K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 15:02   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, det er positive udmeldinger i dagbogen at

- du ikke tog 4 smertestillende, men forsøgte med 2

- at du mødte op, selvom du næsten ikke kunne overskue det

- at du ikke hvilede dig i 3 timer, men forsøgte dig med 1 time, selvom kroppen sagde noget andet.

- at du på trods af store smerter, gennemførte 1 time, selvom du følte du intet kunne.

- at du blev til kl 11, selvom kræfterne slap op kl 9

osv osv osv.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 21:02   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
eskemand, hvis du ikke allerede har gjort det, så bed om aktindsigt i de ting reva-stedet har modtaget om dig, så du kan fange evt. fejl ell. rævekager i opløbet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 15:53   #23
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej alle i søde mennesker der prøver at hjælpe med at komme viderer i systemet
Men jo mere jeg læser jeres svar herinde jo mer forvirret bliver jeg vedr. FTP
Min sb har hastede mig igennem denne arbejdsprøvning så hun kan nå at indstille mig igen inden udgangen af nov. da jeg har gv. den 30-11-2012, så er det tvivlen kommer ! hvis jeg så igen får afslag på indstilling til pensionsnævnet, eller jeg får et afslag fra nævnet på pension, vil en § 17 på forliggende grundlag så blive behandlet efter de gamle regler eller efter de nye der kommer pr.1-1-2013. synes der er meget forvirring om dette.

Sidst redigeret af eskemand; 17-10-2012 kl. 15:57.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 17:00   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du søger på en §17 inden den 23 december er det under de gamle regler.

din sag skal være overgivet til pensionsnævnt inden den 23 december
så er en §18 under de gamle regler. så selv om du først får svar efter den 1.1.2013
er det under de gamle regler også hvis du skal anke den til BAN

grunden til den 23 er juleferie.

men loven er endnu ikke vedtaget, skal man lige huske
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:40   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du søger på en §17 inden den 23 december er det under de gamle regler.

din sag skal være overgivet til pensionsnævnt inden den 23 december
så er en §18 under de gamle regler. så selv om du først får svar efter den 1.1.2013
er det under de gamle regler også hvis du skal anke den til BAN

grunden til den 23 er juleferie.

men loven er endnu ikke vedtaget, skal man lige huske
VRØVL.

På min kommunes hjemmeside står der:
"Lukkedage
Administrationen i Xxxxxxxx Kommune – også Jobcentret og Borgerservice - holder lukket for borgerbetjening
•1. maj
•grundlovsdag 5. juni
•fredagen efter Kr. himmelfartsdag
•24. december og 31. december
mellem jul og nytår.
NB! Borgerservice holder åbent mellem jul og nytår - 27.-29. december kl. 11-15 og 30. december kl. 11-13.
"

Mine Xxx'er og markering.

En ansøgning om førtidspension skal blot være afleveret (og stemplet med "Modtaget") inden 31/12 før midnat, selvfølgelig indenfor kommunens åbningstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 15:52   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Eksemand

Flg. i din tråd vækker bekymring (virker uforståeligt) hos mig:

1. tidl. forsøgt igangsat arbejdsprøvning hos Revacenter Nord, Næstved, dengang ville de ikke tage dig, så vidt jeg husker.

Derfor undrer det mig, hvad der nu har forandret situationen.

2. din SB vil haste denne arbejdsprøvning igennem inden 30.11.12 for at lukke din sag m. en fornyet indstilling til FP

dette kun SB jo ikke love på forhånd, idet det helt kommer an på resultat af arbejdsprøvningen og hvad Revacenter Nord skriver i deres evalueringsrapport.

I denne forbindelse kan jeg kun anbefale, at du beder om aktindsigt hos såvel Revacenter Nord og hos SB pronto/NU, idet som tidl. skrevet af anden er yderst væsentlig, hvad der er aftalt mel. SB og Revacenter Nord.

3. hvis din SB, mener du bør og kan yderligere arbejdsprøves bør denne forlænge dig eft. gældende regel

Jeg ville på skrift bede om afklaring fra SB, hvorfor denne kovending ang. tidl. arbejdsprøvning i eget hjem og tidl. manglende mulighed for at gøre dette på Revacenter nord har forandret sig. Og ikke mindst formål m. nye arbejdsprøvning, dvs. hvad sigter den på ud over at afklare din arbejdsevne, når lægekonsulenten er kommet m. så klar en udmelding. Hvad finder SB i en socialfaglig helhedsvurdering taler for at du nu kan klare en arbejdsprøvning uden for eget hjem, og ikke mindst hvordan en sådan kan bringe dig til kunne varetage fleksjob el. job på ordinært arbejdsmarked m. skånehensyn?

Ang. søgning efter § 17 på det foranliggende grundlag, så bør du søge samtidig m. du svarer på en partshøring forud for evt. stop af SDP, hvis du ikke vil miste dine SDP under afventning på afgørelse. Hvis du venter til efter stop af SDP, så mister du dine SDP, selvom du kan søge, som Vovse skriver. Dog ville jeg ikke selv turde søge via Borgerservice, hvis de pludselig skulle lukke anderledes end annonceret.

Hvorvidt du skal søge en § 17 på det foranliggende er som andre også har skrevet dit valg, men hvis din sag er vel belyst (her skal du kigge eft. hvad SB har skrevet i RP og ikke mindst i afslag på indstilling til § 18). Men umiddelbart virker din sag jo som belyst, og LK har jo skrevet meget klart, hvordan denne oversætter dine lægefaglige papirer. Så er spørgsmålet om din SB, mener der er ting, der kan forbedre din helbredsmæssige situation til at forandre dette billede. Hvis denne ikke kan komme op med klokkeklare muligheder, som giver fornuft, ville jeg personligt seriøst overveje en § 17.

Ang. arbejdsprøvning på Revacenter Nord, så ville jeg følge tidl. råd om skriftlig at få: at de påtager sig ansvaret for dit helbred, når de bestemmer hvornår du må gå hjem.

Du skal være opmærksom på, at nu hvor din SB har fundet på du skal i arbejdsprøvning trods tidl. holdning, så kan du ikke sige nej, uden de evt. hiver kortet, manglende samarbejde = ingen SDP. Men du godt ansøger om en § 17 på det foranliggende grundlag nu el. inden dit svar på en evt. kommende parthøring.

Du kan dog via denne arbejdsprøvning risikere, at blive mødt med endnu en arbejdsprøvning, hvis SB/kommune efterfølgende finder, at denne ikke var lang nok, men burde have været på 3 mdr.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 15:46   #27
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej gunvor

det der lige pludselig blev forandret er at jeg har fået en ny SB og hun´har en anden opfattelse af det afslag som blev givet, bl.a læser hun den at beslutningsudvalget lægger stor vægt på at jeg bruger for mange ressourcer på min hustru, og speciallæge Niels Fanø´s udtagelse om at en arbejdsprøvning næppe vil falde posetivt ud på indeværende tidspunkt.
Med hensyn til aktinsigt fik jeg det d. 5-9-2012 og har efterflg. været til samtale med ny sb d. 4-10-2012, og er startet på Revacenter nord d.12-10-2012 i et 4 ugers forløb. er ved at være skrup forvirret.:
har prøvet at ville sætte mit afslag samt min klage over denne ind, men det vil ikke rigtig lykkedes og jeg orker ikke at skrive næsten 3 sider.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 10:21   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Eskemand

Det var dog rigtigt irriterende med en SB-skift lige nu!

Du skriver flg.:

Citat:
bl.a læser hun den at beslutningsudvalget lægger stor vægt på at jeg bruger for mange ressourcer på min hustru
Dette må du imødegå ved at bede om dokumentation for dette udsagn, samt evt. understøttelse i lægeerklæringer, som hvenviser til at det er dit helbred, der er problemet og ikke din ægtefælle. Måske kan din prak. læge hjælpe dig her med en udtalelse?

Jeg vil kraftigt opfordre dig til også at få aktindsigt eft. d. 05.09.12, pga. det jeg skrev tidl. i denne tråd.

Forstår udmærket du ikke orker at skrive 3 sider helt ind her, men måske kunne mindre gøre det? Og du kan også evt. bede om hjælp i denne tråd til selve anken ved at sætte et udkast ind. Så plejer der at være flinke brugere af K10 til at komme med godt in put.

Mange hilsner

Gunvor

PS: vær obs på deadline for anken! Normalt 4 uger.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 16:29   #29
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Opdatering siden sidst

Jeg er idag blevet færdig med min arbejdsprøvning på RevaCenter Nord i Næstved, og blev ringet op af min nye sb. hun sagde at hun ville få afklaringen i næste uge og vil så opdatere min ressourceprofil og sende den hjem til partshøring.

Men hun kunne ikke nå at sende den til beslutningsnævnet som holder møde d. 21-11-2012 så det vil først blive iengang i december.

Så spørger jeg nu hvad hvis den ikke går igennem? eller den går videre til pensionsnævnet, hvor lang tid har de til at træffe en afgørelse, så kan jeg vel ikke nå at søge en §17 på foreliggende grundlag inden d. 31-12-2012 og vil den så blive behandlet efter de nye regler.

Jeg synes det er meget presset nu. Hjælp
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 17:58   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis ikke sagen når at overgå til behandling efter reglerne om førtidspension inden d. 31/12-2012 så vil den blive behandlet efter de nye regler...forudsat at de når at få de nye regler igennem folketinget inden...

Det eneste man faktisk kan gøre....det er at søge en §17 på det foreliggende grundlag....og den burde jo have en rimlig god chance for at gå igennem ud fra det du skriver...

Spørgsmålet er så hvor lang tid man tør vente....men når man søger en §17 på det foreliggende grundlag...ja så SKAL sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbart tilknytning til ansøgningen...

Det vil sige at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension lige efter du har afleveret din ansøgning...

Dette kan du se ud fra denne afgørelse fra ankestyrelsen...http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-04.aspx

Ud fra denne afgørelse....ja så burde man kunne vente til lige inden jul med at ansøge...

Omvendt...hvis sagen er hel klar og færdig....ja så kan man vel lige så godt søge nu...

Det er nok noget man skal afgøre med sig selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling til afslag... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 76 27-05-2014 10:29
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01
Afslag på indstilling. Buller1 At søge førtidspension 3 01-12-2007 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension