K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2013, 22:21   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hvordan bliver man vurderet til ikke at kunne klare fleksjob ?
Ved at have en arbejdsevne inden for ALLE! fag der er lavere end 2 timer om ugen.

Så selv om at arbejdesprøvningerne har været en fiasko, så kan du sagtens have vist at du kunne klare 2 timer eller mere, og så hedder det i dag fleks og ikke FP

Og det er uden skelen til manglende jobmuligheder (for det er DIN hovedpine ikke deres) Det gode er så at du vil blive suppleret op til ledighedsydelsen, hvis du nu fx finder et job hvor du tjener 1000 kr om måneden.

Så noget telefon sælger, tagpap-skrue-samler (hvis man da overhovedet kan det mere, der var en gang) ol i samme dur... måske en enkelt lille reklamerute (der er man rigtig meget herre over tingene, og det er de fleste steder nemt at lave en aftale om at man får en ekstra dag til at levere i, MEN timelønnen er ekstrem ringe, begynd IKKE at regn på den)

Det er den slags job reformen ligger op til, til de aller aller svageste... de jobs hvor det er fysisk umuligt at opretholde en normal-løn og fair vilkår (overenskomst) men det positive er jo så at der suppleres op

Arbejde for en hver pris... kan du så komme i gang.... ja DK er blevet et grumt land at leve i *suk*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 08:51   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Ved at have en arbejdsevne inden for ALLE! fag der er lavere end 2 timer om ugen.

Så selv om at arbejdesprøvningerne har været en fiasko, så kan du sagtens have vist at du kunne klare 2 timer eller mere, og så hedder det i dag fleks og ikke FP

Og det er uden skelen til manglende jobmuligheder (for det er DIN hovedpine ikke deres) Det gode er så at du vil blive suppleret op til ledighedsydelsen, hvis du nu fx finder et job hvor du tjener 1000 kr om måneden.

Så noget telefon sælger, tagpap-skrue-samler (hvis man da overhovedet kan det mere, der var en gang) ol i samme dur... måske en enkelt lille reklamerute (der er man rigtig meget herre over tingene, og det er de fleste steder nemt at lave en aftale om at man får en ekstra dag til at levere i, MEN timelønnen er ekstrem ringe, begynd IKKE at regn på den)

Det er den slags job reformen ligger op til, til de aller aller svageste... de jobs hvor det er fysisk umuligt at opretholde en normal-løn og fair vilkår (overenskomst) men det positive er jo så at der suppleres op

Arbejde for en hver pris... kan du så komme i gang.... ja DK er blevet et grumt land at leve i *suk*
Kan fint følge dig, men igen, hvis dette skulle være sandt hvorfor skal rehabiliteringsteamet så udfylde en rubrik der omtaler dette mht at det er min hovedpine alene.

---
B) Rehabiliteringsteamet indstiller, at borgeren visiteres til et fleksjob

Angiv, hvilke beskæftigelsesmæssige, sociale og helbredsmæssige forhold rehabiliteringsteamet har lagt vægt på i sin anbefaling af et fleksjob. Det skal begrundes, at borgeren er afklaret i forhold til uddannelse og beskæftigelse, og at borgeren ikke kan arbejde på ordinære vilkår. Der henvises i øvrigt til § 70 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

og

Angiv, hvilken type fleksjob eller arbejdsfunktion rehabiliteringstemaet mener vil være velegnet til borgeren (fx kontorarbejde, gartnerarbejde el.lign.).

http://www.k10.dk/media/Teamets_inds..._181212doc.doc

---

Som jeg læser det, er det deres hovedpine at komme med et bud hvad de mener jeg kan klare (fleks)jobmæssigt og ikke mindst komme med en anbefaling til et fleksjob der kan få mig få mig op i tid, da de der 2 timers halløj ikke må være en permanent løsning så jeg føler det er forkert at sige det er min hovedpine alene og smide bolden over til mig som de jo har gjort under hele min sygdom uden det har resulteret i at der kunne findes et job hvor jeg ikke bevæger området ved halebenet, det gælder om jeg står, sidder eller for den sags skyld ligger ned, i alle tilfælde aktivere jeg området ved halebenet og det medføre den høje smerte 24 timer i døgnet og ja det pisser mig af at der intet er at gøre for at man kan få bare en lille periode uden de høje smerter og det er jo der jeg går ned gang på gang, at jeg presser/aktivere min lænd ved halebenet, da jeg jo ikke kan holde min rygsøjle i ro ved nogen form for bevægelse, under de få timer jeg havde i de arbejdsprøvninger jeg har været igennem, måtte jeg gå hjem og hvile, sove, kaste op, besvime osv da jeg brugte det område ved halebenet i alt hvad jeg fortager mig, hvilket medførte der ikke var noget privat/fritids liv udenfor arbejdsprøvningerne, da jeg var sendt til tælling et par dage af gangen for at få smerten ned til niveau på 7/10 som nu er min normale tilstand, hvis man kan kalde det for sådan, hvor 0/10 er det normale og 10/10 den værste smerte man kan have/forstille sig.

Jeg har aldrig hørt om nogen der har arbejdet hjemmefra via nettet i et fleksjob som der ligges op til nu at jeg skal kastes ud i .

Aner ikke om man kan få et fleksjob via nettet, men jeg tror det næppe, jeg er virkelig lost her og hvordan vil kommunen tjekke op på hvad jeg laver hjemme i privaten i et fleksjob via nettet af nogen art ?.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 09:43   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mookmik, du er landet mellem to stole - for rask til pension og for syg til fleks. Der burde ikke være noget der hedder sådan, men sådan ser det altså ud for rigtig mange...

For at kunne få tilkendt førtidspension, så SKAL man gennem fleksmøllen inden. Det giver ikke rigtig mening for borgeren, men ren juridisk SKAL det afprøves.
Set med mine briller mookmik, så kan det meget vel være de sidste krampetrækninger inden en førtidspension.
De kan bare ikke tilkende den før du har været igennem dette cirkus først.
Sagen vil blive hjemsendt med et afslag, så længe du ikke har bevist at du ikke kan klare fleks.

Mit bedste råd er, hold ud!
Jeg ved godt det både er latterligt og forekommer urealistisk, så derfor, bevis over for dem, at det ER urealistisk....få brændt den sidste bro af, så de kan indstille dig positivt til den førtidspension


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 09:49   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Desværre er det ikke sådanne at man kan få en pension fordi der ikke er job at få som man kan klare,jeg har selv været ledig flex visiteret i 9 år ,da der ikke har været job jeg kunne magte i lænden.Jeg har også smerter .

Hvis du visiters til flex nu mens du kommer fra sygedagpenge ,så har du det meste øknomisk frem over ,i forhold til at du måske kan resikere at få lukket sygedagpengene,så kommer du på en laver sats.

Som jeg ser den nye reform så er der stort set nok kun døende der kan få en pension.

HeleneKr det svært i dag at få brandt den sidste bro af-da jobet jo ikke findes er det jo umuligt at bevise.

Så evig flex er muligt endnu da ,det bliver vel også lavet om en dag.

Som jeg ser det kan trådstarter sige ja til flex mens der mulighed for en høj sats af ledighedsydelsen.
Pension er nok ikke opnåligt nu.Så kan man jo tage kampen op næste gang hvis ma kan overskuge det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:04   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der skal være et fremtidsperspektiv hvis en flekser ikke kan arbejde mere end 1-2 timer om ugen - er der ikke et fremtidsperspektiv (realistisk), så skal de indstilles til førtidspension..

Alle der kan klare mere end 1-2 timer om ugen, vil rigtig nok hænge fast i årevis.

Når man visiteres til fleks på 1 til 2 timer om ugen, så SKAL der være udviklingspotentiale mht arbejdsevne og det faktum, at komme op i tid.

Der vil fortsat være mennesker der ikke har det potentiale. Og de vil fortsat være berettiget til førtidspension.

Kunsten bliver så, at få bevist at man ikke kan arbejde de 1-2 timer om ugen. Og at få Klinisk funktion MED på det!

Sidst redigeret af Ninja; 11-02-2013 kl. 10:07.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:15   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når jeg siger er det ikke på tide at se på om det ikke skulle være pension i stæden for flex igen,er svaret altid nej for vi skal bare finde det rigtige machs til dine hensyn,ellers er der muligheden for at "oprette et job der passer til dig.

Og nu der reglen om åre langt forløb eller mindst et år,derfor mener jeg det klogeste er at tage flex nu og så tage en omgang mere.
Sygedagpengene vare jo ikke evigt tænker jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:23   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jeg til gengæld enig i C.L.E.O....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:31   #18
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Det går mig lige i nerverne at man opfinder et fiktivt fleksjob der ikke holder i virkelige verden, at begrunde jeg kan klare et par timers fleksjob via nettet hjemmefra er et slag jeg føler giver mig en knockout og det bliver en sovepude uden ende, da som jeg forstår min sbh hindre det at jeg ikke har været i fleks at jeg ikke kan komme videre i systemet.

HeleneKr : jeg tror at du siger, er det min sbh prøver at fortælle mig, da hun skriver i den mail jeg fik fra min sbh i søndags at :

På sigt kan det ikke udelukkes at du kan blive tilbudt et ressourceforløb - afhænger af dit sagsforløb. For at få tilkendt FØP skal man have deltaget i et ressourceforløb medmindre det er åbenbart formålsløst. Og det kan jo være din situation kommer til at se sådan ud engang i fremtiden??? Men rehabiliteringsteamet vurderer ikke at det er der vi er nu.

Jeg panikker over at jeg evt skal arbejde hjemmefra noget af tiden i fleks da kommunen kan angribe mig fra alle sider, da de jo ikke kan tjekke hvor kort eller lang tid jeg bruger på at flekse via nettet hjemmefra, hvis det skulle lykkes mig at finde et eller andet online.

Jeg er edder spændt på hvordan det skema bliver udfyldt af rehabiliteringsteamet med henvisning til fleks, det er jo til at få dårlige nerver af at gå og vente på

Hvordan kan man være visiteret i 9 år til fleks uden at komme videre i systemet, puha det er sgu en skræmmende tanke og kan da taget pippet og modet fra enhver
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:07   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
På sigt kan det ikke udelukkes at du kan blive tilbudt et ressourceforløb - afhænger af dit sagsforløb. For at få tilkendt FØP skal man have deltaget i et ressourceforløb medmindre det er åbenbart formålsløst. Og det kan jo være din situation kommer til at se sådan ud engang i fremtiden??? Men rehabiliteringsteamet vurderer ikke at det er der vi er nu.
Lige præcis det jeg mener Mookmik! Der er STADIG folk der ikke har et potientiale at udvikle eller en arbejdsevne der kan realiseres - de skal selvfølgelig heller ikke på et ressourceforløb.
Og som din sagsbehandler indskyder, så kan det jo meget vel være situationen for dig.

Men lige nu, er du så ikke nået dertil - din sagsbehandler kan ikke gøre noget, men lyder ellers både sød og forstående. Hvilket er et mega plus!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:12   #20
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Skriver Rehabiliteringsteamet ikke noget mere konkret end, at de kan forestille sig, at det er noget arbejde med nettet hjemmefra?
Som jeg har forstået det på min brors sagsbehandler, skal Rehabiliteringsteamet i tilfælde af visitation til fleks konkret komme med bud på beskæftigelsesmuligheder.
Noget arbejde på nettet er meget diffust. Er det dig eller eller kommunen, der foreslår arbejde med hjemmesider. Jeg kan se, at du ikke har uddannelse indenfor dette område eller erhvervsmæssigt har beskæftiget dig med noget tilsvarende, - korrekt??

Det kunne være interessant at få en afgørelse på, hvorvidt et rehabiliteringsteam må henvise til fleks med "et eller andet arbejde på nettet" til en person, der - som jeg forstår det - ikke har arbejdet hermed tidligere. For så kan alle vel stort set i princippet henvises dette et sådant fleksjob.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at forstå hvad fysén har skrevet Yanmik Alt det andet 9 28-05-2013 08:20
Hvad mener du ? ? Stonefire Spørgsmål ang fleksjob 6 31-05-2012 15:19
Hvad mener I? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 22 06-01-2012 12:52
Hvad mener i? Gunell Alt det andet 11 21-03-2011 00:08
Hvad mener de? Nullemusen Alt det andet 6 27-07-2010 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension