K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2016, 15:18   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
socialmedicin hvad er det?

Jeg har 2 somatiske sygdomme, har tidligere haft humørsvingninger og depression. Har fået at vide af RH team i forbindelse med flexjobansøgning, at jeg skal gennemgå vurdering af Socialmedicinsk afdeling i Midtjylland.
Har nogen erfaring med Socialmedicin??? Er det sådan noget de gør for at fokusere på mine humørsvingninger, så de kan trække sagen i langdrag? ved at fokusere på psykiske/sociale side istedet for den somatiske som er veldokumenteret af speciallæger?

Har nogen prøvet dette??
Mvh vestjyden.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 16:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det har jeg prøvet for længe siden...men der er jo ingen sager der er ens. For mig gik det let og elegant, men andre oplever det som et helvede, specielt hvis de udtalelser sig på områder, hvor det kan spænde ben for sagen.

Der er ingen tvivl om, at de er meget efter folk med somatiske sygdomme. Hos mig ville de netop gerne have, jeg fejlede noget somatisk, for så kunne de trække sagen i langdrag. Men jeg havde ingen somatiske problematikker, hvilket socialmedicineren kunne slå fast og bekræfte med syv tommer søm! Derfor gik det som smurt for mig.

Her kan du læse lidt om hvordan det kan foregå.

http://www.socialmedicin.rm.dk/borge...eundersogelse/

Her kan du så læse lidt om, hvorfor de sender en til en sådan undersøgelse.

Socialmedicinsk undersøgelse
Den socialmedicinske undersøgelse bruges, når der er behov for at få et overblik over de helbredsmæssige forhold, der påvirker borgerens evne til at fungere. Undersøgelsen kan være relevant, når en borger sygemeldes, eller når det er klart, at helbredsmæssige problemer står i vejen for aktiv deltagelse i livet bredt forstået.

Undersøgelsen tager udgangspunkt i en samtale om de helbredsmæssige forhold. Som udgangspunkt er borgeren allerede undersøgt og behandlet.

Ved undersøgelsen samles op på den viden, der er om sygehistorien og behandlingen af de helbredsforhold, der aktuelt har betydning. Der er fokus på, hvad helbredssymptomerne betyder for den enkelte, både i forhold til tanker og evnen til at fungere. De omgivelsesmæssige og personlige faktorer, der kan påvirke funktionsevnen, undersøges. Det undersøges også, hvorledes borgeren tidligere har været deltagende i livet med særlig fokus på arbejdslivet.

Ved samtalen bliver det afdækket, om borgeren har brug for hjælp til at forstå og håndtere sine helbredsproblemer. Sociallægen vil forsøge at anvende en undersøgende, nysgerrig og anerkendende tilgang, for at borgeren kan få ideer til at komme videre i forhold til øget deltagelse i livet.

Hvis det i løbet af samtalen vurderes relevant for det videre forløb, suppleres med en fysisk undersøgelse.
Undersøgelsen afsluttes med en vurdering af, om borgerens funktionsevne kan bedres, og hvordan borgeren kan fungere bedst muligt.

https://www.aarhus.dk/sitecore/conte...spx?sc_lang=da
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 16:43   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Thisted_1970

Bliv her på din tråd fremover.

Læs og følg disse råd for nye på k10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvis man er fysisk syg bliver ens sag som i reglen forsøgt også at dreje sig om det psykiske, og så kan man koge suppe på i lang tid.

Så din mistanke er nok ikke grebet ud i det blå.

Læs:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Hvis ikke har skal du søge aktindsigt ved alle 100% og hvis ikke du gør det fortryder du bitterligt senere i forløbet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension