K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2012, 14:31   #21
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
uha god tråd Det får jeg også brug for på et tidspunkt kan jeg høre
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 14:50   #22
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Te-pigen skrev: "Hvis du inden du blev syg arbejdede deltid, så vil du også i evt. fleksjob blive lønnet for deltid.
Det har intet at sige hvordan du er forsikret i din fagforening, det er dit arbejde inden sygemelding der tæller.
Det er kun hvis du via læge, kan bevise at grunden til deltid har været pga. af helbredet at du vil kunne få fleksjob for 37 timer.

Jeg var selv deltids flekser, så derfra er min viden.. "

Jeg har en anden oplevelse end Te-pigen - Jeg havde selv et deltidsjob inden jeg fik bevilget et fleksjob. Da jeg skulle bevise at jeg havde deltidsarbejde pga. sygdom, var det et afgørende argument at jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen og ikke frivilligt havde valgt et deltidsjob. Jeg får fuldtidsløn i mit fleksjob.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 15:08   #23
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Te-pigen skrev: "Hvis du inden du blev syg arbejdede deltid, så vil du også i evt. fleksjob blive lønnet for deltid.
Det har intet at sige hvordan du er forsikret i din fagforening, det er dit arbejde inden sygemelding der tæller.
Det er kun hvis du via læge, kan bevise at grunden til deltid har været pga. af helbredet at du vil kunne få fleksjob for 37 timer.

Jeg var selv deltids flekser, så derfra er min viden.. "

Jeg har en anden oplevelse end Te-pigen - Jeg havde selv et deltidsjob inden jeg fik bevilget et fleksjob. Da jeg skulle bevise at jeg havde deltidsarbejde pga. sygdom, var det et afgørende argument at jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen og ikke frivilligt havde valgt et deltidsjob. Jeg får fuldtidsløn i mit fleksjob.
Er det så ikke fordi de har kunne gå tilbage i systemet og se at du før har været fuldtidsansat??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 16:17   #24
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jo havde før haft fuldtidsjob

Jo det havde betydning at jeg før havde arbejdet 37 timer om ugen. Men det havde også betydning i min sag, at jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen - og fik sygedagpenge for 37 timer om ugen inden jeg fik fleks.

Fuldtidsforsikring blev tolket som "viljen til at arbejde på fuld tid" hvis jeg havde kunnet. For mig blev det et vigtigt argument da jeg skulle bevise at jeg havde arbejdet på deltid pga sygdom - og det ikke havde været et frit valg.

Jeg vil gerne advare andre mod at vælge et deltidsjob pga sygdom. Det er en dyr løsning - og kommunen bruger det mod een bagefter. Jeg vandt sagen, men det havde været klogere at søge fleks på et tidligere tidspunkt - i bagklogskabens klare lys :-)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 19:52   #25
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jo det havde betydning at jeg før havde arbejdet 37 timer om ugen. Men det havde også betydning i min sag, at jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen - og fik sygedagpenge for 37 timer om ugen inden jeg fik fleks.

Fuldtidsforsikring blev tolket som "viljen til at arbejde på fuld tid" hvis jeg havde kunnet. For mig blev det et vigtigt argument da jeg skulle bevise at jeg havde arbejdet på deltid pga sygdom - og det ikke havde været et frit valg.

Jeg vil gerne advare andre mod at vælge et deltidsjob pga sygdom. Det er en dyr løsning - og kommunen bruger det mod een bagefter. Jeg vandt sagen, men det havde været klogere at søge fleks på et tidligere tidspunkt - i bagklogskabens klare lys :-)
Ja, men det er jo ikke sikker man ved det eksisterer... jeg gjorde nemlig ikke.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 20:50   #26
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jo det havde betydning at jeg før havde arbejdet 37 timer om ugen. Men det havde også betydning i min sag, at jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen - og fik sygedagpenge for 37 timer om ugen inden jeg fik fleks.

Fuldtidsforsikring blev tolket som "viljen til at arbejde på fuld tid" hvis jeg havde kunnet. For mig blev det et vigtigt argument da jeg skulle bevise at jeg havde arbejdet på deltid pga sygdom - og det ikke havde været et frit valg.

Jeg vil gerne advare andre mod at vælge et deltidsjob pga sygdom. Det er en dyr løsning - og kommunen bruger det mod een bagefter. Jeg vandt sagen, men det havde været klogere at søge fleks på et tidligere tidspunkt - i bagklogskabens klare lys :-)
Jeg tit tænkt over i min efterhånden lange sygemelding, at man har været "uheldig" at have været i et deltidsjob inden sin sygemelding, eftersom man så også kun kunne få sdp udfra det timeantal, man havde i sit job. Men jeg var KUN i et deltidsjob, fordi jeg kunne mærke, at der var noget galt, uden at kunne sætte en finger, hvad det var. Det startede med tårnhøjt blodtryk og endte med mega stress og sygemelding.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 22:09   #27
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg tit tænkt over i min efterhånden lange sygemelding, at man har været "uheldig" at have været i et deltidsjob inden sin sygemelding, eftersom man så også kun kunne få sdp udfra det timeantal, man havde i sit job. Men jeg var KUN i et deltidsjob, fordi jeg kunne mærke, at der var noget galt, uden at kunne sætte en finger, hvad det var. Det startede med tårnhøjt blodtryk og endte med mega stress og sygemelding.
Velkommen i klubben, jeg havde det på samme måde.... og hvor er man blevet klogere, bare lidt for sent....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 00:12   #28
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er visiteret til 30 timer, fordi jeg i mit sidste ordinære ansættelsesforhold havde 30 timer. Jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen, fik sygedagpenge for 37 timer og er nu ledig flekser på kontanthjælp - og får fuld kontanthjælp.

Ifølge kommunens regler skal man have arbejdet min. 31 timer pr uge for at blive visiteret til fuldtids fleks - SELVOM at jeg var fuldtidsforsikret i fagforeningen....

Det betyder at jeg aldrig vil komme op på en fuldtids løn - selvom jeg får fuld kontanthjælp....... Jeg har via lægedokumenter bevist, at grunden til at jeg arbejdede 30 timer var pga stress - som også er én af grundende til min fleksbevilling. Desværre (for mig) har jeg siden ansættelsesforholdet fået et par diagnoser mere - og derfor er jeg ikke berettiget til fuldtidsfleks....Sagen er anket og tabt..... så det er altså ikke altid nok at have været syg før fuldtidssygemelding....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 15:17   #29
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Jeg er visiteret til 30 timer, fordi jeg i mit sidste ordinære ansættelsesforhold havde 30 timer. Jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen, fik sygedagpenge for 37 timer og er nu ledig flekser på kontanthjælp - og får fuld kontanthjælp.

Ifølge kommunens regler skal man have arbejdet min. 31 timer pr uge for at blive visiteret til fuldtids fleks - SELVOM at jeg var fuldtidsforsikret i fagforeningen....

Det betyder at jeg aldrig vil komme op på en fuldtids løn - selvom jeg får fuld kontanthjælp....... Jeg har via lægedokumenter bevist, at grunden til at jeg arbejdede 30 timer var pga stress - som også er én af grundende til min fleksbevilling. Desværre (for mig) har jeg siden ansættelsesforholdet fået et par diagnoser mere - og derfor er jeg ikke berettiget til fuldtidsfleks....Sagen er anket og tabt..... så det er altså ikke altid nok at have været syg før fuldtidssygemelding....
Hvornår fik du tilkendt fleks?

Prøv og se curls' svar på deltids-/fuldtidsfleks. Jeg ville udfra det, tro at du burde have fuld fleksydelse... Men jeg er ikke sikker!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 15:23   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Jeg er visiteret til 30 timer, fordi jeg i mit sidste ordinære ansættelsesforhold havde 30 timer. Jeg var fuldtidsforsikret i a-kassen, fik sygedagpenge for 37 timer og er nu ledig flekser på kontanthjælp - og får fuld kontanthjælp.

Ifølge kommunens regler skal man have arbejdet min. 31 timer pr uge for at blive visiteret til fuldtids fleks - SELVOM at jeg var fuldtidsforsikret i fagforeningen....

Altså hvor står det så henne i loven, når du siger, at kommunen har sagt det?? Hvis du læser den her tråd igennem, så findes der principafgørelser, der gør, at selvom man har arbejdet på deltid inden, så kan man blive fleksjobber på fuldtid og ikke deltid, medmindre man selv vil det... Flere ting spiller ind, og de behandles individuelt.

Det betyder at jeg aldrig vil komme op på en fuldtids løn - selvom jeg får fuld kontanthjælp....... Jeg har via lægedokumenter bevist, at grunden til at jeg arbejdede 30 timer var pga stress - som også er én af grundende til min fleksbevilling. Desværre (for mig) har jeg siden ansættelsesforholdet fået et par diagnoser mere - og derfor er jeg ikke berettiget til fuldtidsfleks....Sagen er anket og tabt..... så det er altså ikke altid nok at have været syg før fuldtidssygemelding....

I lovgivningen er der nævnt, at man godt kan ændre fra at være deltidsfleksjobber til fuldtidsfleksjobber, hvis der sker særlige ændringer i ens situationen. Det står klart og tydeligt i lovgivningen/i principafgørelser.


Man skal holde sig til de love og principafgørelser, der er. Det hvad kommunen har "sagt" eller "påstår" kan vi ikke bruge til noget.

Skulle en kommune sige, at man kun får visitation som deltidsfleksjobber, kan man altid klage over denne afgørelse, hvis man selv mener, at man bør være fuldtids-fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der regler for timelægningen af flex? keheii Spørgsmål ang fleksjob 18 01-10-2013 16:12
Fuldtidsindtægt på deltid, deltids sygedagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 15-05-2012 09:05
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05
feriepenge / deltids syg engelkes Spørgsmål ang fleksjob 3 26-01-2006 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension