K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 19:47   #21
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBAM Se meddelelser
Mht til underskriften så er jeg lidt i tvivl om hvad loven siger
Der står ikke noget sted i loven at man SKAL skrive under på den. Jeg undersøgte det, da jeg modtog min RP, netop fordi jeg ikke ville skrive den under.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 21:41   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener, at det var i denne jeg læste mig til, at når borgeren har skrevet sine kommentarer skal sb kommentere på dem, altså tage stilling til kommentarerne, om h*n kan være enig i dem eller om h*n fastholder sin oprindelige påstand.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 22:57   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener, at det var i denne jeg læste mig til, at når borgeren har skrevet sine kommentarer skal sb kommentere på dem, altså tage stilling til kommentarerne, om h*n kan være enig i dem eller om h*n fastholder sin oprindelige påstand.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Lige det ja,Du skriver dine til føjlser og de skrives ind og sagsbehandleren konenter dem,og du kan så skrive under.

Jeg fik også sidste gang en bunke jeg ikke var enig i og jeg skrev bare under det har jeg nu fortrudt,men man får jo så cancen endnu engang

Jeg vil anbefale at du læser den endnu en gang og skriver mellem lingerne og i magen , et afsnit af gangan.

Elle tager og skriver tilføgelser hen af vejen på et frisk a4 og bare skrever tilføgelse til side 1 -2 og så vidre.

Bare lidt for hun skal så skrive det ind og vil så sende dig den igen og du får så igen nogle dage til at læse og til føje i

Jeg ved godt det kan være hårdt at komme igemmen men det vil være det beste for dig i længten tror jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:05   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg sender dig gerne en ressourceprofil som du kan udfylde og give hende, så kan du markere side for side, hvor hun nosser i det :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:06   #25
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Jeg havde selv læst mig til, at SB skulle skrive mine kommentar ind og kommentere på dem, og dette pointerede jeg også overfor min SB...men det var hun åbenbart ligeglad med, der blev ikke kommenteret på noget som helst eller skrevet noget ind, selvom der er plads til det.

Mine kommentar/rettelser blev bare vedhæftet min RP og det var det...Så man skal ikke forvente at det bliver gjort.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:17   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min sagde det som ment ikke nødvendigt at skrive alle de dårlige ting vi skal jo også sørge for at du kan blive ved med at få din ydelse,ja så har men ikke så meget mere at sige jo.

Men jeg tror man får mest ud af at skrive sine tilføgelser der hvor man er uenig og ellers syntes noget mangler,det vil jeg selv næste gang ..

Ja, foresten skulle jeg slet ikke skrive den under efter sidste tilføgelser men de var med i de papir jeg fik retur.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-01-2012 kl. 23:33.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:26   #27
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Min sb var yderst selektiv mht hvilke af mine kommentarer hun valgte at tage med og jeg har aldrig skrevet den under eller godkendt den.

Det har så siden vist sig, at jeg har udfyldt den forkert, fordi jeg ingen vejledning havde fået, men blot fået udleveret de der blanke ark med overskrifter. Så min afgørelse er lavet på et forkert grundlag fordi sb ikke synes det var nødvendigt at lave sit arbejde ordentligt (igen igen!).

Ideen til arbejdsevnevurderingen er såmænd god nok, men som den bliver (mis)brugt i mange tilfælde er den mere til skade end til gavn
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 07:55   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Jeg havde selv læst mig til, at SB skulle skrive mine kommentar ind og kommentere på dem, og dette pointerede jeg også overfor min SB...men det var hun åbenbart ligeglad med, der blev ikke kommenteret på noget som helst eller skrevet noget ind, selvom der er plads til det.

Mine kommentar/rettelser blev bare vedhæftet min RP og det var det...Så man skal ikke forvente at det bliver gjort.
Præcis det samme oplevede jeg.

Til mødet hvor både sb og en faglig konsulent var tilstede spurgte jeg, om ikke det var meningen, at sb skulle forholde sig til mine kommentarer.

Men nej, det var ikke det det betød.

Jeg bad flere gange om, at få oplyst hvad det så betød, det der stod i den bog om rp'en.

Dyb tavshed.


Hvis først en kommune har lagt en skjult dagsorden, i kassetænkningens navn, tror jeg desværre, at det er uhyggeligt svært, at få ret meget ændret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 08:48   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hygeria og Vovse er bestemt ikke ene om den måde at håndtere RP´en på

Jeg fik den IKKE tilbage 1. gang og de kommentarer/rettelser (en del ordkløverri, i det formuleringen ændrer meningen og meget er taget ud af en sammenhæng) jeg var kommet med er totalt forsvundet fra min sag.

Jeg forlangte at få de gamle kommentarer med her da de "lukkede" min sag før jeg overhovedet ville se på opdatering til nu, jeg skrev tydeligt og flere gange at det var det jeg medsendte RP´en tilbage i 06.
Det er så godt nok kommet med, altså langt under en tiendedel, MEN jeg blev inddirekte nægtet at komme med kommentarer der ud over, jeg valgte så at smide det af sted alligevel (hvilket jeg ikke skulle have gjort)

BAN kritiserede min RP, eller de kritiserede at jeg inddirekte var blevet nægtet opdatering (måden det foregik på) men i samme linje, skrev de at det var helt okay, for mine tilføjelser var taget med i beslutningen fra kommunens side (dog først ved anken over stansningen) at de IKKE skrevet ind i min RP, gør absolut ingen ting (faktisk er jeg slet ikke sikker på det er vedlagt RP´en, jeg har i hvert fald ikke modtaget det på den måde) lige som det er helt okay der ikke har været den der ping ping omkring RP´en, det er i sagen og det er godt nok (havde jeg derimod ikke sendt det af sted, ville det jo ikke have været der, meeen jeg tvivler på det ville have gjort det mindre ok, om end jeg irritere mig over at jeg sendte det, det kunne jo være de også der havde fået et drag over næsen) Sammen med skrev jeg oven i købet meget tydeligt at min underskrift IKKE skulle betragtes som at jeg var spor enig i hvad der står i RP´en, og skrev naturligvis at jeg var temmelig uenig i det det og det, men at jeg jo ligesom ikke havde haft en jordisk chance for at få det ændret, en del bla lægeligt er faktuelt forkert, og kan bevises at de viste det allerede tilbage i 06, men det gør ingen ting, det må det altså gerne være.

Så selv BAN ser totalt i gennem fingre med arbejdsevnemetode beskrivelsen, kommunerne må gerne tisse på borgerene når det kommer til RP´en, de må fx gerne tilbage skrive ens underskrift, i mit tilfælde er det printet ud den 2. men underskrevet d. første (jeg gjorde opmærksom på det i mine kommentarer, som jo så slet ikke kom ind i min sag, de forsvandt bare ud i den blå luft) det er fysisk umuligt, men det må kommunerne altså gerne, lige som de gerne må fejl-vejlede omkring den underskrift, det er helt iorden.

Så desværre har c.l.e.o ikke helt ret, i at man har ret og krav på ping pong frem og tilbage, eller dvs det har du sådan set ret i at man har ret til c.l.e.o, men ankesystemet ser i gennem fingrene med det selv om at det ikke er sket. (i hvert fald i min sag)

Undlade at skrive notater, i mit tilfælde skrive dem 14 dage efter tingene er foregået og undlade stort set alt der er foregået, det må de sørme også gerne... Jeg har haft rykket i kommunen omkring det flere gange, og det eneste der er sagt fra BAN er at jeg skal rykke i kommunen, så det må de altså også gerne.
Fjerne sagsakter, det er også fuldt ud lovligt, samtlige af mine sagsakter fra før 2000 der er af vigtig betydning for min sag (en afgørelse og stort set alt lægeligt) har kommunen fjernet fra min sag, det meste havde jeg selv liggende fra tidligere aktindsigt (altså det er ikke noget jeg selv har indhentet med noget kommunen har indhentet og efterfølgende fjernet) det er lagt ind igen, i hvert fald fik jeg det med sendt sagen fra BAN, og det er tydeligt de er klar over noget stadig mangler samt at det er MIG der har æren for at det stadig eksistere i min sag, men ikke ET ord om at det ikke er ok, så det mås de altså også gerne.

Kommunerne må GERNE slette/fjerne ting i ens sag hvis de har lyst og behov for det, men os borgere kan ikke få lov at få fjernet bevislige fjel, og går vi gennem datatilsynet, er det der nærmest en umulighed at få det slettet uanset hvor stor betydning det har for sagen og uanset om kommunerne igen og igen bruger de de oplysninger (selv om at de har indskrevet at oplysningerne er fejlagtige og ikke bør bruges)

Jow jooo der er skam forskel på fisk, især når den ene fisk er en kommune.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 11:06   #30
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
så lykkedes det mig at skrive 7 siders kommentarer! jeg er helt udbrændt nu, men jeg gjorde det. jeg har sågar skrevet en hel a4 side også med min egen konklution( kan ikke helt huske hvad folk kalte den på side 1)

den bliver sendt afsted uden underskrift, med teksten læst men ikke godkendt.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Sagsbehandler fuld af løgn (Aalborg kommune) jsn Alt det andet 27 15-03-2011 01:36
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension