K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2007, 11:57   #1
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Jeg sidder og føler mig lidt alene med mine tanker og håber at det måske kan hjælpe mig at komme ud med det her på siden.
Jeg har nu i næsten 4 år været sygemeldt (stress - depression osv.). Jeg har været i gruppeterapi (det magtede jeg ikke) og sidenhen i individuel terapi. (dette stoppede for et år siden idet psykologen mente jeg skulle ha mere ro i tilværelsen for at kunne få noget ud af det) .
I sommeren 2006 indstillede kommunen (sagsbehandler) til førtidspension og både egen læge og kommunens sociallæge bakkede op. Desværre gav lederen afslag. Jeg blev opfordret til at anke sagen og det gjorde jeg så. Efter nu at ha ventet i næsten 6 mdr. på denne afgørelse er der kommet svar og ankenævnte har hjemvist sagen til kommunen idet "det ikke kan udelukkes, at der på tidspunktet for afgørelsen forelå en varig nedsættelse af arbejdsevne i et sådant omfang at de er ude af stand til at blive selvforsørgende...." og der anbefales (som min egen læge iøvrigt også anbefalede da kommunen gav afslag) at der laves speciallægeerklæring med henblik på at vurdere om det er helt åbenbart at arbejdsevnen ikke kan forbedres.
Da mine problemer er psykiske må jeg indrømme at jeg har fået endnu et stort dyk og slet ikke magter at kæmpe mere. Jeg føler jeg står magtesløs. Jeg har ikke hørt fra kommunen efter afgørelsen - som de jo også har fået tilsendt. Den anden dag fik jeg så taget mig sammen til at få ringet til min gamle sagsbehandler som havde indstillet mig - MEN hun var der ikke mere. Blev opfordret til at ringe til lederen, men det tør jeg simpelthen ikke. Da jeg fik afslaget sidste sommer stoppede så også sygedagpengene og jeg overgik til kontanthjælp (det er en helt anden historie og har været frygteligt). Jeg har så der fået flere forskellige sagsbehandlere (en økonomisagsbehandler og en anden som jeg endnu ikke har set, idet hun ville vente og se hvad ankestyrelsen kom frem til. Jeg har således ikke nogen i kommunen som jeg er trygge ved. Har heldigvis min egen læge som hjælper mig.
Lige nu ved jeg ikke hvad der skal ske og ventetiden tapper mig fuldstændig for energi.
Jeg har (som enlig mor) bare behov for noget ro og tænkte at det måske kunne hjælpe mig at komme i kontakt med andre som er i samme situation og som jeg kan "snakke" lidt med.
Bare det at få dette skrevet har været svært med det hjælper lidt at få det skrevet ned.
Håber nogen gider bruge lidt tid på mig.
Da jeg er ny her ved jeg heller ikke om jeg har skrevet det rigtige sted?
Hilsen
Dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 12:11   #2
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: du er ikke alene.

Kære Dorte.
Jeg syntes at det er modigt af dig at komme ind på K10 og indvie os andre i din triste sag. Tak skal du have og du er ikke alene min pige...

Jeg siger dig at vi er rigtig mange som føler med dig, for vi har alle prøvet på vores krop og psyke, hvordan vi bliver tilsidesat og misforstået af dem som har magten i kommunerne :@
Men da jeg ikke selv har været hos speciallæge ( endnu ) kan jeg ikke give dig de gode råd jeg ellers gerne ville, men måske har andre medlemmer herinde på K10, været igennem det samme som dig, og kan hjælpe dig ?

Kærlig Hilsen
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 12:14   #3
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

tak annette - for det hurtige svar - det var dejligt at høre at jeg ikke er alene. Og det lunede med opbakningen.
Tak
Dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 13:38   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Dorte

Jeg har heller ikke et svar, men en opmuntring til dig ... velkommen

Der er mange der ved noget om det du skriver om ...bare vent til de kommer og svarer dig...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 14:39   #5
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Stella
også tak til dig for din opmuntring og velkomst. Da jeg skrev var jeg noget i tvivl om aktiviteten her - men det ser jo ud som om at det er en god side.
dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 18:05   #6
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Dorte
Jeg har heller ikke noget konkret svar, men jeg har dog en temmelig god ide om, hvordan du har det. Jeg har stor respekt for, at du skriver det, du gør.

Jeg skal selv til en speciallægeundersøgelse 5 marts for at få vurderet arbejdsevnen, og jeg glæder mig absolut ikke, men omvendt kunne det måske være, at den erklæring endelig fik kommunen til at forstå, at når man er angst, har stress eller depression, hjælper det altså ikke at blive ved at presse på.

Jeg vil også gerne sige velkommen til dig
Tror bestemt, at du er kommet det rette sted hen

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2007, 11:26   #7
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Trylledyr
Også tak til dig for din velkomst og opmuntring.
Siden jeg skrev sidst har jeg fået taget mig sammen til at ringe til lederen i kommunen for at høre hvad der sker i min sag efter at ankestyrelsen har hjemsendt sagen til kommunen. !! Hun vidste ikke noget om det - undskyldte med omstruktureringer osv og spurgte om jeg måske ville sende en kopi af afgørelsen hvis ikke de kunne finde den!!
Jeg gik helt ned med flaget efterfølgende. Føler mig bare SÅ ALENE om det hele. Kan næsten ikke holde tanken ud om hvad de finder på og hvor lang tid det kommer til at tage. Og så alle de nye mennesker som skal ind i sagen og skal jeg selv starte igen fra adam og eva. Jeg holder det ikke ud. Men jeg skal jo. Jeg føler at min tilværelse er ren overlevelse og kan næsten ikke udholde tanken om hvad det gør ved min datter. Det er nu 4 år i uvished og hvor det bare er gået ned ad bakke.
Jeg ved godt at det hele lyder sort men har sådan brug for at komme ud med det. Jeg har også svært ved at tale med mine venner om det! Er træt af at være nedtrykt hele tiden og ikke kunne bidrage med noget. Forstår godt hvis de også er trætte af at høre om det. Det jeg så oplever er at jeg trækker mig mere og mere - er bange for at blive misforstået og at de tager afstand fra mig. Det siger sig selv at jeg heller ikke indleder nye bekendtskaber pt - så er lidt bange for også at ende i en socialfobi eller hvad sådan noget nu hedder.
Håber sådan at nogle fortsat vil skrive lidt til mig
Hilsen
Dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2007, 12:06   #8
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Dorthe.Og velkommen.
Det eneste jeg kan sige til dig: Hold ud!!
Jeg har været sygemelt i mange år efterhånden pga. dårlig ryg og svag psyke, Jeg er selv inde i en meget dårlig periode. Jeg er i arbejdprøvning inden for kommunen 4 timer dagligt, men har måttet melde mig syg den sidst 1 1/2 uge pga. angst og deppresson.
Jeg synes, at du skal prøve at ringe til lederen igen i næste uge og spørge om de har fundet afgørelsen. Hvis de ikke har fundet den, synes jeg at du skal tage en kopi og gå op med den .
Og jeg synes i øvrigt det svar du fik af lederen er under al kritik.
Men jeg har også prøvet det, at min sag er blevet væk under en omstrukturering. De fandt heldigvis mine papirer igen.
Men prøv at ringe til lederen i næste uge.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 22:14   #9
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Lidt ajourføring mht min sag............
Nu har de fundet brevet fra ankestyrelsen og der skete stadig ikke noget . Min praktiserende læge skrev til dem og rykkede. Hørte stadig ikke noget og fik så ringet til lederen igen igen. Det positive nu var så at hun nu godt vidste hvem jeg var
Fik navnet på ny sagsbehandler med lovning om at han nok skulle ringe . Det gjorde han et par dage efter. Han havde i overensstemmelse med socialoverlægen og lederen besluttet at der ikke var brug for en omfattende psykiatriskspeciallægeerklæring (som han sagde - den koster jo over 10.000 kr !!) De ville bede min praktiserende læge om en speiciallægeerklæring. Det mente de var nok og tilbage sidder jeg og tænker at det er da mærkeligt at det nu er nok og er det mon det ? For hun kan jo kun skrive at situationen ikke har ændret sig og at jeg ikke har fået det bedre. Men de papirerer havde de jo også sidste sommer da jeg fik afslag. Denne undersøgelse er overstået for 14 dage siden og igen sidder jeg i vente position. Hvad sker der mon - løber ud til postkassen hver morgen - er der mon brev/afgørelse. Eller hvad finder de nu på. I følge min nye sagsbehandler mente han at min sag "kunne man skrive sig ud af" og at alle (igen) var enige om at jeg bør tilkendes pension. Han fortalte også at den rigtige leder nu var på plads igen og fortalte at hun havde været på ferie sidst jeg fik afslag. Ja jeg hørte det sku som om at - hvis bare hun havde været der for 3/4 år siden så ville jeg ikke have skullet være alt det her igennem.
Jeg er ved at blive skør i hovedet i denne venteposition. Men føler mig også magtesløs.
Min læges kommentar til at hun skulle udfylde nye papirer uden nævneværdigt nyt var : "ja istedet for at de siger at de har taget fejl så gør de det her".
Men et konkret spørgsmål som nogen måske kan hjælpe med er: Hvis nu jeg får tilkendt førtidspension efter at ankestyrelsen har hjemsendt sagen til kommunen fordi de mente at sagen ikke var ordentligt belyst da man gav afslaget - hvordan ser det så ud med at jeg nu har været på kontanthjælp i over 1/2 år - hvor jeg måske burde ha haft pension i stedet. Tænker her på om jeg bare skal acceptere dette eller klage et eller andet sted? Et eller andet sted kan det vel ikke være rimeligt at jeg har skullet bøde for at andre ikke har gjort deres arbejde godt nok? Men omvendt kan jeg jo også risikere endnu et afslag og så er spørgsmålet jo uinteressant
Håber på lidt hjælp her på siden - IMENS jeg venter og venter ...........
Hilsen
Dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 23:39   #10
inderlig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
inderlig er ny på vejen
RE: Hej Dorthe

Kender det, alt for godt, da jeg siden året efter jeg gik ud af skolen har været i det kommunale systen, først på kontanthjælp til 95 hvor jeg fik bevilget alm.forhøjet pension og siden hen mellemste sats og til sidst højeste sats, men har de senere år haft et ønske om og få et skånejob, hvad jeg nu har bestemt mig for og søge om, og få. Jeg var i 5 år på beskyttet værksted, da jeg så flyttede til nabokommunen skulle de afgøre om de ville betale for, at jeg fortsat kunne blive på det beskyttede værksted, men da det trak ud følte jeg, at jeg var som en lus mellem 2 negle og sagde til værkstedslederen, at jeg stoppede med og være der, og, at jeg gerne ville have en udtalelse fra ham. Som jeg kun kan sige var gennem syret negativ, og hans konklusion var, at skulle jeg have løn efter hvad jeg kunne var jeg kun 3 kr værd arbejdsmæssig. Så kom jeg for nogle år siden på et kursus på specialskolen for voksne i Hjørring, hvor de fandt ud af, at de havde placeret mig på et forkert hold og blev spurgt om jeg ville deltage i et projekt kaldet "PAS" test og fik der af vide ud fra testen hvad jeg var god til og ikke god til. Og det er jeg glad for, at få af vide.
hilsen inderlig
inderlig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Kommunen anker sagen Betina1953 Alt det andet 9 21-11-2010 12:34
Hvornår får jeg svar? anket afslag på ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-11-2010 17:50
Hjælp afslag fra kommunen!! laurana Alt det andet 6 08-07-2010 12:55
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension