriftlig kvittering)
"jeg anke, en uddybende anke følger" det er man i sin gode ret til, men husk at bede om en kvittering for at du har meddelt at du anker og at materiale følger.

Kommunen vil sikkert protestere og sige materialet skal være der inden de 28 dage, men nej, man skal blot have anket inden fristen, og sagt at der følger materiale.
Så får man bremset sagen lidt, og formuleret en tip top klage.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 21:26   #6
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Tak L.S, det er også det jeg frygter, at de kun laver et hurtigt kig på sagen.
Prøver at gøre som du siger, angribe det punkt for punkt uden for meget følelser,Phu det er svært!!Håber i øvrigt at du får et positivt resultat ud af dit eget benarbejde! :-)

Hej Nøgne tær, nej jeg har søgt på det foreliggende. Det har været en laang process. Søgte allerede i September 2012, men ansøgningen blev væk og igen i December, hvor den også blev også væk..... De faktuelle fejl handler bl.a om ting de foreslår at jeg skal gøre, som jeg har gjort, men som de overset i journalen.

Ha Ha phhmv, jo, det er lige præcis hvad jeg gjort! Forsynet mig med kaffe og smøger og bænket mig til computeren! Skal nok huske fristen, men det tager sgu længere tid end jeg troede, at knokle noget sammen der er skarpt!

Hmm, jeg fik mit afslag fra Pensionsteamet d. 16 december. Vil det sige, at jeg kan ringe i morgen og på den måde få det udskudt? Jeg tror bare jeg prøver at give den en skalle og få det overstået, hurtigst muligt. Men tak for tippet :-)
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 22:00   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det nu roligt...

Kære Miominmio.

... og læs "Begynderråd" igennem og følg alle de råd der.

Bemærk hvilken dato afgørelsen er dateret.

Hvis du har gemt konvolutten, med poststempel, har du efterfølgende 28 kalenderdage til kommunen skal have modtaget din anke.

Men fremsend din klage med margen, så du er sikker på at kommunen har modtaget din anke, inde 28 dage. Så du har lidt travlt.

Man får ikke udskudt sin ankefrist der er lovbunden.

Men hvis du ikke kan nå at skrive alt hvad du godt kunne tænke dig, har du retten til at afsende flere oplysninger til Ankestyrelsen, ikke til kommunen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 22:12   #8
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Tak Peter, de begynderråd skulle jeg læst for lang tid siden....mangler nemlig dokumentation, fordi jeg været naiv Og for de 28 dage. Troede bare jeg kunne regne 4 uger Jeg har travlt!!!!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension