K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2010, 01:26   #81
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm, gode råd har jeg da masser af... men... omkring hvad sådan mere specifikt..
kan ihvertfald sige højt, at om du skal i arbejdsprøvning så hold tæt kontakt til lægen og klag over øgede smerter og hvad der ellers er..

det blev min ligtorn at jeg ikke er den som render til læge. suk... men noget af et dilemma også, for hvis ikke man passer arbejdsprøvningen kan man jo ikke bruge den til noget, men hvordan kommer man så til lægen... tja..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:30   #82
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
(Kan ikke huske, og har ikke læst tråd igen)

Men hvad siger fagforening til dette?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:44   #83
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de har uden at læse min sag, og se på alle de ting som ikke er gjort. såsom opfølgning. jeg har jo aldrig mødt min sagsbehandler..igennem 2-3 år.

sagt at jeg bare skulle lade dem stoppe sygedagpenge og så bare finde mig i en afklaring på kontanthjælp. hm. måske havde de ret, men jeg bryder mig ikke om at blive beskyldt af kommunen for at være en løgner, eller om at få af vide jeg var i arbejde 10 timer mere om ugen end jeg var. og jobbet var bestemt ikke noget nær ordinære jobvilkår.
nu er der jo gået en del år med det her, og jeg er ikke blevet friskere. har lige fået diagnosen fibromyalgi, oveni. samt har noget med forhøjet blodsænkning, som vi ikke endnu ved hvorfor.
dvs min fagforening er efter sammenlægningen ikke ret meget værd. spild af penge vil jeg tro.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:00   #84
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SUK!!!

Jeg har lige nogle kommentarer til dig, Huldra.

1. Det kan undre mig, at kommunen IKKE har afprøvet dig, når de har haft flere ÅR til det.

2. Det kan også undre mig, at kommune/nævn udelukkende "SKØNNER" på baggrund af lægepapirer, som IKKE er indhentet i tilstrækkeligt omfang.

3. Og så undrer det mig, at kommune/nævn "skønner" på baggrund af lægepapirer, selvom ARBEJDSEVNEMETODEN netop er lavet som ændring i forhold til lov FØR 2003, hvor man tidligere lagde for meget vægt på helbred i stedet for arbejdsevne.

4. Mystisk med Superbest-arbejdsprøvning.

5. Har de stoppet sygedagpenge UDEN din underskrift på ressourceprofil?

Ved ikke, om du orker at gå videre med ovenstående.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:25   #85
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jo da.. jeg har da fortsat tænkt mig at klage..hhihii. for jeg hader at blive kaldt løgner.

jeg skal straks søge om aktindsigt på de papirer ham i beskæft.anke.nævn har afgjort det på. for der må da mangle en del lægepapir. og mine kommentarer er helt overhørt.

hjælper det ikke at klage over stop og afslag, ja men så må jeg jo brygge en klage udelukkende på dårlig sagsbehandling, og ham i beskæf.anke.nævn, kan såsmænd godt få en over tuden, selvom han skriver hans afgørelse er endelig..hæhæ..

der står jo i den nye afgørelse ikke noget om at lægepapir først er hentet 1 år efter, altså i 09 og ikke 08.. dem fra egen læge. og det ene de skriver om fra en neuorolog er på det tidspunkt ca 1½-2 år gamle oplysninger. altså fra dec 06. og det er en ringe rapport, men fra før jeg vidste man skulle klage over sådan en..hæhæ..

jeg har ikke skrevet under på ressourceprofil siden 06. og faktisk har sagsbehandler tilføjet noget til den og sendt til ankenævn som jeg ikke har læst, og sagsbehandler har "glemt" at skrive jeg ikke er enig i timeantal i afprøvning. tænk også at jeg har været i arbejde 24 timer på en uge med kun en times pause... !! det står i afgørelsen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:40   #86
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, hvis ankenævnet har haft nogle lægepapirer, som omkring 2008 ikke har kunnet vurdere, at dit helbred er stationært (lægepapirer må være op til tre måneder gamle, når der træffes en afgørelse), så kan jeg godt forstå, at afgørelsen er truffet som den er - og så er det faktisk ligegyldigt, hvad en evt,. arbejdsprøvning siger, hvis det evt. kan trøste bare lidt.

Men det kunne da være rigtigt interessant at se på, hvad de så har fået af papirer, hvis du mener at der findes papirer, som siger at du er stationær! Så det vil da være et super godt træk at få bedt om de papirer!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 22:00   #87
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
men noget af et dilemma også, for hvis ikke man passer arbejdsprøvningen kan man jo ikke bruge den til noget, men hvordan kommer man så til lægen... tja..
I min sidste praktik/arbejdsprøvning var jeg hos lægen en enkelt gang, og det var mest p.g.a. at jeg havde fået en ny (som jeg kun havde været hos ganske få gange), så han kunne "lære mig at kende", derudover ringede jeg nogle gange til ham i hans morgenkonsultation og fik en fornuftig snak med ham.

Første gang jeg ringede til ham fortalte han mig, at nu havde han set min journal fra min gamle læge igennem, så nu vidste han godt hvad det handlede om og "hvad jeg var for en", og derefter følte jeg at han var 100% bag mig, og klar til at give kommunen hvad kommunen skulle have.

Så en tæt kontakt til lægen kan godt anbefales, og behøver ikke nødvendigvis at være = med mange besøg hos denne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 22:59   #88
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Altså, hvis ankenævnet har haft nogle lægepapirer, som omkring 2008 ikke har kunnet vurdere, at dit helbred er stationært (lægepapirer må være op til tre måneder gamle, når der træffes en afgørelse), så kan jeg godt forstå, at afgørelsen er truffet som den er - og så er det faktisk ligegyldigt, hvad en evt,. arbejdsprøvning siger, hvis det evt. kan trøste bare lidt.

Men det kunne da være rigtigt interessant at se på, hvad de så har fået af papirer, hvis du mener at der findes papirer, som siger at du er stationær! Så det vil da være et super godt træk at få bedt om de papirer!
andersine85,, et af mange problemer med min sagsbehandler er netop at han ikke har indhentet et eneste nyt lægepapir i tiden omkring arbejdsprøvningen. som foregik april-juni 08. det lægepapir der er udtalt om, er fra dec 06.
sagen blev hjemvist i første omgang. så indhentede han et stk attest fra lægen året efter. og jeg vidste så ikke på det tidspunkt at jeg burde have lægen med på sidelinien. især når nu lægen ikke kunne gøre noget i forhold til mit helbred. årsagen er kendt. og at samme sagsbehandler aldrig har talt med mig personligt. altså er div opfølgning ikke sket,ej heller rundbordssamtale efter arbejdsprøvning.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 23:02   #89
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay det er sku da virkelig træls!!
Nå, men stadig, sørg for at få de papirer, hvis sagsbehandleren på en eller anden måde har udeladt noget, så står du godt!

Og nu, hvis lægen er med nu, og du har en anden sagsbehandler, så er du vel igang med at søge fleksjob igen? (undskyld, det er søndag aften, min hjerne sover allerede, så selvom du garanteret har sagt det mange gange så kan jeg bare ikke huske det nu )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 10:39   #90
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja.. jeg ved ikke om jeg føler mig træt, sur, skuffet, frustreret,vred eller hvad pokker..

men jeg har fået aktindsigt fra beskæftigelsesankenævnet.

Sagsbehandler fra kommunen har kun medsendt en speciallægeerklæring, den som er dårligt for mig, samt udskrift fra egen læge.

ikke de andre lægepapir som beskriver min tilstand på tidspunktet.. ydermere er lægepapiret han har sendt tilbage fra dec 06, afgørelsestidspunktet er juli 08.

er de lægepapir så ikke for gamle, og burde sagsbehandler ikke have sendt mig til nye undersøgelser?

ydermere er der forkerte datoer for varighesbegrænsingen, som iøvrigt ikke kunne standse på det tidspunkt pga arbejdsskaden i ASK.

beskæf.ank.nævn skriver forkert navn på arbejdsprøvningen, så jeg bliver i tvivl om han sidder og roder sager sammen, såvidt jeg så, er der ikke direkte andres papirer i min sag denne gang, men der er dog alligevel sneget sig et navn og fuldt personnummer ind i mine papirer.

Fordi sagsbehandler på kommunen har fremsendt både min og en anden borgers sag i samme kuvert til ankenævnet, med samme brevforside.. så nu har jeg hendes cpr nr og navn.. mon hun så også har mit??? jeg er den eneste i dk med mit navn, så er nem at finde frem til..

min retfærdighedssans siger mig at jeg bliver nødt til at skrive til den sagsbehandler i beskæftigelsesankenævnet og spørge ind til

hvordan han kan bedømme på gamle papir, hvorfor han skriver forkerte datoer og arbejdsprøvningssteder.

og hvorfor de ikke tager stilling til min klage over dårlig og forkert sagsbehandling.. men på den anden side ved jeg ikke om jeg orker at blive ved...

måske skal jeg bare i fællesskab med anden bruger lave en helt ny klagesang over den specifikke sagsbehandler vi begge har og har haft..

Det er bare ubegribeligt at kommunen kan sylte en i årevis og ikke overholde regler om opfølgning, handleplaner , rundbordssamtaler og andet, uden at få en over nallerne.

har i nogen ideer? og gode indput?

jeg overvejer også at kontakte den borger jeg har fået cprnr på og navn, fandt kun en af samme navn på krak.. det kunne jo være hun ikke syntes det er rart jeg har hendes info.. og hun har åbenbart også vrøvl med samme sagsbehandler.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
alle jer i odsherred. Huldra Alt det andet 1 18-01-2010 19:02
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension