K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2008, 12:30   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan godt være at du har ret,jeg kan godt se at bilen kan blive en formue men jeg mener ikke at lånet er en formue ...

Men sådan er der så meget, jeg syntes i det hele taget at det at man skal være så påpasselig med det at overveje at købe bil fordi man er på kontanthjælp er fuldstændigt grotesk , da jeg blev arbejdsløs i 07 måtte jeg af med min bil, men det gør det ikke nemmere for mig at søge et nyt job snare tværtimod ....

så uanset hvordan man vender og drejer det så er det en hæmsko at man ikke kan have bil vi er jo nogen der bor uden for landets rige og retning ...

Nå men det er en helt anden debat ... men når der her skrives om kontanthjælp og bil så formoder jeg et eller andet sted at vedkommen også har helbreds betinget problemer(og derfor har brug for en bil) .. ellers er det jo en helt forkert side vedkommen er havnet på *GG*
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 12:35   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis nogen har pant i bilen, så er det ikke en formue, der kan realiseres... og da slet ikke, hvis man skylder mere i bilen, end den er værd.

Der, hvor det største problem nok er, er ved enkeltydelser og rådighedsbeløb.
Der vil kommunen nok IKKE godkende afdragene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 13:29   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er vel en formue i samme sekund de penge står på kontoen?? Som det kører p.t. er mit gæt at kommunen vil forlange de penge bliver modregnet, især hvis bilen ikke tjener et fornuftigt formål.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 12:08   #24
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
Jeg har så lige fået svar på at jeg ikke må låne og købe en bil da jeg så har en Formue på over 10.000 kr.

Hvilket jo er en helt igennem latterlig regel men det er jo så en anden snak.
(For så burde kommunen jo komme på besøg hos alle kontanthjælps modtagere en gang om året, og Konfiskerer alt hvad de kan finde der tilsammen har en værdi af over 10.000 kr. måske hvis man er heldig må man selv få lov at bestemme hvilken af sine ting til en værdi af 9.999 kr. man vil gemme.)

Så det ser nok ud til at jeg skal få en anden evt. min mor til at tage det lån og have den registret i hendes navn så kan jeg jo stå som bruger (evt. hendes privat chaffør :-)

Sidst redigeret af g1981; 20-06-2008 kl. 12:58.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 14:16   #25
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tja, personligt ejer jeg nu ikke noget, der er over 10.000 værd i enkeltindkøb.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 14:34   #26
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
For lige at uddybe det jeg mener med at det er en latterlig regel er:

At jeg udemærket godt kan se at det ikke er fair hvis man har en større formue når man søger kontanthjælp.
Men når man man ingen formue har, når man søger.
Og man så har spinklet og sparet i sin kontanthjælp over nogle år, syntes jeg ikke det er fair at man bliver nødt til at sælge en evt. større ting man har sparet op til. pga. den regel.
altså man favoritisere et større måndligt forbrug frem for et mindre
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 13:03   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg syntes også det er en grotesk regle i sær taget i betragtning af at der også er mange flekser der sidder i det hul fordi de har mistet deres sygedagpenge og nu er på kontanthjælp....

Jeg måtte selv have min bil i min mors navn da jeg var på kontanthjælp og fleksvisiteret og det trods det at en bil ville have kunne udvide min jobsøgnings muligheder betragteligt ,...

Jobkonsulenterne ville da også meget gerne have med at der var bil til rådighed når jeg skulle søge fleksjob og de skulle kigge efter job til mig , men hvis det reelt var min mors bil så er det jo ikke noget man kan kalkulere med ....

Jeg har altid haft bil siden jeg var tyve år, og fordi kommunen smølede med min sag så var det endnu en af de ting jeg måtte give afkald på ....

Så hvis jeg var dig g1981 så ville jeg lade være med at spekulere så meget på det og sætte den i feks din mors navn....

Problemet med det er bare at du hele tiden er afhængig af andre og hvad sker der hvis de feks dør ?? så er det bye bye bil ...
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 14:00   #28
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hej g 1981
ja det er et underligt syystem
jeg er selv på kontant hjælp har selv sammen ydelse som du.
og ja et lån er desværre en formue i kommunens øjne. jeg har selv en ældre bil og hver gang de har nævnt denne som evt formue så har jeg sagt til dem jeg har bil for blandt andet at kunne søge evt flex job længere væk da den offentlige transport ikke er super der hvor jeg bor i odense..

men jeg gav også kun 9,500 for en pæn vectra husk på du skal have råd til repationer
knus
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 18:58   #29
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
Har også tænkt på at se om jeg kunne få min mor til at tage det lån og så få den til at stå i hendes navn.

Alternativet er at finde en bil til maks 9.999 kr. og så ville den måske kunne stå i mit eget navn, da jeg ikke tror min mor er meget for at den står i hendes.

Men lånet skulle lige meget hvad stå i hendes navn, da jeg også ville skulle betale for vægtafgift, omregistrering forsikring og evt. reparationer. osv.
Så det samlede beløb jeg ville skulle betale ved købet ville overstige de 10.000kr. som man må have.

Ved så ikke hvordan de regner det ud med de 10.000 kr.

Altså om det for.eks. er muligt at købe en bil til 9.500 kr. og så lave div. reparationer der jo nok ville være på en bil i den prisklasse.
Hvis nu det samlede beløb løb op i over 20.000 kr. (køb + reparationer)
Eller det bare er købsprisen de går ud fra ikke må være over de 10.000 kr. men det er så det næste jeg vil finde ud af.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 19:54   #30
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Bilen må ikke overstige en værdi af 10.000 ved salg, så nej, du kan ikke købe en bil til 9.999 og så sætte den istand, fordi så får den en værdi af mere end 10.000.

Du underskriver stadig hver 3 måned at du ikke ejer formue over 10.000.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension