K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 12:38   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Godt indlæg Peter...

Ved sygemelding til anden aktør(og andre)... -vil jeg kun ringe og melde mig syg med forventet antal dage, og derefter sige, at jeg ringer dagen før jeg møder igen... -nøjagtig samme procedure som mine tidligere arbejdspladser !!!

Det er helt uhørt, det man kan læse i indlægget... -kan godt forstå helle4 har det svært... -og kan de såkaldte "kompetente personer" ikke forstå at vi kun bliver mere/længere syge over denne "voldtægt" af vores reccurser
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 13:56   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg forstår ikk du bliver oprørt over det ,de skal jo finde job ,og det er jo ærveligt ,hvis de finder nogle job du kan vælge imellem, og du så er blevet dårliger og har fået flere skåne hendsyn NEJ man skulle ikk tro at de viste vi er voksne mennesker ,der selv kan sige til hvis det er vores skåne hensyn der ikk er til gode set og giver fravær.. Vi skal jo også melde til job centret hvis vi bliver syge nu ....gu ved om man ikk kunne få et job der ,med at taste folk til og fra ved sygdom

Det forstår jeg godt men det kan være at det er fordi jeg har været flekser på kontanthjælp og nu er det på ledighedsydelse og ved hvilke forskel der er på de to grupper og jeg kan for min død og til min død ikke se logikken i det ...

Jeg har skrevet til Inger Støjberg om det i hendes egenskab af ligestillingsminister men hun mener ikke at der er nogen ulighed i det .

Men helt ærligt alt det helle4 udsættes for kan og bliver man ikke udsat for som flekser på ledighedsydelse man har helt andre rettigheder og hvorfor ?


To mennesker med totalt samme familie struktur samme gang på arbejdsmarked samme antal år i a kasse , samme sygdomme samme udgifter osv osv altså to helt idenditiske mennesker kan komme ud for det samme og så er det alt efter hvilke kommune du bor i det afgøres hvordan din fremtid skal udarte sig ...

a menneske har en kommune der får afklaret i tide og man ender ikke på kontanthjælp inden man bliver visiteret til fleks , og dermed er man så en a flekser ...

Man må holde ferie , ens indtægt er uafhæning af evt ægtefælle man kan ikke rammes af et loft man skal ikke aktiveres men revuderes osv osv

b menneske bor i en dårlig kommune de når ikke at afklare stopper sygedagpenge og så er man lige pludselig en b flekser ..

det vil sige man må ikke holde ferie , man bliver ægtefælle afhænig , er man ikke gift men møder sit livs lys så kan man ikke gifte sig for så mister man sin økonomi , man må ikke tage på ferie med sin familie, man skal i aktivering og presses 24-7 man bliver ramt af kontanthjælpsloftet osv osv ...

man kan endda tage et c menneske også ..

en c flekser er en der mister sine sygdagpenge er gift og kan ikke få kontanthjælp NÅR de så visiteres til fleks kommer de på særlig ledighedsydelse (forudsat de ved at den findes kommunen fortæller det ofte ikke ) det vil sige at de får ca 9000 kr , tilgengæld har de så samme rettigheder som a flekser og det vil igen sige SÅ LÆNGE DE ER GIFT for hvis de skulle tillade sig en skilsmisse ja så bliver de pludselig b flekser på kontanthjælp og har ikke længere de samme rettigheder som a flekser ...

Så jo ved gud at jeg kan forstå at dem på kontanthjælp brokker sig , man skal skelne meget imellem om man er i aktivering eller i revudering ...


Når det er sagt så Helle4 nu har jeg altså læst og læst og snakket og snakket og jeg har sørme også opdagdet at der er lavet lidt om i loven siden jeg var flekser på kontanthjælp men en ting gælder stadig og det er at dem på kontanthjælp også er § stk 7 (de kan nu så også være § 2 stk 3 ) men det forandre ikke at dem på kontanthjælp også er stk 7 og dermed har nogen rettigheder og dem tror jeg du skal huske på for det gør jo at du efter ½ års ledighed har lov til at vælge en anden aktør-.-...


Efter 1 år SKAL kommunen sende dig videre til privat aktør og det vil så sige at du skal have 3 at vælge imellem har du fået det ?

Desuden har du lov til 6 ugers uddannelse for du er STADIG § 2 stk 7 ''

Jeg ved godt at det er en kamp og man har nok med at overleve men du skal huske at aktivering er en afgørelse og den kan ankes , der skal være et formål med det , du skal også huske at du til hver en tid kan klage over din kommune hvis og så frem de ikke har tilbudt dig tre private aktøre at vælge imellem og hvis ikke du har fået tilbud om 6 ugers uddannelse ..

Har du brug for hjælp så råb op ...

Kommunen vil prøve at smyge sig uden om og hævde at du er kontanthjælpsmodtager men i § 2 stk 7 står der flekser og ikke flekser på ledighedsydelse ... så det er alle flekser ...
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 17:30   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Desuden har du lov til 6 ugers uddannelse for du er STADIG § 2 stk 7
der er så noget med de skal være brugt inden for et bestemt tidrum
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 19:06   #14
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Tak for respons

Jo Heidien, jeg var på selvvalgt ,Privat Aktør kursus, ca. et ½ år efter min visitering... det varede et ½ år, og var spild af tid.

Da dette selvvalgte kursus endte, gik der igen ca. ½ år, så blev jeg sendt på nyt Privat Aktør kursus 12 uger..igen spild af tid/ så går tiden med det kommune agtigt!

Pause igen...ca. 3 måneder, derefter kommune pålagt, Privat Aktør kursus igen, og jeg har/ havde stor tiltro til det denne gang..

Så jeg er ikke blevet taget ved rø... på nogen måder m.h.t. de rettighedder.

Jeg vil bare gerne vide om: er det alle på kursus, der lige pludselig skal uddybe deres sygdom????

Ny § ??

hehe ja Heidien, du ved jo jeg slås med De §..hvor er f.eks. den om Ferie til Kontanthjælpsfleksere??

Nå jo.. Støjbjerg har udtalt i Folketinget: Vi ikke har ret til ferie overhovedet som Kontanthjælpsfleksere!!!

fra Hellemor.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Lovlig brug af psykolog og sociallæge???? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-09-2007 10:15
Gebrokkent dansk en lovlig fyringsgrund zuza Nyt om loven 1 29-06-2007 19:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension