K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 15:05   #71
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja, de ville også afgøre at afgørelsen blev udsat.
FOR DE HAVDE IKKE FÅET EN STATUSRAPPORT!!!!
Så jeg ringede til sekretæren. Hun havde ikke modtaget et diktat og havde derfor ikke skrevet noget.
Så jeg ringede til psykiateren en halv time senere. Så havde de pludselig fået det skrevet.
Jeg måtte gerne komme og hente det. Så 7 km frem og tilbage, og ned forbi jobcenter med det også.
Ingen forklaring eller undskyldning for at det ikke var blevet sendt....

Så skal kommunens læge se på det som hastesag, så jeg kan få besked inden jul.
Hold da kæft et cirkus....

Sidst redigeret af Girlscout; 14-12-2010 kl. 20:05. Årsag: mangler en smiley
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:01   #72
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja utroligt at rapporten også nåede frem inden jul, med din hjælp

Men hvad siger den så den rapport !!? Er det noget du kan "bruge" til noget ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 20:03   #73
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hej. Der står (uddrag)

Vedrørende aktuelle psykiske helbredsforhold og disses indvirkning på funktionsniveauet:Tilstanden er i alt væsentlighed uforandret i forhold til speciallægeerklæringen. ...................................Sammenlagt påvirker disse vanskeligheder funktionsniveauet, men jeg mener ikke, at det er i en sådan grad, at S ikke vil kunne arbejde. Tværtimod mener jeg, at det vil være hensigtsmæssigt at påbegynde afklaring.


Aktuel behandling:Ugentlig psykoterapi samt stemningsstabiliserende medicin (Lamictal). Det forventes, at der kunne opnås nogen bedring, men formentlig vil S varigt have vanskeligheder pga sin personlighedsfortyrrelse.

Prognose/skånehensyn:Min bedst mulige aktuelle vurdering er, at der vil være behov for varige skånehensyn. Det vil være såvel i forhold til ovennævnte problemstillinger, som kan have betydning for bl.a omfanget af timer, hvor S magter at arbejde.

-------------------------------------

Jeg håber det kan bruges, selv om hverken ordet stationær eller 39 uger er nævnt.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 21:29   #74
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej K41,

Umiddelbart ser det jo godt ud, psykiateren skriver at en arbejdsprøvning kan påbegyndes, det var vel også det du ønskede i forhold til forlængelse af sdp. ikke ?

Jeg tror at det vil tælle godt i forhold til forlængelsen at en arbejdsprøvning vil være godt at sætte igang for dit vedkommende. Jeg husker ikke lige den psykiatriske special lægeerklæring og har ikke kunne hitte noget omkring denne i din tråd.

Det skal nok gå, men hvad ydelse var det så egentlig du er på nu ? Stadig sdp. og du venter på en afgørelse om forlængelse ? Hvis det sidste, så er det jo den afgørelse din sagsbehandler evt. via lægekonsulenten skal komme med.

Hvor længe har du været syg, hvad siger psyk. erklæringen evt. herom. ?

Funktionsniveauet, betegner din daglig dag og ud fra den nyeste rapport ser der jo ud til at du klare denne ok og er klar til arb. prøvning. Det er jo for såvidt godt nok så du kan få en afklaring.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 23:46   #75
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge, har været sygemeldt siden november.

Jo, den enste mulighed for forlængelse sådan umiddelbart, var arbejdsprøvning, og det er jeg med på, selv om jeg selvfølgelig er bekymret for hvordan DET nu skal gå.

Speciallægeerklæringen sagde egentlig bare at jeg har et klokkeklart tilfælde af borderline.... og at det indvirker på alle områder i mit liv, og altid har gjort det. Desuden lider jeg kronisk af migræne, men der kan jeg jo "bare" få en §56 aftale....siger sagsbehandleren.

Jeg ved ikke hvordan min psykiater har vurderet mit funktionsniveau. Det er som om hun ikke går ret meget op i hvordan min dagligdag med 3 børn er.
Lige nu, hvor jeg går hjemme, går det sådan ok, hvis bare jeg ikke skal for meget. FX i dag; møde med sagbehandler kl 11. Ringe til psykiater kl. 12. Hente statuserklæring kl 13, bringe den ned på jobcenter. Hjem kl. 13.30.
14.30 julehygge i børnehaven. Hjemme kl 16.15.... HELT smadret. Heldigvis fik jeg ro til at sove ca 1½ time, og så kunne jeg klare resten af dagen.
Jeg bliver bare SÅ træt i hovedet af sociale aktiviteter (også af andre aktiviteter, men ikke så meget som sociale)... og der siger min psykiater så at DET jo ikke skyldes borderline... ØH WHAT??? Manglende udholdenhed og anstrengelse ved social kontakt er en del af borderline.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:29   #76
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhhhha, du skal passe på dig selv K41, mht. de børn, de aktiviteter der og lign. For mig fylder det at have "folk" omkring mig rigtigt meget, det tærer ufatteligt på kroppen. Heldigvis kan jeg mærke forskel når det er mine børn, der er hos mig og naturligvis fulgt op af en kæmpe glæde.

Mit funktions niveau er meget lavt og jeg kan godt forstå at du er lidt "spændt" på din mulige arbejdsprøvning. Dog er du nok nødt til at deltage i denne for at komme til afklaring om din fremtidige forsørgelse.

Din forlængelses mulighed omkring sdp. må klart være §27 stk. 4. Din psykiater tilskynder skånebehov og dvs. at du ikke kan henvises til det ordinære arbejdsmarked end ikke med en §56, men skal have afklaret din arbejdsevne da den ikke rækker til "normale vilkår". §27 stk. 4 lyder som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
(ændret til 39 uger)

Jeg ved ikke hvad du i sidste ende håber på at det ender med, altså om du kan klare et fleksjob, men der er jo ikke andet for at tage en ting ad gangen, hovedsagen er at du skal kunne klare at have dine børn og det håber jeg du kan. Det er jo ok at være udbrændt ind i mellem i løbet af dagen, som du sikkert også er, men du skal have tid til at have det godt, det håber jeg du har.

Borderline følges vel også op af nogle side lidelser, som hvis man fx. har en angstlidelse så bliver man nemmere stress ramt og udbrændt ? Borderline kan vel for dig ikke stå alene, har din psykiater ikke sagt at når du har det sådan og sådan så er det fordi det udspringer af din grundlidelse at der kommer andre lidelser til. Sådan hænger det vel sammen ? Har du ikke andre diagnoser oven i, det har jeg da fået efter de rapporter jeg efterhånden har fået lavet, men det peger heldigvis nogenlunde på det samme og det skulle psykiaterne jo også gerne. Din psykiater skal helst ikke så tvivl om din diagnose og det gør han vel heller ikke ?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 15-12-2010 kl. 09:38.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 12:32   #77
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja, det mener jeg også, men det er ikke sikkert at kommunen VIL forstå det.
Men det kommer de til... jeg har fundet ud af, at jeg, via min indboforsikring, har retshjælp, også i sygedagpengesager. Så kommer det til retssag, er jeg klar!

Min sagsbehandler ringede i morges og sagde at hun havde modtaget status, og at hun var i TVIVL, fordi der ikke står noget om behandlingsmuligheder, fremadrettet.

Jeg har sendt dette til hende:

----------------------------------------------

Vedrørende vores tlf.samtale her onsdag morgen.
Du siger at du mangler oplysninger om behandlingsmuligheder fremadrettet.
Der er ikke andre behandlinger end psykoterapi. Og borderline kan ikke helbredes.

Hvis du mener at de helbredsmæssige forhold ikke er afklaret, er dette jo (ifl principafgørelse) ikke til hinder for en afklaring af arbejdsevnen.

Så hvis du ønsker det bedste for mig, som du sagde i går, ja så sender du mig selvfølgelig i afklaring, så jeg kan komme videre i mit liv.

K. (psykiater) skriver jo netop, at jeg får brug for varige skånehensyn...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 12:33   #78
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Mht min diagnose, så har jeg ikke andre diagnoser...
"Kun" borderline og migræne.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 13:06   #79
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt skrevet K41, du kunne også have henvist til §27 stk. 4, men det kan du jo gøre hvis din sbér bliver ved med at være i TVIVL.

Underligt at hun spørger til behandlingsmuligheder, det plejer jo at være i forbindelse med fleks og pension at disse skal være udtømte, men jeg ved ikke lige hvordan det er med sdp. Måske andre gør ?

Godt du har øje for din mulighed for retshjælp under din indbo forsikring. Ind i mellem agrer jeg mig at jeg ikke havde kræfter til at tænke videre da jeg røg ud i 2007, dette alene pga. af det faktum at en psykiater skrev jeg ikke måtte arbejdsprøves. Tjaa, man kan jo aldrig vide hvordan det var gået, selvom BAN gav kommunen medhold i afslaget, jeg kunne nok ikke have fået pension dengang, da jeg "kun" var i psykolog behandling og lige sat på medicin.

Nå nok om mig, nu syntes jeg at det er fedt hvis jeg kan hjælpe andre med at blive på sdp. og kæmp kampen til ende, det kan jeg da se at du gør. Hvornår udløber din sdp. de er vel udløbet ? Er du blevet varslet/partshørt, hvornår tager de stilling til din sag ? Altså det der med behandlingsmulighederne, det må da være nok for hende sbéren at din psykiater skriver psykoterapi !!??

Godt du holder dig til det på skrift, smid nogle §§§ efter hende i en pæn tone næste gang du "orker" det.

Der er også denne her, hvis din sbér har glemt den. :

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Men start med §27 stk. 4 ;-)

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 15-12-2010 kl. 13:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 16:49   #80
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
JEG ER "FORLÆNGET" !!!!

Bliver henvist til REVA-huset efter nytår mhb afklaring!
TAK til jer alle for gode råd og støtte!

Jeg er bare sååå lettet.... og julen er reddet-
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension