K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 19:55   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Åhhh... det klarer de let... det kan vel klares med de par psykriaterere der skal danne hotline for sagsbehandlerene... de får et stempel hvorpå der står...

Stik patienten med en stor sprøjte for "skav"... så der den ged barberet!!!

hø hø... gad vide om jeg skulle få rettet min alder.... speciallæge angav min alder 10 år for lidt... ej ved godt det ikke er sjovt.

Det er jo danmarkshistoriens største sociale eksperiment... kommunerne skal bare prøve sig ad... og så vil man se hvad der virker og hvad der ikke gør!!!!! Hvad med de menneskers liv der ødelægges uopretteligt. LOV MIG AT PASSE RIGTIG GODT PÅ JER SELV! være vis på at ingen andre vil tage ansvaret for hvad der sker med dig....
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:15   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Er det kun mig som har det sådan, at jeg føler at hele retssystemet i DK begynder falder fra hinanden. IKKE kun på pensions område, men simpelthen i relation til det daglige liv. Det bekymrer mig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:49   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
Kommunerne får nedsat refusion for førtidspension til 20 procent

2
Personer under 40 år kan modtage flere udviklingsforløb. Selvom unge gennemfører et udviklingsforløb, uden at de har fået forbedret arbejdsev-nen og er kommet tættere på arbejdsmarkedet, er de af den grund ikke be-rettiget til førtidspension.

3
lægekonsulenter skal være små psykiater, sammen med sagsbehandler og en hotline
så kan de rigtig pumpe piller i folk for en smule arbejdesevne

det bliver umuligt og få en førtidspension hvis dette går i gennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:16   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
lægekonsulenter skal være små psykiater, sammen med sagsbehandler og en hotline
så kan de rigtig pumpe piller i folk for en smule arbejdesevne
En rigtigt smart måde at støtte medicinal industri på. ble....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:25   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ja, store psykiatere kan de jo aldrig blive. Det er der mange herinde der har kendskab til, der mangler meget stor faglig viden til at kunne hononere dette.

Enkelte, ingen nævnt, har jo aldrig praktiseret som psykiater og har store faglige huller både, hvad angår opdateret viden (de sidste 30 år) og kendskab helt mere basal viden.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:38   #6
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
**** hvor jeg hader Inger støjberg. Hun har da absolut ingen hjerne!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:49   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Pensionsloven

Faktisk så tænker jeg på, at pensionsloven blive nu slet ikke aktuel mere og om den ville ikke blive opdateret og tilpasset til den nye reform.
Jeg kan slet ikke se, hvordan disse eksisterende §§§ i pensionsloven skal bruges i fremtiden.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:31   #8
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er også VIRKELIG bekymret....

Jeg er jo 34, har gået sygemeldt i 3 1/2 år, men har højst sandsynligt haft mine diagnoser MINIMUM siden jeg var 16... Har bare ignoreret dem længe og dermed slidt mig selv ned..... Jeg er KUN igang med behandling nu, så kan absolut ikke søge hverken det ene eller det andet, ad jeg er helbredsmæssigt uafklaret...

Men jeg tænker bare på økonomien for den syge... HVAD skal vi leve af??? Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse.... Idag med et max på 52 uger - og så forlængninger... Og kontanthjælp??? Skal vi unge gå for lud og vand til vi blir 40?? Skal vi fortsætte på samme beløb som nu? KH eller SD??? Eller?? For skal jeg gå uafklaret i mange år mere - SAMT have en økonomi som jeg hverken kan leve eller dø af... Ja, så ønsker jeg ikke længere at være del af denne verden... Det har varet længe nok, kostet nok kan og kan ikke fortsætte.....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:55   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter jeg fik min FP, det første som jeg har forkælet mig med var en frisk oksemørbrad, Amarone vin, masse af frisk frugt og en fodbehandling . Sådan!
Alt det har været kun en drøm for mig i over 2 år, så fattig var jeg.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:27   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg er også VIRKELIG bekymret....

Jeg er jo 34, har gået sygemeldt i 3 1/2 år, men har højst sandsynligt haft mine diagnoser MINIMUM siden jeg var 16... Har bare ignoreret dem længe og dermed slidt mig selv ned..... Jeg er KUN igang med behandling nu, så kan absolut ikke søge hverken det ene eller det andet, ad jeg er helbredsmæssigt uafklaret...

Men jeg tænker bare på økonomien for den syge... HVAD skal vi leve af??? Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse.... Idag med et max på 52 uger - og så forlængninger... Og kontanthjælp??? Skal vi unge gå for lud og vand til vi blir 40?? Skal vi fortsætte på samme beløb som nu? KH eller SD??? Eller?? For skal jeg gå uafklaret i mange år mere - SAMT have en økonomi som jeg hverken kan leve eller dø af... Ja, så ønsker jeg ikke længere at være del af denne verden... Det har varet længe nok, kostet nok kan og kan ikke fortsætte.....
det hedder kontanthjælp
hvis man alså har muligheder for det
hvis min pension ikke går i gennem inden denne reform træder i kraft
nul ydelse til mig i 5 år
da jeg får fra min forsikring og kan derfor ikke modtage kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen førtidspension til alle under 40!! Ninja Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-11-2010 13:08
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension