K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2012, 22:13   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære joey

Godt at du er et sted, hvor du trives.
Citat:
Pt. arbejder jeg 15 timer (inkl. 1½ times pause). Om 14 dage prøver jeg at lægge to timer oveni, så må jeg se om jeg kan holde til det.
Citat:
Det er måske noget der nemt kan tage et halvt år at få godkendt? Jeg er jo ikke klar endnu til flexjob, men er det alligevel fornuftigt at begynde nu?
Hvad mener du ?

Jeg blev godkendt til fleksjob på 12,5 t/uge.

Det var med pauser indregnet.

Fleksjob gives jo til personer med varig nedsat arbejdsevne,
så hvis alle dine lægepapirer siger dét, så skulle det have været på plads for længst!

Spørgsmålet er, om du burde være tilkendt fleksjob,
da du fik afslag på førtidspension ?

Hvad stod der i afslaget ?

Jeg bliver som de andre ret træt ( læs : pizzed off ) over at høre,
at du arbejder gratis for firmaet
uanset, hvor glad du er for at være der.

Det er sgu for dårligt, at kommunen er så sløv,
at der ikke allerede er sørget for en fleksjobbevilling !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:14   #12
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Stribe: Så er vi helt enige Ja du har ret i at det snart må være på tide at jeg rent faktisk får en løn for min udemærket arbejdskraft
Det er nu rigtig rart at kunne skrive herinde og få andres syn på sagen, for den ene dag tager jo den anden i ens egen lille trummerum verden....
Jeg får udbetalt 8500,- hver måned i K.H. :S
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:22   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
joey...det var ikke meget,men jeg ved hvad du tænker - det er penge og bedre end ingenting,og det går jo nok altsammen..imorgen gør jeg noget ved det,men hcad nu hvis de siger jeg ikke kan blive der osv..det giver utrykhed og ja så lader man endnu endag gå..men lov mig og de andre herinde,at du gør noget ved det kommende uge og nu ved jeg nogen blir sure når jeg siger at det ikke kun er arbejdsgivers skyld..ikke alle chefer tænker kun på penge og måske ved de hvordan du har det med kommuner..og tænker lar dig ta næste skridt og det gør du nu..basta..grænsen er nået - uanset..
ps.mener det godt,men nogen gange ka en lille opsang lige gi det sidste skub..
hilsen en ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:32   #14
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Florken:

Jeg vil lige grave mit afslag på ftp frem i morgen.

Min praktikplads har sagt at jeg gerne skal op på de 20 timer for at det kan betale sig. Jeg regner med at det er dem selv de snakker om. Jeg kender ikke andre der er på flexjob, så jeg ved ikke mere om det end jeg kan læse på de forskellige hjemmesider.
Har de bildt mig en masse vrøvl ind?

Jeg vil ikke forsvare kommunen, men jeg tror at de tror på at jeg kan komme op på 37 timer, hvis jeg er længe nok i praktik Hvilket jo er ret dødsdømt.

OM jeg skulle være kommet over på flexjob lige efter mit afslag på FTP, kunne godt have været et ja. Jeg havde en forfærdelig uforstående sagbehandler der simpelthen ikke kunne forstå at mennesker kunne fejle noget psykisk og han troede at jeg blev rask efter 1 uges ferie Han var s** tung at danse med, men jeg turde ikke kræve en ny, da jeg troede de ville behandle mig hårdere af den grund
Han vidste ikke hvad han skulle gøre af mig da mine sygedagpenge ikke længere kunne forlænges og vi spurgte så om jeg måtte søge FTP, da jeg var helt nede psyk. Det gik han med til, da han ikke kunne komme i tanke om andet. Jeg havde det meget skidt i den periode og orkede slet ikke at kæmpe eller noget. Det endte så med et afslag og så fik jeg guidning af en sagsbehandler der er tilknyttet sygehuset, at jeg kunne gå ned og søge kontanthjælp. Så måtte jeg lige være på det i en periode, indtil jeg fik det bedre.
Jeg fik det SÅ dårligt af alle de møder, at jeg ville gøre alt for at få dem til at stoppe, og jeg kunne få fred til at få det bedre. Så rent faktisk var det godt at komme på kontanthjælp, det gav lidt ro. Selvom jeg så det som et kæmpe tabu at komme på det
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:34   #15
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Stribe: JAVEL!!! ;D
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:42   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Min praktikplads har sagt at jeg gerne skal op på de 20 timer for at det kan betale sig. Jeg regner med at det er dem selv de snakker om.
Ja, gu er det dem selv, de mener !

Og det er noget sludder !

For "at det kan betale sig" for dem, skal du bare yde 12,33 effektive timer,
da de kan få 2/3 af din løn refunderet fra kommunen
( altså af det laveste løntrin indenfor området).
Hvis de er så glade for at have dig, burde de lade dine pauser indgå,
så du "nøjes" med at være på arbejdspladsen i de 12,33 timer !

Du bør læse i vores alle sammen's "Bibel" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
og sætte dig ind i, hvad fleksjob er for noget.

Orker ikke at finde flere links lige nu, men jeg vender tilbage med det i morgen,
hvis ingen andre er kommet med nogen.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:52   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
joey..tror de har løjet lidt for dig på kommunen..typpisk..men et fleksjob er super,havde et i 10 år...bare husk hvis du får det ikke starte m.flere timer end du real ka holde til og så skal jobkonsulent holde opfølgningsmøde m.dig...har hørt det ka de også glemme..men det er vigtigt,da i snakker om hvordan det går ----og dine timer kan blive sat ned hvis du ikke ka holde til det..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 06:53   #18
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Jeg TROR at min praktikplads har misforstået flexjob, da de vidst har troet at de kun kan få 1/3 i tilskud. Men det finder jeg jo snart ud af...

Jeg har fundet min FTP afgørelse frem, der står:

.......ikke berittiget til FTP......ikke finder det dokumenteret, at du ikke vil kunne blive i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde, evt. via revalidering eller flexjob........det vurderes nødvendigt med en nærmere afklaring af arbejdsevnen gennem længerevarende behandling og afprøvning.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 06:59   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Denne handler om lovgivningen vedr. fleks: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 07:51   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej joey...og det må man sige du har levet op til----------------længervarende praktik..men du skulle forlængst ha haft et fleksjob el.ftp..det skriver de jo næsten.så husk at få ringet idag
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
Flexjob efter 65 år Ophelia Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 20:34
Efter flexjob.......... Scoopy Spørgsmål ang fleksjob 0 15-12-2011 18:04
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
efter flexjob? paw thomsen Spørgsmål ang fleksjob 4 08-02-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension