K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   deltids flex findes det (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21331)

dutzie 27-01-2012 21:20

deltids flex findes det
 
hej, har fået at vide at jobcentrets flexteam vil have mig på deltids flex, er der noget der hedder det. Jeg er fuldtids forsikret i min fagforening, hvordan kan man så tale om deltids flex ??? nogle der har hørt om deltids flex ??

MTVRV1 27-01-2012 21:25

fleks har ikke noget med din fagforening at gøre
men hvis du har arbejdet 37 timer inden du kom ind i systemet, så skal du også have op til de 37 timer.

du skal have en varigt nedsat arbejdeevne for at få fleks
hvis du foreksempel kan arbejde 15-20 timer, så skal du også suppleres op til de 37 timer

kan kun anbefale og snakke med din fagforening omkring det
ring til dem på mandag
har du det på skrift, ellers skal du bede om det, inden du siger ja til noget som helst

Te-pigen 27-01-2012 21:26

Hvis du inden du blev syg arbejdede deltid, så vil du også i evt. fleksjob blive lønnet for deltid.
Det har intet at sige hvordan du er forsikret i din fagforening, det er dit arbejde inden sygemelding der tæller.
Det er kun hvis du via læge, kan bevise at grunden til deltid har været pga. af helbredet at du vil kunne få fleksjob for 37 timer.

Jeg var selv deltids flekser, så derfra er min viden..

Te-pigen 27-01-2012 21:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 206288)
fleks har ikke noget med din fagforening at gøre
men hvis du har arbejdet 37 timer inden du kom ind i systemet, så skal du også have op til de 37 timer.

nej der er ikke noget som hedder deltids flex, det er en and
et jobcenter er åbenbart utrolige opfindsomme
[/B]

Der må jeg korrigere dig, der er noget der hedder deltidsfleks, men selvfølgelig kun hvis man var deltidsansat inden sygemelding

curls 27-01-2012 21:35

Fleksjob skulle som udgangspunkt tilbydes på fuld tid....

Brug google eller HK´s pjece om fleksjob. Der er flere informationer om det....

Jeg fandt den her lige hurtigt, der står:

Fleksjob på fuldtid eller deltid
Jobcentret skal give tilbud om fleksjob på fuldtid, medmindre personen foretrækker en deltidsansættelse. Jobcentret skal ligeledes give tilbud om fleksjob på deltid, hvis personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse, forud for visitationen til fleksjob, var deltidsbeskæftiget. Her gives tilbud om fleksjob på deltid i højst det antal timer, som personen havde i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis årsagen til deltidsansættelsen også er årsag til bevilling af fleksjobbet – der kræves sundhedsfaglig dokumentation herfor.

Personer, der er tildelt et fleksjob på deltid, har ret til senere at få et fleskjob på fuldtid, hvis personens ægtefælle dør, eller der sker en anden social begivenhed, som personen ikke selv har indflydelse på. Det er altså ikke muligt som følge af fx fødsel, ægteskab mm.


Ovenstående er herfra:
http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fleksjob

Så ja der er noget, der hedder fleksjobber på deltid.

Få talt med din fagforening om det....

MTVRV1 27-01-2012 21:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Te-pigen (Send 206292)
Der må jeg korrigere dig, der er noget der hedder deltidsfleks, men selvfølgelig kun hvis man var deltidsansat inden sygemelding

jeg har netop slettet det:)

jasch 27-01-2012 21:56

Der foreligger så osse en principafgørelse idag, at tidligere deltidsarbejdere som bliver fleksjobbere har ret til at få ledighedsydelser op til 37 timer idag.

Kan ikke lige huske nr. på den, mener den var under Andersine's principafgørelser.

supersus 27-01-2012 22:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 206297)
Der foreligger så osse en principafgørelse idag, at tidligere deltidsarbejdere som bliver fleksjobbere har ret til at få ledighedsydelser op til 37 timer idag.

Kan ikke lige huske nr. på den, mener den var under Andersine's principafgørelser.

Mener at det var i forbindelse med skilsmisse og lign, at der kunne gøres krav på flex til 37 timer, når personen kun havde arbejdet deltid.

MTVRV1 27-01-2012 22:32

hvis man kan dokumentere at man har arbejdet deltid pågrund af sygdom
så kan man også få op til de 37 timer
ved så ikke lige hvordan man gør det, men det vil nok kræve nogle lægeerklæringer
samt at i den periode, at man har snakket med en læge omkring det
før man bliver sygemeldt fuld tid

hvis man selv har valgt og arbejde deltid, så mener jeg ikke der nogen gyldig grund til at få op til de 37 timer. men så godt kender jeg ikke loven

Mumrik 27-01-2012 22:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 206293)
Fleksjob skulle som udgangspunkt tilbydes på fuld tid....

Brug google eller HK´s pjece om fleksjob. Der er flere informationer om det....

Jeg fandt den her lige hurtigt, der står:

Fleksjob på fuldtid eller deltid
Jobcentret skal give tilbud om fleksjob på fuldtid, medmindre personen foretrækker en deltidsansættelse. Jobcentret skal ligeledes give tilbud om fleksjob på deltid, hvis personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse, forud for visitationen til fleksjob, var deltidsbeskæftiget. Her gives tilbud om fleksjob på deltid i højst det antal timer, som personen havde i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis årsagen til deltidsansættelsen også er årsag til bevilling af fleksjobbet – der kræves sundhedsfaglig dokumentation herfor.

Personer, der er tildelt et fleksjob på deltid, har ret til senere at få et fleskjob på fuldtid, hvis personens ægtefælle dør, eller der sker en anden social begivenhed, som personen ikke selv har indflydelse på. Det er altså ikke muligt som følge af fx fødsel, ægteskab mm.


Ovenstående er herfra:
http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fleksjob

Så ja der er noget, der hedder fleksjobber på deltid.

Få talt med din fagforening om det....

Curls, jeg skal lige have det ind med skeer her...

Jeg ansøger om fleks.
Min seneste ordinære beskæftigelse var på deltid (16 timer/uge for 4 år siden).
Har været i revalidering, hvor slutmålet skulle være 20 timer (nåede ikke op på 20 timer, inden reva blev stoppet).
Hvis jeg bliver tilkendt fleksjob, vil det så være på fuld tid i forhold til aflønning?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension