K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2007, 16:28   #1
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Afslag på indstilling.

Har på fornemmelsen at min sagsbehandler siger nej til at indstille mig til pension når vi skal holde næste møde (efter næsten 2½års ventetid med div. lægeundersøgelser, kurser og arb.prøvninger, hvor der kun søges efter det mest positive og resten overses).

Nå men nu til sagens kerne, hvor/hvem er det lige man skal stile en klage til når det jo er en ren administrativ beslutning?

Buller1
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 21:27   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er meget forskelligt, hvor lang tid sådan en sagsbehandling tager. Behandlingsmuligheder skal være udtømte. Selvom jeg f.eks. helt fra starten af fik at vide, jeg nok endte i fleksjob, tog sagsbehandlingen godt og vel 3 år. Sådan er processen.

Men hvis du får et brev om afslag på pension, vil det normalt stå i brevet om, hvordan du kan klage over afgørelsen. Det er at sende klagen til kommunen i 1. omgang, så de kan få lov at se på sagen igen og vurdere den.
Du kan se mere her over hvordan, du kan klage: http://www.social.dk/netpublikatione...#_Toc175640655
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 00:01   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg suplerer lige lidt:

Kommunen SKAL medsende klagevejledning ved ALLE afgørelser.
Her går en klage da først til den kommunale afdeling som har udstedt afgørelsen og så skal de vurdere om de holder fast i deres afgørelse eller endre den. Hvis de holder fast i deres afgørelse, sendes klagen videre til det socialenævn. Herfra vil du så få mulighed for at komme med kommentarer. Hvis de så vælger at holde fast i afslaget, sender de igen klagevejledning med til det sociale ankenævn, hvor du da kan gå videre med din klage.

Handler det om sagsbehandlernes omgang med din sag, uden konkrete afgørelser, kan du skrive til kommunalbestyrelsen, der er ansvarlig for sine medarbejdere. Inden da, kan du også rette henvendelse/klage til afdelingschefen i den pågældende afdeling.

HUSK altid at få alt skriftligt. Det er også en fordel at søge agtindsigt (se andet sted her på siden/forsiden) så du ved hvad der er skrevet og af hvem. Igennem din agtindsigt vil du kunne se om du har en pesourceprofil og så gå klagegange hvis den ikke er der/gå klagegang hvis du ikke selv har været med til at lave den.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 10:15   #4
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Tak for svarene.

I sommeren 2005 blev jeg enig med min daværende sagsbehandler om, at jeg skulle indstilles til ftp efter § 18 og sagen overgik til behandling, lægeundersøgelser m.m. Har så skiftet sagsbehandler flere gange siden og den sidste har en anden mening end hende der tog beslutningen.

Er godkendt til fleksjob i forevejen og har ikke været i job siden godkendelsen. De seneste arb. prøvninger viser arb.evne på ca. 6 7 timer pr. uge. Men i min kommune er det åbenbart lægekonsulenten der bestemmer od dette kun ud fra gamle lægepapirer.

Har bl.a. et medfødt handicap og følgevirkninger heraf - + "det løse".

Buller1

Hej igen.

Det jeg egentlig ville: tak for hjælpen.
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling til afslag... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 76 27-05-2014 10:29
Så kom Afslag på indstilling til FTP. eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 56 18-12-2012 23:45
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension