K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 11:20   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Samtaleskema/funktionsevne vurdering?

Hm, ja, så må jeg til det, suk!

Har jo fundet ud af, at et sådan -som ovenstående- aldrig er blevet lavet,hmm...

-og NU må jeg jo så gøre kommunens arbejde, igen igen!

BLOT har jeg lige et spørgsmål:

Hvorfra kommer dette skema, som jeg har printet ud herindefra under Nyttige Links?

-Jeg mener, er det fra et eller andet Ministerie eller hva?

Vil jo meget gerne kunne præstere/præsentere det ordenligt for Visitatoren, så der ingen tvivl er om sagligheden i dette.

Iøvrigt, tager jeg GERNE imod andres erfaringer/udtalelser/formuleringer af dette -på forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:13   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster er det visitator til praktisk - eller personlig hjælp du skriver om??
For jeg går ikke ud fra at det er forebygg. besøg til 70-75 årige

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:58   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, lunasdatter, tja, det er da lige før at jeg føler mig hensat til denne aldersgruppe
(tak, for den øjenåbner )

Hm, må jo tilstå, at det er lidt begge dele.

Vi har brug for den praktiske hjælp(rengøring, støvsugning etc) MEN vigtigst af alt, har vi brug for en hjælpende hånd, de dage vi er sengeliggende eller falder og ikke kan rejse os op igen, suk, det sker!

Dengang, for 2 år siden blev vi LOVET at ovenstående ville vi få hjælp til, da vi ikke syntes det var fair at skulle kontakte Falck/vagtlæge når det sker!

MEN jeg kan ikke se at det fremgår nogen steder og som nævnt i en tidligere tråd af mig, ja, så er jeg tilsyneladende alene m 2 børn

Jeg har indtil videre fundet disse oplysninger:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122207
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20595

-om skemaet MEN dette er jo til en § 100 -og sandsynligvis ikke noget vi kan bruge i vores tilfælde og problematikken er også at jeg er på gamle ordning ftp og min mand på nye ftp -suk!

Det ER noget rod, men burde jo ikke stille os i nogen problemstillinger, men det er jo desværre hvad vi oplever.

Kom gerne m gode inputs til løsning af disse.

På forhånd tak.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 13:18   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tænkte det nok.... - altså at du ikke var så gammel
Og ja jeg har læst om at du er alenemor .. har du tjekket din pension om du får som reelt enlig

Nu er det nok som i alle andre områder forskelligt fra kommune til kommune hvordan de takler visitation på..

Har din egen læge/sygehus været på banen mht hvilken hjælp I har brug for... og det går jeg ud fra.. så kommer visitator ud I får en kop kaffe og snakker helt nede på jorden... hvilke problemer I har og hvad I har brug for hjælp til..
Her i min by sender de så en ergo/fys ud for at se om hjælpen evt kunne tilrettelægges på en måde så man bliver selvhjulpet (mest muligt)

Samtaleskema/funktionsevne skema kan meget vel være et arbejdesredskab til visitator.. altså at vedkommende får alle spørgsmål med osv osv
Og ikke et du som sådan skal udfylde ...

De ting du skriver om hjælp til, er da ganske normale ting som er med til at få jeres hverdag til at fungere.. det er jo ikke ublu de ting I beder om hjælp til..

Og hvis du er den mindste smule i tvivl, så ringer du ned og taler med lederen på visitationsafd. - du er jo med til at betale hendes løn, så du har vel ret til lige at få et godt råd

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 14:00   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke måske du kan blive klogere af dette??

http://www.hmi.dk/ref.aspx?id=1749

Der står bla specifikt at det kan bruges til FP´ere EFTER 03 (side 8) meen der står også andre og for dig mere nyttige bla
Citat:
borgere med langvarige lidelser, hvis konsekvenser påvirker den daglige tilværelse
Jeg kan se jeg vist selv skal have fat i min kommune, punktet i kassen vil jeg da mene jeg selv går ind under, som ADHD´er, om end de godt nok helst så min hen hvor peperet gror... de har for mange år siden (før jeg blev klogere og mens jeg ikke havde energien) flyttet en § 100 (den gang § 85) over til en §§ der bygger på økonomi.

Men i det hele taget skal jeg have taget mig sammen til at forlange at der sker noget fornuftigt og brugbart i min sag, men det s q svært, når nu jeg endelig har fået en længe tiltrængt ro fra dem, nu de endelig har fået proppet mig godt og grundigt ned i bunden af bunkerne, når nu alt kontakt med den kun har gjort mig dårligere og dårligere og dårligere og... så det fisme svært at tage huld på bylden, på trods af at jeg sys jeg er ved at være stærk nok til det (igen) for jeg ved jo godt at den styrke ikke får lov at blive, slet ikke nu vi for alvor skal til at kæmpe med dem (og andre) omkring vores søn også, og der er jo desværre ingen garantier for at jeg får lov at få ro igen, så jeg orker ærlig talt ikke.

Jeg fandt sørme også lige denne, med en masse godt til beskrivelse af ens daglige problemer. http://www.hmi.dk/media/Fokusomrader_funktionsevne.pdf

Sidst redigeret af LUM; 03-09-2010 kl. 14:59.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 14:54   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for hjælp begge to, indtil nu

Hm, vi har jo haft hjemmehjælp en del år nu(siden år 1998, tror jeg det er) så det BURDE ikke være nyt for kommunen øhh...

MEN det korte af det lange er, at der tilsyneladende ALDRIG er blevet lavet noget som helst på mig/os, hm.....

(-og NEJ jeg spiller ikke golf m Borgmesteren )

Dette var jo så også grunden til at kommunen totalt havde GLEMT alt om HELHEDSVURDERINGEN i min mands sag, da det hele ramlede, for han har jo været min handicaphjælper igennem ca 10år -at han så selv, desværre, også gik hen og blev syg, ja, det var svært for alle at tackle!(ti hi, lunasdatter, det må være et genfærd der har boet her i alle de år skønt dog et særdeles hjælpsomt et af slagsen )

Lunasdatter, jeg nægter simpelthen at fortælle om, hvordan den såkaldte visitation foregik, så har jeg været diplomatisk!
Og suk, ja, lægerne har vist så rigeligt fortalt om min/vores situation såå.....
-derfor også min STORE målløshed over, hvor lidt eller rettere mangelfuldt det hele er, suk!
Hurra for din kommune, at de i det hele taget HAR en ergoterapeut og at de bruger denne, dét er vist bestemt ikke standard her i kommunen! (det er vist ret gængs at ravl og krat kan bruges, se blot historien om min mands sagsbehandler!)

Ti hi, lunasdatter, afholder mig ligeledes fra at fortælle om vores seriøse tlfhenvendelser -SUK- men har lært at få ALT på skrift!(iøvrigt, er jeg i disse dage totalt plaget af mine ørelidelser så det ville da blive totalt" go dag mand økseskaft" af føre en samtale m mig )

For ikke at gentage mig selv(har vist så rigeligt fortalt min/vores historie herinde ) ja, så vil jeg opfatte Samtaleskemaet således:

Et arbejdsredskab der KAN/SKAL? -bruges i tilfælde af man har brug for hjælp

-og dette uanset om man er på gamle ordning eller nye?

Vil også gerne vide:

KAN jeg kræve at kommunen benytter sig af dette redskab/skema? -eller?

Det grundlæggende problem for os er jo netop: HELHEDSVURDERINGEN!

(vores børn er vores plejere, når vi ikke selv kan! -og som vi tidligere har sagt, hverdagen er oftest totalt uforudsigelig, og nogen gange rafler vi om, hvem af os der kan stå op og lave morgenkaffen! )

Lum; der står bla flg: "Funktionsevnemetoden skal bruges til at beskrive og vurdere en borgers funktionsevne,
når der skal tildeles handicapkompenserende ydelser efter servicelovens
bestemmelser."

-kan godt være jeg spør dumt men, er hjælp til rengøring fx en handicapkompenserende ydelse?(uanset hvilken lovparagraf)

weee, lum, det sidste link du gir, er da bare lige noget jeg under alle omstændigheder vil vedlægge sagen!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 03-09-2010 kl. 15:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 15:09   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster.. så må jeg godt nok sige at kommunen har snorksovet .. jeg troede at det var første gangs visitering til hjælp
Jeg ved godt at kommunen kan sige at ens børn skal være hjælper.... men det skal altså ikke være hver dag..

Jeg har lige skimmet den pdf file igennem som LUM sendte med og det ser smadder godt ud..

Øh, måske skulle du købe et par golfkøller og så tage et par huller (eller hvad det nu hedder i golfsprog ) med borgmesteren .. du kunne jo evt til sidst proppe ham ned i hullet .. altså hvis han ikke makkede ret...

Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 03-09-2010 kl. 15:11.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 15:22   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ups, rettelse ang årstal for tildeling af hjemmehjælp: år 2005 ca.

-ret skal være ret, men ja, kommunen BURDE have vidst at det var sådan det forholdt sig!

Ti hi, tja, det kan da godt være man skulle tage en runde....

-og der er vel huller nok til resten af Byrådet ikk´...

spørgsmålet er så bare hvor MANGE runder vi når og lander vi i sandbunkeren, ja så skal der jo gåes til den med ekstra mange slag

(øhh, hvem af dem mon kan være min hjælper, der er jo nogen der skal holde og slå køllen for mig, eiiij, nu må jeg hellere holde inde, sikke nogle billeder jeg får på nethinden )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 15:28   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Nu er det vel ikke sådan at du kunne søge om en handicaphjælper inden... for så har du da en der kunne både slå og holde køllerne for dig

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 15:32   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lol -øhh, hvem tror du jeg skal stile ansøgningen til og øhh...hvilken § kan jeg henvise til
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelse om nul funktionsevne. Hvad så? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2013 09:08
Funktionsevne nedsat ubetydeligt? BubberDK Alt det andet 46 24-05-2012 13:11
Arbejdsevne vs. funktionsevne? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 13 30-04-2012 22:25
Bolig og funktionsevne. lola44 Hjælpemidler til handicappede 4 21-04-2011 01:17
HJÆLP! Funktionsevne test T.M At søge førtidspension 12 02-09-2010 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension