K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2014, 07:09   #1
Elisehansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Egedal
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Elisehansen er ny på vejen
Smile På sygedagpenge nu i 18 mdr

Hej
Mandag fik jeg afslag på fleksjob til rehab.møde, på trods af 6 heldbredserklæringer samt diverse dokumenter fra speciallæger mv. Jeg har slidgigt i skuldre, albuer, hænder og fingre, diskoprolaps i nakken, kroniske ledsmerter, ja kort sagt smerter i hele kroppen.
Har været i praktik af 2 omgange, da jeg selv har arbejdet i det offentlige i jobcentret, kender jeg fremgangen. Og forstår rigtig meget alle jer der løber panden mod en mur.

Jeg tænker lidt på, om vi skulle lave en gruppe på facebook, eller andet sted, en hjemmeside måske, er der nogen der er med på det. Vi burde kunne få samlet en del.
Jeg ønsker stadig at arbejde, men kan kun magte nogle timer om formiddagen. Jeg havde aldrig drømt om, at jeg skulle se mig selv i denne situation.
Ønsker alle en god fredag
Elisehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 08:53   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ank husk at anke inde de uger er gået, ofte vinder folk de ankesager, når du har papir på du har nedsat arbejdes evne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 09:08   #3
Elisehansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Egedal
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Elisehansen er ny på vejen
Det har jeg også tænkt mig at gøre. Hverken min egen læge eller lægen på smerteklinikken kan forstå afgørelsen, og jeg selv inklusiv, jeg har jo selv siddet med borgere i samme situation, og rådgivet dem om at kæmpe for deres sag, selvom det kan og er svært.
Elisehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 09:32   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen..

Kære Elisehansen

Du efterlyser en hjemmeside og muligheden for noget på facebook.

Du er på Danmark`s bedst funderet hjemmeside, som socialrådgiver, narkocentre, kommunale embedsmænd/kvinder, kommunalbestyrelser, fængselsfanger, ordblinde og Folketing følger med stor interesse.

Mange af Folketingests §20 spørgsmål bliver stillet pga hvad der skrives og dokumenteres her på k10.

Flere lovforslag er vedtaget af Folketinget pga den viden der findes blandt medlemmer af k10.

Så en ny hjemmeside er nok ikke nødvendigt.

Men vi har brug for professionelle, herunder dig med din erfaring, til een eneste ting.

At Folketingets love overholdelses. Intet andet. Det må da siges at være et beskedent krav.

Mange raske siger, som du, når de bliver syge, "Jeg havde aldrig drømt om, at jeg skulle se mig selv i denne situation"

Endnu engang: Hjertelig velkommen i den sociale verden, håber du vil dele ud af din erfaring til glæde for syge og handicappede.

Bliv her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at råde.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du er naturligvis bevidst om at man skriver sammen med kommunen og ikke bruger hyggelige telefonsamtaler.

Du er naturligvis bevidst om, at kommunen ikke interessere sig for diagnoser men udelukkende din arbejdsevne og intet andet.

Jeg er, i al beskedenhed, noget funderet i Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sagsbehandlingsfrister og rygproblemer.

Du nævner diskusprolapser i nakken?

Hvilken behandling modtager du pt?

Er prolapserne vericeret via en MR-scanning?

Hvor sidder de præcist, hvilke led?

Har du fået tilbudt operation?

Hvis nej, hvorfor ikke?

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Aktindsigt

Læger/hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-10-2014 kl. 09:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 09:38   #5
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Føler med dig, er bare så uværdigt, når der ligger så meget dokumentation i ens sag, så den skulle være lige til højrebenet.

Er selv mit i et afslag, har ikke meget overskud for tiden, men på sigt, lyder dine tanker om at råde noget mere op, tiltrængt.

Er lige begyndt her på k10 og må sige, hold da op hvor er der mange gode mennesker her, der prøver at gøre en forskel. Kan forstå der er hul igennem her på siden, til folk som kommer det rigtige sted, nemlig folketinget. Måske er det så her, vi skal råde noget højre og gøre opmærksom på vores situation.
Bare mine tanker,

good weekend
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:38   #6
Elisehansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Egedal
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Elisehansen er ny på vejen
Hej Peter
Tak, og ja fandt siderne med de forskellige links og har tilmeldt mig gruppen.

Ja jeg er bevidst om fremgangsmåden i kommunen. Desværre har jeg set alt for mange borgere som jeg, i min tid i jobcentrets modtagelse.

Ja i flg. MR scanning ml. 5. Og 6. Nakkehvirvel, og der opererer man meget nødig, og rheumatologen frarådede det.

Jeg går på den private smerteklinik i Herlev
Varmtvandstræning på Fr.sund sygehus hver onsdag aften
Fys. Og massage speciel fysiurgisk behandling i nakkeregionen og ned i skuldrene.
Jeg danner for meget arvæv og ingen ny brusk mellem ledene og "pladerne" så det er ikke altid lige rart.

Hilsen
Jane
Elisehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:43   #7
Elisehansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Egedal
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Elisehansen er ny på vejen
Hej Reno
Nej det er ikke nemt, men jeg holder dampen oppe, kender systemet indefra, og man skal faktisk være en stærk person, og selv de stærke kan knække sammen. Men jeg vil kæmpe videre, og har sat mig for at nu må de jo så komme med forslag, og ikke som jeg, gennem alle månederne selv har været på forkant med alt, praktik, erklæringer, undersøgelser hos diverse kirurger, operationer og jeg har en A4 mappe med hele sagen og har ført dagbog fra start til slut. Så ja lad os prøve at råbe vagt i gevær, jeg har også HK Kommunal fagforening inde i billedet, venter svar pt.....
Hilse Jane
Elisehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension