K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 07:55   #1
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hej jeg er ny herinde . Jeg har gået sygemeldt siden dec 2009 pga af en arbejdsulykke i hjemmeplejen . Har fået anderkendt min arbejdsskade i ASK og skal nu endlig ud i en arbejdsprøvning som Receptionist.

Jeg var indkaldt til en jobsamtale sammen med min jobkonsulent fra kommunen , på det sted jeg skal arbejdsprøves . Det er en meget stor virksomhed som efter jobkonsulenten mening ikke ret gerne tager folk i en arb. prøvning.

Jeg blev noget overrasket over forløbet af samtalen . jeg fortalte lidt om mig selv og hvad jeg havde lavet, og så fortalte jeg hvad der var galt med mig og at jeg var blevet forsøgt fastholdt på mit tidliger arbejde i 7 Mdr efter ulykken med rigtig mange skånehensyn og kunne desværre ikke klare mere end ca 2 timers arbejde hver dag .

Det var som om at de slet ikke lyttet til mig , spurgte jobkonsulenten hvor mange timer jeg kunne arbejde for dem, de ville gerne havde sat timeantal på idet jeg skulle gå ind og være alene i recptionen når de to andre gik hjem .

Jobkonsulentet sagde at jeg skulle som udgangspunkt skulle arbejde 37 timer om ugen , men da jeg sagde at dette kunne jeg ikke og henvist til min fastholdelse på mit tidliger job , blev det til 4 timer daglig .

Nu sidder jeg her og har det rigtig dårligt , for jeg ved at jeg ikke kan klare så meget . Jeg har en svær bevægelseindskrænkning i venster skulder og arm , meget svær nedslidning i nakken og en polaps i nakken som påvirker mig rigtig meget idet jeg bliver meget svimmel flere gange om dagen . Jeg tåler ikke psykisk press og er disponeret for depressioner, og har været det i rigtig mange år . Jeg har generalt problemer med bevægelseapparatet , og dette er blevet meget værre efter ulykken i 2009, desuden indtager jeg 25 smertestillende piller hver dag for at kunne klare de voldsomme smerter, og er optaget på smerteklinik til november i år på OUH i Odense .

Under samtalen blev jeg også gjort opmærksom på at de ikke så gerne ville have at jeg gik hjem hvis jeg havde det dårligt, og hvis jeg havde en dag hvor jeg ikke kunne komme , ja så skulle jeg altså komme på arbejde alligevel.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle gode råd til hvad jeg kan gøre
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 08:14   #2
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Nuvi.

Det lyder da ikke godt ang din arbejdsprøvning. Jeg skal også starte i arbejdsprøvning om ikke så længe, men min sb og jeg er blevet enige om at jeg skal starte op med 3 timer om dagen og så trappes op efter et stykke tid, eller hvad jeg nu kan holde til.

Kan ikke forstå hvorfor du skal starte op med 37 timer, for så er det da ikke noget med arbejdsprøvning at gøre, for det er da for at finde ud af hvor meget man kan holde til i timer. Og kan godt forstå at du har det træls, og der er jo en grund til at det hedder arbejdsprøvning.

Da jeg selv skulle ud i arbejdsprøvning var jeg til møde med min sb ang om hvor meget jeg selv troede jeg kunne arbejde, og det var mig selv der satte timer på pr dag og så vil vi prøve at sætte det op efter 14 dage. Så jeg kan da ikke forstå at din sb ikke har taget hensyn til dine skåne hensyn.

Så jeg forslår at du tager kontakt til din jobkonsulent og fortæller hende hvordan du har det, og ¨håber i finder den bedste løsning for dig.
Tanker fra jyttels
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 08:37   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nuvi.

Du skriver flg.:
Citat:
Det er en meget stor virksomhed som efter jobkonsulenten mening ikke ret gerne tager folk i en arb. prøvning.

...at de ikke så gerne ville have at jeg gik hjem hvis jeg havde det dårligt, og hvis jeg havde en dag hvor jeg ikke kunne komme , ja så skulle jeg altså komme på arbejde alligevel.
Uden at kende enkelthederne synes jeg dete tyder på, at jobkonsulenten har anbragt dig et sted, hvor man ikke vurde sende mennesker i arbejdsprøvning, idet de jo ikke virker til at være indstillet på de vilkår, som en arbejdsprøvning har.

Ang. de ikke så gerne ville have jeg gik hjem, hvis du har et dårligt. Ja, så må det jo være sådan, at ét er deres intention ét andet er dit helbred og din arbejdsprøvning. Du skal ihvertfald ikke lade dig presse inddirekte af sådanne udsagn.

ang. flg.:
Citat:
Jobkonsulentet sagde at jeg skulle som udgangspunkt skulle arbejde 37 timer om ugen
som nu er nedsat til 4 timer, ja, så er det udgangspkunktet, altså de 4 timer, men det er jo en arbejdsprøvning, hvorfor denne skal afspejle det antal timerr du pga. din anerkendte arbejdskade kan klare!!!

Måske burde du bede om aktindsigt i din sag, hvis du ikke allerede har det. Således at du kan få indblik i om jobkonsulentens udtalelse svarer overens med dine sagsakter/handlingsplan. Du kan på denne måde måske få nogt konkret at kunne svare i forhold til de pres, de virker som de sætter dig under.

Du må under alle omstændigheder holde fast i at det er DIN arbejdsprøvning, dvs. at DU tager dine skånehensyn og arbejdsevne alvorligt, og være meget nøje med at mrk. dine grænser, når de sættes under pres af jobkonsulent el. firmaet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:06   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det ER hensigtsmæssigt, at man fremmøder til arbejdsprøvning selvom man har det dårligt, og at man bliver når man ikke har mere at give af.

MEN der skal SÅ SANDELIG tages hensyn til det, således at du kan trække dig tilbage og sidde og læse i en bog eller andet; og allerbedst have mulighed for at lægge dig.

Grunden til at det er godt at være der selvom man intet får fra hånden er, at det dermed bliver DOKUMENTERET at man ikke kan noget.

Det sted du er sendt hen formår på ingen måde at varetage en arbejdsprøvning.
Er der overhovedet en kontaktperson som har samtaler med dig og skriver ned hvordan dagene forløber?

Jeg syntes, at du skal tage kontakt til din sagsbehandler eller til jobkonsulenten, og forklare, at arbejdsprøvningsstedet på ingen måde tager hensyn dine begrænsninger, og henvise til, at en arbejdsprøvning nu en gang er beregnet på at afklare dine begrænsninger.

Du skal - hvis forløbet ikke straks afbrydes - insistere på at du bliver sat ned i tid, såfremt der ikke bliver foretaget drastiske ændringer i hensynet til dig.

Du må og skal sætte dig selv først.

Det kunne nok være en god idé at opsøge din læge/psykiater og fortælle om det her, og holder tæt kontakt til vedkommende (eksempelvis ved en ugentlig samtale) så det bliver DOKUMENTERET at du bliver dårligere af disse forhold.

Dette kan bruges som argument over for kommunen - hvis de stritter i mod dine behov i forhold til arbejdsprøvningen, kan din læge give dig en delvis sygemelding.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:09   #5
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Tak for jeres svar , det er dejligt at få andres mening omkring sin sag, for den har bestemt ikke kørt efter bogen . Jeg vil lige fortælle jer at jeg ikke engang har snakket timeantal med min sagsbehandler før jeg kom til jobsamtale.

Min Jobkonsulent kikket også på mig da der blev snakket om timer under samtalen, og måtte så sige til de to damer jeg snakket med at dette havde vi ikke snakket om endnu, og så blev der bare sagt at regeringen hande lavet som udgangspunkt at det var 37 timer i arb.prøvning , men de blev enig om 4 timer daglig , og så kunne vi snakkes ved hen af vejen hvis jeg blev dårlig . Jeg fik også at vide at jeg ikke måtte sidde og sige når jeg var dårlig, fordi de i virksomheden havde rigtig travlt og ikke havde tid til til syge mennesker.

Hvis de siger ja til at tage mig , vil jeg kunne starte d. 6 juni , og det bliver med forskellige mødetidspunkter på dagen , da jeg skal udfylde de huller de andre Receptionister har og når de går hjem , og jeg har det aller bedst om morgen indtil kl 12 hvor jeg begynder og blive utrolig træt pga af at jeg ikke sover godt om natten , jeg sidder op for at sove og har en meget forstyrende nattesøvn, dette har jeg også forklaret dem


Venlig Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:30   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Håber da egentlig du har misforstået det der er blevet sagt, for det er jo en arbejdsprøvning du skal i, ikke et vikarjob.
Hvem har de tænkt sig skal vurdere dig, hvis du skal passe biksen alene ??

Men det er rigtigt, det er MEGET vigtigt at du så vidt det overhovedet er muligt, møder op hver dag. At du så evt. går hjem efter ½ time er ok, for så har du prøvet.

Men det lyder altså ikke som om det er det rigtige sted at sende dig i arbejdsprøvning, for du vil få svært ved at få dine skånehensyn opfyldt, hvis de ikke er indstillet på at du altså er sygemeldt og dermed ikke fuldt funktionsdygtig.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:32   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Et enkelt spørgsmål!

Hvordan kan de bedømme dig, når du skal stå der alene?

Du er sat i praktik, hvilket er noget andet end afklaring af arbejdsevne!

Har du fået lavet Job-plan, og helhedsvurdering?

Dette skal netop give overblik og rød tråd i afklaring af din arbejdsevne!

Få din fagforening på banen, og be dem hjælpe/handle, da sagsbehandler, efter min mening er helt på afveje, med denne praktik.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 10:13   #8
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Det er dejligt med nogle kvikke mennesker på banen . Det er en arb. prøvning og ikke praktik jeg skal i . De vil vudere min arbejdsevne hvad jeg kan klare og den er ialt på 13 uger .

En generel heldbredserklæring har de fået i dec 2010 og der ligger 2 speciallægeerklæringer også på mig , og en 3 skal laves her den 23 Maj i Psykiatrien , dette har kommunen anmodet om at få lavet.

Jeg fik mine dagpenge forlænget med 39 uger efter at min arbejdsskade blev anderkendt i ASK med 20 % men grad .

Jeg vil skrive en mail til min sagsbehandler og Jobkonsulenten hvor jeg vil forklare dem at jeg gerne vil starte op på 2 timer til at begynde med .

Jeg kontakter også min fagforening og min læge som jeg har løbende kontakt med .

Jeg akter også at skrive dagbog når jeg kommer i arb. prøvning , hvordan jeg har det . Lige nu tager det hårdt på mine kræfter både fyssisk og psykisk at kunne klare hverdagen herhjemme, jeg skal havde hjælp til næsten alle ting og det ved de godt på kommunen.

Om jeg har fået lavet en Jobplan ved jeg ikke helt , for planen er at få mig i arb. prøvning for at vudere min arbejdsevne .
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 10:22   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære nuvi

Du har allerede fået gode svar af de ærede medlemmer.

Jeg synes også at du skal bede om aktindsigt.

Desuden bør du sætte dig ind i Arbejdsevnemetoden.

Her på forsiden, under "Nyttige Links",
finder du "Bog om hvordan man vurderer arbejdsevnen"
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Citat:
Om jeg har fået lavet en Jobplan ved jeg ikke helt , for planen er at få mig i arb. prøvning for at vudere min arbejdsevne .
Der må være et formål med arbejdsprøvningen,
og for mig at se, bør den være sat i værk
for at vurdere, om du skal visiteres til fleksjob.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 11:30   #10
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
hej Nuvi
Jeg har også en arbejdsskade i skulderen og ask har opgjort den til 40% i men grad men kun midlertidig så er din afgørelse ikke også kun midlertidig.
Min sag hos ASK bliver først afsluttet når jeg enten finder et flexjob eller min advokat får armen vredet om på dem....
Min skade sket i jan 2007.
Hvis du selv afbryder din arbejdsprøvning kan kommunen klappe kassen, og husk so de kloge hoveder altid siger få alting på skrift.
Kan ikke forstå at de siger at der er en regl om at en arbekjdsprøvning starter på 37 timer, den vil jeg gerne se den regl.
Men pøj pøj og pas godt på dig selv ingen andre gør det
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension