K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2008, 08:08   #1
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Question Ressourceprofil.

Hej Alle.
Jeg har lige knoklet hele weekenden på min ressourceprofil. Nu er den afsendt til min sagsbehandler. Min sagsbehandler vil lave bemærkninger/rettelser til den, og herefter skal den sendes frem og tilbage. Mit spørgsmål er:
Hvilke rettelser kan hun lave, da hun ikke ved, hvad jeg tænker, føler o.s.v.?
Mon de skulle være nogle af jer dejlige mennesker, der ved det?
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 08:17   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej jose

Jamen, tillykke med at du har fået gang i din rp, det er en dejlig fornemmelse ikk´

Hm, hvad und kan finde på at tilføje kan jo i realiteten være hvad som helst.
Hvad hun tilføjer er hvad hun mener skal tilføjes så....

Det er hende der i sidste ende har magten og ANSVARET for hvad der fremover sker i din sag!

Når hun nu har tilføjet, rettet i rp så skal den selvfølgelig retur til dig for godkendelse og husk, er du ikke enig(for uenigheder SKAL også fremgå af rp) så skriv ikke under meeen jeg håber da at den vil være ok, for din skyld

Blot et eksempel: er du ikke enig i hvor mange timer du evt kan klare, ja, så skal det også fremgå. Hvis hun nu siger: du kan klare 20 timer og du så siger, jamen jeg véd reelt ikke hvor meget jeg kan klare, ja så SKAL det stå i rp.
Som sagt, blot et eksempel men lovgivningen er ganske klar på det område.

Ønsker dig fortsat held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 08:19   #3
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
vedr. Ressourceprofil

Hej Jose.

Det skal ikke altid oplevet negativt - men din sagsbehandler har måske også en ide hvilken arbejdsevne el. ressource du har for fremtiden.

Men husk at læse den godt igennem inden du godkender den - er du evt. medlem af en fagforening - ville jeg bede dem læse den igennem for du godkender den - hvis den kan godkendes....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 08:20   #4
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej jose -
Din sagsbehandler vil skrive den ind på kommunens standard, så den ligger på kommunens computersystem. Han/hun vil skrive det ind, som han/hun mener der skal lægges vægt på, dvs. hos nogle vil det være helbreddet der lægges vægt på, hos andre det sociale. Og vil desuden også skrive alt muligt andet ind, som har betydning for sagen - hvilke lægeoplysninger, der er fx.
Sagsbehandleren ved kun, hvad han/hun har fået oplyst fra dig selv, læger, jobkonsulenter, andre aktører, så derfor er det vigtigt, at du selv fortæller, hvad der har betydning for din situation.
Når sagsbehandleren så har fået skrevet alt ind (og her skal du nok forberede dig på at det kan tage lang tid ) bliver ressourceprofilen sendt tilbage til dig (eller du bliver indkaldt til møde, hvor du skal godkende den). Det kan anbefales, at du læser den igennem i fred og ro, og ikke bare godkender den på et møde.
Hvis du har kommentarer til den, bliver de indsat - det kan være oplysninger, der er forkerte, eller vigtige ting, som er udeladt.
Den skal så fremover updateres, når der kommer nye oplysninger som nye lægeerklæringer, resultat af arbejdsprøvninger, forværring/forbedring af tilstand.
Der skal også være en handleplan, som beskriver hvad der skal ske og hvilke tiltag, der skal gøres for at fjerne barrierer, som står i vejen for din arbejdsevne.
Pøj-pøj - find din tålmodighed frem
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 08:36   #5
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Buster, Cape og Vim.
Tusind tak for jeres svar Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden jer alle.
Nu føler jeg mig allerede mere tryg.
Jeg vender nok tilbage med spørgsmål vedr. min evt. arbejdsprøvning.
Men endnu en gang. Tak for svaret.
Hilsen Jose.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 11:26   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis der er noget af det som sagsbehandleren skriver, som du ikke er enig i, så skal du kommentere det i rp, og derefter SKAL sagsbehandleren forholde sig til det du har skrevet. Det betyder, at hun skal kommentere på det du har skrevet, om hun er enig eller ej.
Se evt. her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 11:47   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville hvis jeg var dig insistere på et møde med sagsbehandleren når tiden kommer for hendes kommentar skal godkendes af dig, mange gange er det nemmere og forstås bedre hvis i sidder ansigt til ansigt...

feks hvis du har skrevet noget hun ikke er enig i og derfor kommentere det med noget som du jo så selvklart ikke er enig i , så kan man mange gange bedre få opklaret evt misforståelser face too face , i det hele taget så slår det mig som vanvittigt at folk skal udfylde deres ressourceprofil uden hjælp fra sagsbehandleren ...

nogen mennesker er ikke i stand til det, og dem der er ja klart måske det kan være en fordel at sidde hjemme i ro og mag (evt få hjælp af en ægtefælle eller anden ) til at udfylde den, men det er jo ikke alle forundt og der er jo en grund til at det hedder at kommunen skal lave en ressourceprofil ...

men igen er det tidsnød , men et møde med sagsbehandleren vil jeg tage som et must ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension