K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2015, 18:44   #81
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Ja, forsøg, men GOP Genoptræninsplan fra hospital og klinikker har indtil nu været noget forsømt område. Man har ikke taget dem alvorligt.

Mit råd til alle der skal modtage optræning, genoptræning, vedligeholdstræning, seviceloven, sundhedsloven skal sætte sig ind i reglerne, fordi optræning er på flere fronter ved at blive tilbageført til 1970erne.

Men de færreste har opdaget det.

Man skal stille krav.

https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...genoptraening/

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30308


Hilsen Peter
Hej Peter

Takker, men det bliver ikke nødvendigt. Har fået det afklaret med min fys på genoptræningsstedet. Det er almindelig genoptræning i kommunalt regi, men min kommune bruger tilsyneladende ikke at smide folk ud efter x antal gange iflg min fys, men forlænger hvis behandlende fys mener, at det er det, der skal til.

God aften her fra

Sagen forelagt rehabiliteringsteamet... ?? Øøøhh..?

Så har jeg har endelig, efter 20 dage, fået tilsendt diverse fra kommunen efter jeg bad om fuld aktindsigt pr. 1.12.15

Eller dvs. journal fra Jobcentret og div. gamle lægepapirer.
Altså intet nyt under solen, siden jeg modtog papirer, da jeg tidligere bad om aktindsigt, bortset fra at der står i journalen at:

Der er oprettet jobafklaringsforløb med bevillingsdato samme dag, som jeg blev sygemeldt og at det løber 2 år frem...

Sagen har været forelagt rehabiliteringsteamet...

Har jeg misforstået noget eller er man ikke selv som borger med, når ens sag forelægges for rehabiliterinsteamet??

Der er intet i de nye papirer om, at jeg har klaget over afgørelsen vedr. sygedagpenge og ej heller at klagen er videresendt osv. Faktisk er der ikke andet end jornalen fra jobcenteret og tidligere lægepapirer.

Bør der ikke være andet også, når jeg har bedt om fuld aktindsigt??


Beklager den lange smøre, men håber i læser med alligevel

Sidst redigeret af Webmaster; 23-12-2015 kl. 19:19. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 19:51   #82
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er noget galt...

Kære BMF

Aktindsigt.

Her har kommunen ikke overholdt den lovbundne frist på 10 kalenderdage, hvilket du skal påtale.

Lovgivningen er netop skærpet, således at kommunen skal have færdiggjort din aktindsigt inden 7 dage, således at man sikre sig at du har den i hænde inden de 10 kalenderdage.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Når man søger aktindsigt skal man altid kræve at "Journaliseringslisten" medsendes, som er en hovedliste, hvor alt burde være noteret, incl alle bemærkninger under "Notatpligten"

Derved kan alle, du, hurtigt se om der mangler noget i aktindsigten.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

http://130.225.180.61/cfje/Kildebase...df?OpenElement

Ombudsmanden skriver om aktindsigt:
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...indsigtssager/

Rehabiliteringsteam.

Har du ikke haft foretræde for Rehabiliteringsteamet før de fastsatte deres indstilling?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...gsteamets-mode

"Hovedreglen er, at borgeren skal deltage i rehabiliteringsteamets
møde om borgerens sag.
"

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg har i principafgørelse 79-14 truffet afgørelse i en sag, hvor borgeren ikke deltog i teamets genbehandling af sagen. Kommunens afgørelse blev fundet ugyldig:

Principafgørelse 79-14
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166579

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-12-2015 kl. 20:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 22:09   #83
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Så har jeg har endelig, efter 20 dage, fået tilsendt diverse fra kommunen efter jeg bad om fuld aktindsigt pr. 1.12.15

Eller dvs. journal fra Jobcentret og div. gamle lægepapirer.
Altså intet nyt under solen, siden jeg modtog papirer, da jeg tidligere bad om aktindsigt, bortset fra at der står i journalen at:

Der er oprettet jobafklaringsforløb med bevillingsdato samme dag, som jeg blev sygemeldt og at det løber 2 år frem...

Sagen har været forelagt rehabiliteringsteamet...

Har jeg misforstået noget eller er man ikke selv som borger med, når ens sag forelægges for rehabiliterinsteamet??

Der er intet i de nye papirer om, at jeg har klaget over afgørelsen vedr. sygedagpenge og ej heller at klagen er videresendt osv. Faktisk er der ikke andet end jornalen fra jobcenteret og tidligere lægepapirer.

Bør der ikke være andet også, når jeg har bedt om fuld aktindsigt??


Beklager den lange smøre, men håber i læser med alligevel
Jo du skal som borger deltage i rehabiliteringsteammøder. Så det lyder da godtnok mærkeligt at din sag har været for rehabiliteringsteamet uden dig. De endda sanktionere dig, hvis du ikke møder op. I indkaldelsen til mine møder med rehab teamet står der: Vi har pligt til at informere dig om at det vil få betydning for udbetaling af kontanthjælp/sygedagpenge hvis du ikke møder og undlader at melde afbud.

Citat:
Lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.
Kapitel 2, § 10, Stk. 2. Borgeren og borgerens sagsbehandler deltager i rehabiliteringsteamets møder, når borgerens sag behandles. Sagen kan dog behandles uden borgerens deltagelse, hvis det er åbenbart formålsløst at udvikle borgerens arbejdsevne.

Ligger der et referat fra mødet i rehabiliteringsteamet? En handlingsplan for dit jobafklaringsforløb?

Sidst redigeret af Akvamarin; 22-12-2015 kl. 22:26.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 00:28   #84
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære BMF

Aktindsigt.

Her har kommunen ikke overholdt den lovbundne frist på 10 kalenderdage, hvilket du skal påtale.

Lovgivningen er netop skærpet, således at kommunen skal have færdiggjort din aktindsigt inden 7 dage, således at man sikre sig at du har den i hænde inden de 10 kalenderdage.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Når man søger aktindsigt skal man altid kræve at "Journaliseringslisten" medsendes, som er en hovedliste, hvor alt burde være noteret, incl alle bemærkninger under "Notatpligten"

Derved kan alle, du, hurtigt se om der mangler noget i aktindsigten.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

http://130.225.180.61/cfje/Kildebase...df?OpenElement

Ombudsmanden skriver om aktindsigt:
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...indsigtssager/

Rehabiliteringsteam.

Har du ikke haft foretræde for Rehabiliteringsteamet før de fastsatte deres indstilling?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...gsteamets-mode

"Hovedreglen er, at borgeren skal deltage i rehabiliteringsteamets
møde om borgerens sag.
"

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg har i principafgørelse 79-14 truffet afgørelse i en sag, hvor borgeren ikke deltog i teamets genbehandling af sagen. Kommunens afgørelse blev fundet ugyldig:

Principafgørelse 79-14
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166579

Hilsen Peter
Hej Peter

Mange tak for dine svar.

Jeg brugte formularen her på K10, da jeg søgte aktindsigt hos kommunen.

Undrer mig også over, at jeg ikke får andet end jobcenterjournalen..

Mener du, at jeg på nuværende tidspunkt skal klage til borgmesteren eller tilføjer jeg "bare" et par linier til min eksisterende klage (vedr. sygedagpenge) hos Ankestyrelsen om den lange tid(20 dage) jeg har ventet på aktindsigten og samtidig fortæller dem, at jeg kun har fået journalen/gl. lægepapirer fra Jobcentret og ikke fuld aktindsigt, som jeg bad om??

..Og at jeg ikke har været indkaldt til noget som helst møde, nogen steder, i denne omgang af min sygemelding, som nu har varet i tæt ved 4 måneder?

...Ej heller deltaget i noget rehabiliteringsmøde, endsige været vidende om at jeg har været forelagt rehabiliteringsteamet?

Eller... ??

Synes jeg bliver en smule træt...

På forhånd mange tak for hjælpen

Hej Akvamarin

Jeg har ikke deltaget eller været indkaldt til noget som helst i de 4 mdr, som min sygemelding har varet i denne omgang.

Kender ikke til noget referat fra rehabiliteringsteamet.

Ej heller en plan for mit jobafklaringsforløb, andet end det udløber 2 år efter min seneste sygemeldingsdato. Dvs. august 2017, selvom der står at det først er oprettet i start november 2015.

Troede kun man blev forelagt rehabiliteringsteamet, hvis man søger førtidspension, fleks eller lignende. Tager jeg fejl her?

På forhånd mange tak for hjælpen

Sidst redigeret af Webmaster; 23-12-2015 kl. 19:23. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 01:44   #85
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Hej Akvamarin

Jeg har ikke deltaget eller været indkaldt til noget som helst i de 4 mdr, som min sygemelding har varet i denne omgang.

Kender ikke til noget referat fra rehabiliteringsteamet.

Ej heller en plan for mit jobafklaringsforløb, andet end det udløber 2 år efter min seneste sygemeldingsdato. Dvs. august 2017, selvom der står at det først er oprettet i start november 2015.

Troede kun man blev forelagt rehabiliteringsteamet, hvis man søger førtidspension, fleks eller lignende. Tager jeg fejl her?

På forhånd mange tak for hjælpen
Loven siger at sagen skal indbringes for rehabiliteringsteamet senest 4 uger efter sygedagpengestop. Se § 68d i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Det er rehabiliteringsteamet der beslutter hvad indholdet i jobafklaringsforløbet skal være, så ja din sag skulle for rehabiliteringsteamet.

Du kan læse den § i Vejledning om jobafklaringsforløb og ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164157 Som i øvrigt er en vejledning du skal læse for at forstå hvad der sker under et jobafklaringsforløb.

Skriv til din sagsbehandler at du kan se at din sag har været for rehabiliteringsteamet, men at der ikke ligger noget om udfaldet af mødet, i de papirer du har modtaget. Skriv at du udbeder dig en kopi af beslutninger truffet på rehabiliteringsmødet. På den måde får du også dokumenteret at der virkelig har været et møde. For det kan være en skrivefejl i din journal (nogle gange kommer de til at skrive andre borgeres notater i ens journal).

Og skriv og udbed dig den der journaliseringsliste. Det behøver du ikke klage over i første omgang. Du bliver nød til at have et overblik inden du begynder at skrive en klage over rodet. Ellers ender du med at have et hav af klager kørerende.

Sidst redigeret af Akvamarin; 23-12-2015 kl. 01:47.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2015, 00:17   #86
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Loven siger at sagen skal indbringes for rehabiliteringsteamet senest 4 uger efter sygedagpengestop. Se § 68d i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Det er rehabiliteringsteamet der beslutter hvad indholdet i jobafklaringsforløbet skal være, så ja din sag skulle for rehabiliteringsteamet.

Du kan læse den § i Vejledning om jobafklaringsforløb og ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164157 Som i øvrigt er en vejledning du skal læse for at forstå hvad der sker under et jobafklaringsforløb.

Skriv til din sagsbehandler at du kan se at din sag har været for rehabiliteringsteamet, men at der ikke ligger noget om udfaldet af mødet, i de papirer du har modtaget. Skriv at du udbeder dig en kopi af beslutninger truffet på rehabiliteringsmødet. På den måde får du også dokumenteret at der virkelig har været et møde. For det kan være en skrivefejl i din journal (nogle gange kommer de til at skrive andre borgeres notater i ens journal).

Og skriv og udbed dig den der journaliseringsliste. Det behøver du ikke klage over i første omgang. Du bliver nød til at have et overblik inden du begynder at skrive en klage over rodet. Ellers ender du med at have et hav af klager kørerende.
Hej Akvamarin

Mange tak for dine svar

Jeg vil sende e-mail mail afsted til kommunen?/jobcentret? Eller begge?

Er det normalt ikke at høre noget fra jobcentret efter 4 mdrs sygemelding, altså udover at jeg ikke er berrettiget til sygedagpenge og så brevene vedr refusion til arbejdsgiver?

Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2016, 17:35   #87
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Godt Nytår

Jeg vil bare ønske alle her på K10 rigtig godt nytår og samtidig takke for den kæmpe hjælp, der er at få herinde
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2016, 23:35   #88
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt Nytår BMF.

Fandt du ud af det med emailene? Det håber jeg, jeg holdt fri fra K10 i julen og har desværre ikke set dit spørgsmål før nu. Hvis det er om dit jobafklaringsforløb og journaliseringslisten du spørger om, er det Jobcenteret du skal skrive til. Hovedmailen, ikke sagsbehandlerens egen mail.

Det er meget mærkeligt hvis du intet har hørt endnu om dit jobafklaringsforløb. Du skulle have hørt noget indenfor 4 uger og have været godt igang med forløbet nu.

Håber der kommer skred i det her i det nye år.

Vh Akva
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2016, 11:21   #89
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Godt Nytår BMF.

Fandt du ud af det med emailene? Det håber jeg, jeg holdt fri fra K10 i julen og har desværre ikke set dit spørgsmål før nu. Hvis det er om dit jobafklaringsforløb og journaliseringslisten du spørger om, er det Jobcenteret du skal skrive til. Hovedmailen, ikke sagsbehandlerens egen mail.

Det er meget mærkeligt hvis du intet har hørt endnu om dit jobafklaringsforløb. Du skulle have hørt noget indenfor 4 uger og have været godt igang med forløbet nu.

Håber der kommer skred i det her i det nye år.

Vh Akva
Hej Avamarin

Jo, mange tak

Jeg har mailet til jobcentret, både hovedmail og til den sagsbehandler, der har skrevet det sidste notat i min jobcenterjournal.
Denne sagsbehandler er også en af de 3 der står øverst på jobcenterjournalen under tilknyttede sagsbehandlere (2 ydelsesagsbehandlere og en beskæftigelsessagsbehandler)

Alt i alt er der 15 forskellige personer, der har skrevet i jobcenterjournalen siden slutningen af 2014....
Man forstår godt, hvis der er lidt kommunikation, der ikke helt fungerer
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2016, 21:05   #90
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Gaaaab...

Ja, så ringede min sagsbehandler....

Nej, min sag har ikke været forelagt rehabteamet...

Det står der bare, for man kan tilsyneladende ikke oprette et jobafklaringsforløb uden at "hakke af" i at man har været forelagt rehabteamet...

Ja, de havde haft/har travlt, men hvis jeg vil klage over det, så skal det ske til min overordnede...

Jeg kan desværre udtale mig ifht. din sag, da jeg ikke har sat mig ind i den...

Aktindsigten... Det ved jeg ikke... Tror du også skal sende den til kommunen...

Men ja, nu skal jeg til indledende møde, sådan ca 5 mdr. efter jeg blev sygemeldt (uden sygedagpenge, men resourceforløbsydelse).

Det er sgu en smart måde at spare penge på. Der er vel en grund til at man skal forelægges rehabteam(Læs: At det skal kunne hakkes af med flueben, men selvfølgelig smart at man bare hakker af og så sylter folk i flere måneder på lav ydelse i forhold til sygedagpenge)

Jeg bliver ret træt nu...

Undskyld læsset af gylle, men måtte lige af med det.

Takker endnu en gang for den store hjælp/støtte, der er at hente her på K10
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension