K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2011, 11:52   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Special, induvidual, tilpasset arbejde(plads).

Ordinært arbejde, er helt og aldeles udelukket.

Altså enten pension eller fleks.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 19:14   #12
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Tusind Tak for svaret popiae

Nu er jeg meget mere rolig
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 22:12   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej popiae... mener du virkelig det.. for så er den da ren gal i mit gamle afslag fra 2008, der skrev min tumpede sagsbehandler jo jeg skulle tilbage på ordinært job med div skånehensyn og selektiv arbejdsplacering.. eller hvad pokker det nu var.. og måske en §56.. jeg har ikke glemt dem endnu og deres ringe behandling.. så hvis det du skriver er korrekt vil jeg lige gemme den i mappen til skyts, når denne arbejdsprøvning jeg er i nu er afsluttet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 10:33   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Det er usandsynligt, at Krizzer85 nogensinde vil komme på det almindelige arbejdsmarked på almindelige vilkår."

Denne del er også en del af mit svar.

Der er kun en mulighed tilbage, nemlig særlig tilrettet arbejdsplads.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:05   #15
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Smile Update :)

Nu er der gået noget tiden siden jeg skrev sidst men her er et update af min sag:

I dag har jeg været til møde med min sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson i quick care.

Resultatet af mødet blev at jeg skal i en afklaringpraktik som skal vise hvor mange timer jeg kan arbejde og hvad min arbejdsevne er, som mig og min kontaktperson skal finde.
Samt at sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson har aftalt at samarbejde om mig da jeg osse selv gav udtryk for at det ville jeg gerne at de gjorde

Jeg og min hjemmevejleder snakkede kort sammen efter mødet
Hun sagde at afhængelig af hvad praktikken viser/ender ud med så bliver det enten flex eller FP
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 00:03   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lyder super godt.

At finde en plads for afklaring, er IKKE dit ansvar, det påhviler alene kommune, eller af dem ansat, anden aktør!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 00:32   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af krizzer85 Se meddelelser
Nu er der gået noget tiden siden jeg skrev sidst men her er et update af min sag:

I dag har jeg været til møde med min sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson i quick care.

Resultatet af mødet blev at jeg skal i en afklaringpraktik som skal vise hvor mange timer jeg kan arbejde og hvad min arbejdsevne er, som mig og min kontaktperson skal finde.
Samt at sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson har aftalt at samarbejde om mig da jeg osse selv gav udtryk for at det ville jeg gerne at de gjorde

Jeg og min hjemmevejleder snakkede kort sammen efter mødet
Hun sagde at afhængelig af hvad praktikken viser/ender ud med så bliver det enten flex eller FP
Popiae har ret i at det ikke er dit ansvar at finde en praktik/afprøvningsplads, men mon ikke de siger sådan, så du kan have en anelse medindflydelse?

Jeg synbtes det lyder som en god plan der foreløbig er lagt.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 07:59   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af krizzer85 Se meddelelser
Nu er der gået noget tiden siden jeg skrev sidst men her er et update af min sag:

I dag har jeg været til møde med min sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson i quick care.

Resultatet af mødet blev at jeg skal i en afklaringpraktik som skal vise hvor mange timer jeg kan arbejde og hvad min arbejdsevne er, som mig og min kontaktperson skal finde.
Samt at sagsbehandler, hjemmevejleder og kontaktperson har aftalt at samarbejde om mig da jeg osse selv gav udtryk for at det ville jeg gerne at de gjorde

Jeg og min hjemmevejleder snakkede kort sammen efter mødet
Hun sagde at afhængelig af hvad praktikken viser/ender ud med så bliver det enten flex eller FP
Det er ikke dit ansvar at finde en arbejdsprøvning, jeg blev da spurgt om jeg selv ville finde et sted eller jobkonsulenterne skulle finde et sted. jeg valgte jobkonsulent, og det gjorde han rigtig godt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 09:36   #19
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Det er osse min kontaktperson der skal finde pladsen men som ricky siger så har jeg fået lov til at have en anelse medindflydelse
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 19:05   #20
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
nu har jeg tænkt og tænkt og tænkt siden det blev besluttet at jeg skal i afklaringspraktik.

Hvis nu min afklaringspraktik viser at jeg ikke har arbejdstimer nok til fleksjob, overgår min sag så automatisk til FP ansøgning eller skal der ske noget andet før det sker?
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontanthjælp hvad må man Forsyg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 28-07-2013 23:30
hvornår kan jeg blive sygemeldt igen stiglic Alt det andet 8 23-01-2012 15:34
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Sygemeldt, hvad nu?? BonnieJ Alt det andet 13 28-04-2010 12:39
Hvad nu - sygemeldt fra anden aktør... Etta Spørgsmål ang fleksjob 7 21-05-2008 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension