K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2011, 14:23   #361
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til jer alle

Jge skal op på noget der hedder job & kompetance, så der igennem håber sb i kh, at der kommer en yderligere afklaring på, hvad jeg kan og ikke kan. Som sagt, så er dette et krav efter § 95, når man har været på kh i 6 måneder, jeg skal starte på mandag.

Ham jeg har fået som sb i sdp kommer på job i morgen, og min sb i kh, vil bede ham om, at kontakt til min psyk. hurtigst muligt, så vi kan få lavet en opdatering af min rp.

Knuzzz til alle
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 23:16   #362
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld mig lige; HVAD!!!!

Håbe og tro og lign, retorik, flytter ikke noget!

Få fat på din fagforening, imorgen; der skal laves en klar aftale om en endelig afklaring af din arbejdsevne; Du skal efter min bedste overbevisning IKKE aktiveres , men afklares!!!

Hvis det for at indhendte sidste lægeligt hos psyk. er det helt iorden, husk dog at du også skal partshørres inden afgørelse i ressourceprofilen, da du har ret til at indføje bemærkninger.
Og få fagforeningen til at rykket skriftlig for afgørelse om forlængelse eller ej.

PS du skriver i #341, at du får refuderet til og med 31.5.?
Det giver højest 1mdr. på kontanthjælp; nedstående citat fra lov;

"Ret og pligt til første tilbud for personer, der er fyldt 30 år

§ 95. Personer, der er fyldt 30 år, og som er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, har senest efter en sammenhængende periode på 9 måneder med kontanthjælp eller starthjælp fra første henvendelse om hjælp til kommunen ret og pligt til at påbegynde tilbud efter kapitel 10-12."


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-08-2011 kl. 23:26.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 23:39   #363
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
hejsa popaie

Jeg havde ikke lige tænkt på, at jeg ikke skal aktiveres endnu, da jeg kun har været på kh siden 1/5, så jeg vil tage kontakt til sb på kh angående. Jeg vender tilbage når jeg har talt med hende, så håber at jeg er kommet videre på sdp sagen inden jeg falder for grænsen på kh.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 00:28   #364
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan også fritages for aktivering.

Har aldrig været aktiveret i de 4.5år, jeg var på kontanthjælp!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 01:04   #365
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
okay jeg har fået at vide, at der står i reglerne, at man efter 6 måneder på kh skal ud i aktivitet.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 08:39   #366
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
okay jeg har fået at vide, at der står i reglerne, at man efter 6 måneder på kh skal ud i aktivitet.
det kommer alt an på ens lægepapir
og hvilken boks kommunen har sat en i

har heller aldrig været i aktivering
men det er fordi kommunen har bedømt jeg ikke kan arbejde og alt er formålsløst. Den eneste grund til jeg ikke har fået pension endnu
er udelukkende om der er behandlingsmuligheder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 08:51   #367
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Undskyld mig lige; HVAD!!!!

Håbe og tro og lign, retorik, flytter ikke noget!

Få fat på din fagforening, imorgen; der skal laves en klar aftale om en endelig afklaring af din arbejdsevne; Du skal efter min bedste overbevisning IKKE aktiveres , men afklares!!!

Hvis det for at indhendte sidste lægeligt hos psyk. er det helt iorden, husk dog at du også skal partshørres inden afgørelse i ressourceprofilen, da du har ret til at indføje bemærkninger.
Og få fagforeningen til at rykket skriftlig for afgørelse om forlængelse eller ej.

PS du skriver i #341, at du får refuderet til og med 31.5.?
Det giver højest 1mdr. på kontanthjælp; nedstående citat fra lov;

"Ret og pligt til første tilbud for personer, der er fyldt 30 år

§ 95. Personer, der er fyldt 30 år, og som er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, har senest efter en sammenhængende periode på 9 måneder med kontanthjælp eller starthjælp fra første henvendelse om hjælp til kommunen ret og pligt til at påbegynde tilbud efter kapitel 10-12."


VH Popiae
Godt at Popiae, kan "skrue bissen på for dig" . Du er jo UDE af kh. for nu, hvad sker der med din afklaring på sdp? De må da komme med nogle facts og retningslinier i forhold dertil.

Du kan ikke blive ved med at danse efter deres pibe, er du syg så er du syg hvadenten du er på kh. eller sdp. Lige nu må du dog gå efter hvad der sker i din sdp. sag, du kan ikke have to sager på een gang, så bliver man da først stresset.

Fat i nakken på kommunen, så de kan sætte dig på det rette spor.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 09:45   #368
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
lwt

Nu er det sådan at jeg r placeret i matchgruppe 2 i systenet, men de havde lovet sb fra kh, st dr hurtigst muligt ville genoptage min sag, så jeg ikke skulle vente for længe på afgørelsen.

Desuden har vi jo lige opdaget, at jeg slet ikke har gået på kh i 6 måneder, så de kan slet ikke sende mig ud endnu, så jeg håber, at jeg får en afklaring på min sag inden da.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 17:50   #369
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så har jeg talt med sb på kh og hun siger, at det med arb.aktivering gælder fra den dag jeg blev tilmeldt kh sidste år, så jeg bliver nødt til at møde op mandag morgen på det sted jeg tidl. har omtalt... ;o((

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:10   #370
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
øh jeg er lidt rundforvirret

vandt du ikke i BAN omkring sygedagpenge stop

eller er du på kontanthjælp nu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension