K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 16:31   #1
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
revurdering af fleksjob-bevilling

hejsa

jeg blev tilkendt fleksjob for lidt over 2 år siden, men har endnu ikke fået fleksjob, har været på 4 mdr jobvision kursus, 2 x jobværksted på et arbejdsmarkedscenter og har været ude i 3 praktikker desværre uden held, derudover har jeg sendt adskillige ansøgninger afsted og har været ude i firmaer med mit cv osv osv. syntes jeg har gjort alt hvad der står i min magt for at finde et job, men min sagbehandler mener ikke jeg har gjort nok og det er en gåde for ham hvorfor jeg ikke har fået job endnu og efter hans hovedet gør jeg ikke nok. igår modtog jeg så et brev fra ham om at jeg skal komme til en årlig revurderings-samtale om jeg stadig er berettiget til fleksjob, til dette møde vil min job-konsulent osse være til stede. er sådan en samtale helt alm procedure el hvad, syntes det brev er skrevet på en noget underlig måde.

jeg sagde så nej til et job i mandags da jeg talte med min jobkonsulent, hun tilbød mig et job som på ingen måder kan tilgodese mine skånebehov.

nu sidder jeg her og er nervøs for at min fleksjob bevilling er i fare og at jeg fremover står uden indkomst overhovedet.
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 16:45   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det forstår jeg godt!

Jeg synes, du skal sige til dem, at du jo gerne vil stå til rådighed på arbejdsmarkedet som fleksjobber. At du IKKE har fået noget tilbud om fleksjob fra DEM! De bør også have en vis ansvar at finde et fleksjob til DIG !

Det behøver nødvendigvis ikke være kun fleksjobbere, der har været arbejdsløse i flere år. Det kan sagtens ske for andre målgrupper såsom kontanthjælpsmodtagere. Det er jo ikke noget, man kan gøre for.

Skulle det ske, at de mener, at du IKKE STÅR TIL RÅDIGHED på arbejdsmarket og vil stoppe din fleksjob-ydelse, så bed om få den skriftlig, da du har ret til at klage over afgørelsen..

I en redegørelse (revurdering) skal de faktisk se på f.eks. om der skal påbegyndes en førtidspensionssag.... :

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.


Så du kan måske spørge dem, om de nu har fundet ud af, om dit helbred er så forværret, at de måske skulle påbegynde en førtidspensionssag... Eller spørge dem, om hvordan de har tænkt sig at finde dig et fleksjob med de skånehensyn, du har. De skal overholde dine skånehensyn, hvis de vil finde et job til dig. Jeg håber dog, at du har begrundet over for dem, hvorfor du mener, at det job, de har tilbudt dig ikke kan overholde dine skånehensyn...

Held og lykke!! Håber samtalen vil gå godt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:13   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kender du nogen der kan gå med dig?

Derudover ville jeg optage samtalen skjuldt, just in case!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 22:41   #4
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
jeg tager min kone med, hun er altid med til møderne med kommunen efter at de forsøgte at kører om hjørner med mig, jeg går nemlig i baglås,mister fokus og hører derefter ikke alt hvad der bliver sagt og så begynder tankerne at vælte rundt i hovedet på mig og så syntes jeg så at alt ser sort ud, indtil min kone fortæller mig hvad der er sagt og hvad der skal ske og ikke ske fremover.

har overvejet at optage samtalen, men er usikker på om det er en god ide og om det overhovedet er nødvendigt.
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 01:30   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den kan jo slettes igen, hvis det viser sig unødvendigt.

Men desværre er det ofte nødvendigt, da der bliver sagt ting, de senere ikke vil vedstå sig, eller påstår ting, der aldrig har været sagt.

men gør det skjuldt, det er jeres fulde ret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 07:22   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigger Se meddelelser
har overvejet at optage samtalen, men er usikker på om det er en god ide og om det overhovedet er nødvendigt.
Hvis du har noget at optage med synes jeg helt afgjort at du skal gøre det, så kan du jo bagefter bedømme, om det var nødvendigt.

Optagelsen kan jo også bruges til, at du og din kone bagefter kan sidde i ro og høre det igennem, så du får alle detaljerne med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling simsons Spørgsmål ang fleksjob 15 11-06-2013 08:56
Praksisundersøgelse fra Ankestyrelsen ang. bevilling og revurdering af fleks gunvor Et godt link! 9 18-08-2012 13:45
Fleksjob bevilling - lov - minimum timer iamforever Spørgsmål ang fleksjob 15 16-02-2012 20:16
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13
frakendt min bevilling af fleksjob !!!! Margit Spørgsmål ang fleksjob 8 02-07-2007 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension