K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 21:18   #211
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Udkast til klage til jobcenterchefen:

"Til jobcenterchefen

Jeg klager hermed over manglende svar fra min sagsbehandler Xxxxx Xxxxxxx.
D. xx/xx sendte e jeg en mail til Xxxx Xxxxxx hvori jeg spurgte om xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Nu hvor der er gået x antal dage har jeg endnu ikke modtaget svar på min henvendelse.
Samtidig med mailen til sb sendte jeg også en mail til Xxx Xxxx fra anden aktør /skriv navnet på firmaet) med spørgsmål om xxxxxxxxxx, denne henvendelse har jeg heller ikke fået svar på.

Af Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område fremgår følgende:

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Når jeg ikke modtager svar på mine henvendelser har jeg ikke mulighed for, at medvirke ved sagsbehandlingen af min sag.

Med venlig hilsen jasch + cpr.nr.
"

Ved x'erne skriver du de korrekte oplysninger vedr. navne og datoer.
Super skrevet Vovse, den kan Jasch sagtens bruge. Kort og præcis.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:54   #212
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kan man igrunden klage over SDP stop og så samtidig søge en § 17 på det foreliggende ?

Mener jo hvis de har stoppet SDP, så mister man jo ikke noget...måske jeg bare er lidt rundforvirret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 18:02   #213
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan du godt

men hvad er grunden for at søge en § 17 på det foreliggende
der skal virkelig være en grund, for chansen for afslag er mega stor
ved at afslag mister du nemlig dine sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 01:23   #214
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du vil formodelig IKKE få medhold til forlængelse af sygedagpenge hvis du ansøger om pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 15:57   #215
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Var til møde på kommunen idag med den private aktør og min sb.

SB fortæller at der absolut ikke skal indhentes mere lægeligt i min sag, om det så er godt eller skidt ved jeg ikke, havde regnet med en specifik helbredsundersøgelse eller en noget i den stil.

Hun fortæller samtidig at i vores kommune er det ikke længere sb'ere der tager stilling til forlængelse af SDP.

Men at hun har sendt med sag afsted og regner med forlængelse, mhb på afklaring.

Hvilket er det næste hun spørger ind til, hvad der sker med "os" den private aktør og jeg.

Den private aktør fortæller at det har været på stand by de sidste uger og at hun har valgt ikke af fakturere kommunen for disse uger, men vil så tage fat igen med at finde en virksomhed til mig til arbejdsprøvning.

Nu fik jeg ikke lige fat i hvem der så afgjorde SDP forlængelserne, tænkte jo lige på Kolding kommune hvor masser af sager skulle gå om, pga de havde overladt sags gangen til et privatfirma.

Men jeg må jo afvente og se, om der kommer noget på skrift vedr. forlængning og efter hvilket stk., sb nævnte 26 uger og stk. 2 men den hænger jo ikke sammen, mener der står 39 uger eller det det måske forældet eller lavet om hmm.....

Vi har muligvis en virksomhed som ville tage mig sidst i sep. det var bare et sted jeg havde sagt nej til pga. det er en meget stor arb. plads, nu føler jeg mig bare tvunget til at sig ja...så vi kan komme videre i min sag, omvendt siger min sb det er meget vigtigt at finde den helt rigtige arbejdsplads.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 16:01   #216
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er du stadig under behandling?
hvis du er, skal du lige skrive bag øret, at en arbejdsprøvning først kan bruges når alle behandlingsmuligheder er udtømte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 16:08   #217
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej jeg er ikke i behandling, tilstanden er stationær og uden behandlingsmuligheder.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:01   #218
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Forresten blev der osse snakket om at jeg skulle have en mentor under min arbejdsprøvning, ved ikke lige helt hvad det betyder.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:05   #219
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
SB fortæller at der absolut ikke skal indhentes mere lægeligt i min sag, om det så er godt eller skidt ved jeg ikke, havde regnet med en specifik helbredsundersøgelse eller en noget i den stil.
Jeg husker ikke detaljerne i din sag, men da jeg blev tilkendt fp blev der heller ikke indhentet nye lægepapirer, de seneste der lå i sagen var min. 2år gamle.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:49   #220
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Forresten blev der osse snakket om at jeg skulle have en mentor under min arbejdsprøvning, ved ikke lige helt hvad det betyder.
Hej Jasch,

Det lyder jo som om det var et ok møde, hvor din sbér går efter sdp. forlængelse.

En mentor er kun noget jeg har hørt om i forbindelse med fleksjob. Det er hvor man bevilges en person der kan hjælpe og vejlede én i forbindelse med ens arbejde. Det er måske det tilsvarende de vil have impliceret i din arbejdsprøvning !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension