K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2015, 10:56   #1
fru Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
fru Andersen er ny på vejen
vedr. hjælp ved skilsmisse

Hej jeg er ny her på siden og skal nok senere præsentere mig lidt bedre. men lige nu har jeg alvorligt brug for hjælp. Jeg er førtidspensionist efter den "gamle" og har ingen arbejde ved siden af. Jeg har været gift i næsten 40 år og nu er min mand kommet på den tanke han vil skilles. Jeg har parkinson men klarer det meste selv, og oven i det hele er jeg røget ind i en depression. Det jeg efterlyser er HJÆLP - fra kommunens side, jeg aner ikke hvor jeg står økonomisk når jeg flytter. Der er ingen formue eller opsparing og min mand får også pension
Jeg har i går søgt kommunen om en enkeltydelse på 10.360 kr til indskud i lejlighed plus ½ mdr husleje 3.335 kr. Jeg fik først lejligheden tilbudt i går og senest onsdag i næste uge SKAL der gives svar. Det jeg tror jeg efterlyser er en person på kommunen der kan hjælpe mig med alt det der skal ordnes. Min mand har altid stået for alt sådan noget. Kontakter jeg kommunen er spørgsmålet, jamen hvad er det konkret du skal have hjælp til og så stiller og stiller de om og bagefter er man endnu mere forvirret. Er der da for pokker ikke en slags sagsbehandler som kan hjælpe en
hilsen en meget forvirret fru Andersen
fru Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 11:21   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen...

Kære fru Andersen

Tag det roligt, fordi indtil nu har du gjort det rigtige.

Bliv her på din tråd fremover.

Læs disse råd til nye på k10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bekræft følgende.

Du har søgt om enkeltydelse skriftligt?

Du kender din sagsbehandlingstid/frist hvor kommunen skal komme til en afgørelse inden en bestemt dato?

Hvis ikke du kender til din kommunes sagsbehandlingsfrit, som burde oplysys på din kommunes hjemmeside, skal du skriftligt bede om at din ansøgning bliver en hastesag.

Du kunne lige ringe til foreningen: http://parkinson.dk/deltag-og-f%C3%A5-r%C3%A5dgivning

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 18:36   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre ikke så let....at der bare findes 1 person på kommunen der kan hjælpe med det hele...det hele er delt op i forskellige afdelinger..

Du bør forsøge at kontakte kommunens pensions afd....de bør (måske...da det er forskelligt fra kommune til kommune hvor meget de "gider" hjælpe) kunne hjælpe dig med hvor og hvem du skal have fat i...

Tænker at du måske på sigt også kan komme til at mangle hjemmehjælp osv...hvis det bliver aktuelt så skal du have fat i kommunens visitator...

Men se om ikke pensions afd kan hjælpe dig videre
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 11:21   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fru Andersen Se meddelelser
jeg aner ikke hvor jeg står økonomisk når jeg flytter.
Hvad angår din fremtidige økonomi tror jeg ikke du har noget at frygte.
Mens du har levet sammen med din mand har din pensionsudbetaling været påvirket af, at du har været "samlevende", når du bliver "reelt enlig" vil du få mere udbetalt i pension.
Derudover vil du sandsynligvis være berettiget til boligstøtte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fru Andersen Se meddelelser
Jeg har i går søgt kommunen om en enkeltydelse på 10.360 kr til indskud i lejlighed plus ½ mdr husleje 3.335 kr. Jeg fik først lejligheden tilbudt i går og senest onsdag i næste uge SKAL der gives svar.
Jeg ville ønske du havde spurgt herinde for et par dage siden.

Eftersom du er pensionist (hvis du ikke har yderligere indtægt), så bør du være berettiget til et kommunalt indskudslån, men kun hvis det er en almennyttig bolig (altså et almennyttigt boligselskab, ikke privat udlejning).
Du kan læse om det her: https://www.borger.dk/Sider/Laan-til-beboerindskud.aspx
Hvis du har nem-id kan du søge digitalt, via ovenstående link.

Hvis lejligheden er almennyttig, men fra før 1964 kan man ikke få et såkaldt "pligtlån", men så kan man få et kommunegaranteret lån i sin bank, d.v.s. at kommunen stiller sikkerhed for lånet.

Du kan også læse om det her, kør/scroll ned til 15.3. : http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/...rid=0&filid=23

Et pligtlån/kommunalt beboerindskudslån er, så vidt jeg husker, rente- og afdragsfrit i 5 år, d.v.s. at der først begynder at løbe renter på efter 5 år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fru Andersen Se meddelelser
Det jeg tror jeg efterlyser er en person på kommunen der kan hjælpe mig med alt det der skal ordnes.
Som Web skriver kan du prøve at kontakte kommunens pensionsafdeling, ellers kan jeg forstille mig, at du kan have gavn af ældresagen: http://tilmeld.aeldresagen.dk/bliv-m...AoshoCZ-Xw_wcB

Men allerførst skal du søge om et kommunalt beboerindskudslån.

Jeg ønsker dig held og lykke med din nye tilværelse, og skriv endelig igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension