K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2011, 01:48   #1
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Bolig og funktionsevne.

Hej, ved ikke om denne er korrekt placeret, nu må vi se.

Jeg har ikke været meget på k10 på det sidste, beklager meget, men der er flere ting der spiller ind, jeg var i arbejdsprøvning og blev afsluttet i december, som der stod i min afmeldingsskrivelse, så blev jeg udbrændt.
I januar brækkede kæresten venstre arm, 1 1/2 uge senere fik han to blodpropper i hjernen, som gik ud over højre side, så jeg har fungeret som privat chauffør, "handikap hjælper" og har haft 100% ansvar for husholdningen og det kan mærkes nu, jeg er tæt på det punkt hvor jeg vil kaste håndklædet i ringen, jeg kan snart ikke mere.

Jeg er jo vant til at kæresten tager 75% af alle de tunge ting der skal slæbes op og ned, fordi jeg ikke kan holde til det.

Problemet står i, at vi bor i en lille 2 værelses lejelighed på anden sal ( ingen elevator), har opbevarings rum og vaskemaskine ovs i en snæver kælder.

Vi bor i privat udlejet, men kæresten har et meget lavt medlemsnr i en boligforening i Odense (har haft det siden han var barn), vi har kigget lidt på et par af de boliger de har, de har nogle få rækkehuse som vi har råd til, men da de er så billige, er der også lang venteliste.
Vi ville dog helst flytte til vestfyn, men så skal vi skrives op til en anden forening og bagerst i køen.

Jeg har nu modtaget min afmeldings skrivelse fra Reva, der står at min funtionsevne i hverdagen er stærkt nedsat og at jeg ikke kan klare husholdningen uden hjælp fra kæresten.

En fortalte mig, at vi bare skulle ringe og fortælle boligforeningen, at jeg havde fysiske problemer og derfor skal i en nemmere overskuelig bolig og at kæresten har svært ved at klare trapperne pga blodpropperne og det skulle være nok til at blive rykket frem i køen, men de skal vel have dokumentation for det, og hvordan gør man sådan noget? og er det overhovedet muligt at blive rykket frem i køen pga fysiske skavanker?, når man ikke ligefrem sidder i kørestol eller bruger rolator.

Håber at der er nogen der ved noget om dette.

Mvh
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 11:10   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gør mig ondt for Jer, at I må trækkes med så meget... men velkommen tilbage :-)

Jeg er selv i en situation med en ikke hensigtsmæssig bolig i forhold til funktionsniveau og er af en socialrådgiver henvist til at kontakte Socialforvaltningen over Hjemmehjælpsvisitationen, da der ikke bliver handlet på problemet i Jobcenter-regi trods lovning herpå gennem en 10-års periode.

Lige nu og her har I da også akut brug for hjemmehjælp, som jeg læser dit indlæg, og kan så også tage boligsituationen op med visitator.

Krydser fingre for at det lykkes for Jer med en god løsning :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 11:28   #3
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Det gør mig ondt at læse, for jeg kan genkende meget i det du skriver, her i tråden
Og jeg blev af kommunen visitationen, at den bolig vi har ikke er egnet til mig grundet trapper, og plads forhold ikke er egneet til mit handicap.

Det har jeg på skrivt, og sendt til Boligselskaberne, og der med blev jeg flytte fra nummer 58, til nummer 8, der de siger når der er beviser for behov, er der den mulighed at, man komme frem, i køen til en bolig som er egnet til vores behov.

Så mit råd til dig er kontakt visitationen i kommunen, og får den til at beskrive jeres behov, eller lægen kan også gøre det men det koster, ca 200 kr.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 01:39   #4
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Mange tak for hjælpen begge to, jeg vil tage en snak med vores læge om det, har i forvejen en tid i næste uge.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 01:17   #5
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Nogle der ved noget om hjælp til flytning økonomisk hvis man bor i en uegnet bolig?

Jeg bor i rækkehus i 2 etager og har nu meget svært ved at komme op og ned af trapperne. Problemet er, at soveværelse, badeværelse samt datterens værelse er på 1. sal. Har stue, køkken og toilet i stueetagen så det er en umulighed kun at benytte denne.
har henvendt mig til visitator for hjælpemidler men der er sørme 6 ugers ventetid. Vil helst ikke flytte og har heller ikke økonomi til dette. Giver kommunen økonomisk tilskud til dette?

Knus Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelse om nul funktionsevne. Hvad så? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2013 09:08
Funktionsevne nedsat ubetydeligt? BubberDK Alt det andet 46 24-05-2012 13:11
Arbejdsevne vs. funktionsevne? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 13 30-04-2012 22:25
Samtaleskema/funktionsevne vurdering? buster Alt det andet 14 04-09-2010 16:42
HJÆLP! Funktionsevne test T.M At søge førtidspension 12 02-09-2010 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension