K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 12:34   #31
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Vovse rigtigt godt forslag, så har sendt mail til reumatologisk afd så nu håber jeg han gider præcisere sit svar inden mandag formiddag.

Og det er det forbandede ved det, jeg har så få dage til at få tingene på plads.

Ingrid okay ja når jeg læser din fortælling så kan jeg sagtens se hvad mine fremtidige tiltag skal være når afslaget kommer, tak.

Men ja naturligvis bliver det anket til BAN , for prøves dernede syntes jeg da det skal.....
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 09:34   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr din ressourceprofil;

Her skriver du sidst i din partshørring, at du først kan skrive under, når du modtager den endelige ressourceprofil, hvor dine bemærkninger er indføjet!

Urimmelig frist, hvilket du måske bør starte din partshørring med, gerne med bemærkning om at det er uden hensyntagen til at du har begrænset kræfter.

Herunder er især helbred og samlet vurdering vigtig at koncentrer sig om.
Du skal dog også gennemgå de andre afsnit, så helheden fremstår korrekt.
Prøv at gøre det kort.

Husk at bemærkninger skal indføjes de rigtige steder.
Du er derfor nødt til at skrive/henvise til overskriften på afsnittet du har bemærkninger til.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 10:29   #33
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Okay tak for det popiae.

Ved du om de godt må indstille den uden jeg har skrevet under?

Det var nemlig hvad sagsbehandler sagde til mig , at om jeg skrev under eller ikke, var enig eller uenig, så blev den indstillet den her gang, og at mine tilføjelser blev vedhæftet min sag.

Men syntes som sagt det er surt når det er forkerte udtalelser pensionsudvalget skal sidde og gå igennem
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 10:43   #34
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Dolli.
Ja, jeg mener ligesom dig at arbejdsevne og funktionsevne bliver brugt i et flæng i din sag.
Jeg går ud fra at du har udgifter forbundet med din sygdom, se evt. http://www.rcfm.dk/raad-og-vejledning/merudgifter/

Du skal være opmærksom på at du skal have udgifter over 6000 kr om som følge af din funktionsnedsættelse, for at få glæde af ordningen.

Ang. din arbejsevne, så er det jo som andre skriver som sådan ikke din diagnose der afgøre den. Men selvfølgeligt skal sb ikke skrive noget vrøvl i dine papirer. Har du diagnosen, skal det da klart fremgå. Men jeg forstår godt din frustration, for som jeg læser det mener sb i bund og grund at dit problem er selvforskyldt og at du ikke gør eller har gjort noget for at afhjælpe det. Og du har jo som du skriver netop kæmpet en kamp af den anden verden, men det overser sb helt.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive det direkte til hende. Stil hende det som et spørgsmål som hun er nødt at at forholde sig til og svare på. For så tror jeg hun kommer i konflikt med de professionelle papirer der ligger i din sag, og som netop bekræfter at du faktisk har kæmpet en kamp.

Et tankeeksperiment. Tænk om man sagde til en patient med kræft i lungerne. Ærgerligt det er fordi du har røget. Det er selvforskyldt så dig gider vi ikke hjælpe. Det gør vi jo ikke, for selvom rygning øger risikoen, så kan vi jo ikke sige at det lige netop var tilfældet hos den ene patient. Og selvom det var rygningen der var årsagen, ja så håber jeg aldrig vi bliver så inhumane.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:26   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Ved du om de godt må indstille den uden jeg har skrevet under?
Jeg har flere gange læst herinde, om sager hvor rp'en ikke blev underskrevet af borgeren, så det bliver brugt i nogle kommuner.

Men som jeg ser det, så kan kommunen få et problem hvis du anker et evt. afslag, for hvis sagen skal videre til BAN, så kan kommunen få svært ved at bevise, at du har haft rp'en til partshøring i det omfang som du har ret til.

Jeg mener at det var heri :http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf jeg læste, at når borgeren har haft rp'en til partshøring skal sb have den retur og forholde sig til(kommentere på borgerens kommentar, hvilket betyder, at hvis sb ikke er enig i borgerens kommentar, så skal sb skrive det.
Herefter skal borgeren så have rp'en til underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:46   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg er en af dem som har IKKE underskrævet ressourceprofilen ( flere af dem )
Hvor, i selve ressourceprofilen findes der en rubrik: borgerens underskrift og dato?
Ingen steder. ( dog så ved jeg ikke hvordan sådan en RP ser ud i dag )

Ressourceprofilen af et redskab som er udarbejdet af SB og der findes ingen lovgivning om, at sådan noget skal underskives af borgeren.

Hvis det fremgår fra RP, at den skal skrives under, så dem som er konfliktsky , kan skrive, at de har læst RP, men godkender den ikke, og så kan de sove roligt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 12:13   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Efter min mening, skal man IKKE skriver under, hverken med forbehold eller andet, medmindre at ens bemærkninger indgår fuldt ud, og IKKE som vedlagte dokument der kan blive væk.

Loven, og ressourceprofilen er udformet, med plads til underskrift, hvis dette undlades er det fusk.

Hold på sin ret, og måske man får medhold til dette i evt klagesag ved BAN.

Når kommunen har indskrevet resoourceprofilen, har man RET til at komme med bemærkninger.
hvis kommunen, skriver nyt til dette, skal den i partshørring igen.

Borgeren har ret til sidste ord, forud for enhver afgørelse.

At kommunen IKKE laver ressourceprofilen i SAMARBEJDE med borgeren som loven foreskriver, er IKKE borgerens problem.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 16:57   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
På de 2 rp'er jeg har fået lavet var der en linie, som var beregnet til underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 17:31   #39
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
I min RP er der en plads til underskrift af mig - har dog ikke skrevet under. Fik to som begge er underskrevet af min SB, men der stod ingen steder at den skulle retur i underskrevet tilstand. Mine kommentarer blev sat ind - undtagen det som jeg skrev til SB's skriverier i "samlet vurdering" - der er heller ikke en "plads" til borgerens kommentarer dér...

Min RP er i øvrigt heller ikke lavet sammen med mig - den har SB selv lavet.

Sååå en underskrift er åbenbart ligegyldig.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 23:40   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er altid plads til borgerens kommentarer, medmindre sagsbehandleren har lavet om i dokumentet!

Underskriften KAN være afgørende, hvis Nævnet behandler sagen korrekt.
Dermed ikke sagt, at de altid gør dette. Men man bør handle udfra at de gør det!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
randers jobcenter hjælp skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 8 16-04-2012 08:23
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp fra Jobcenter Psenbesen Er det overhovdet til at få fleksjob? 5 08-11-2010 15:52
forklar mig venligst... buster Nyt om loven 3 29-08-2008 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension