K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 12:20   #1
shogun
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
shogun er ny på vejen
hej jeg vil gerne have noget rådgivning !

jeg har en ven som er på sygdagpenge. og han har været hos opfølgningsmøde hos kommune et par gange.... de har bedt ham om ,at han skulle have en psykiater, det har han skaffet. Men nu siger de at vente tid er lidt for lang tid, og derfor vil benytte kommunes psykiater. Kan de gøre sådan? De siger at behandling vil foregår hurtigt!

1) jeg vil gerne vide, hvis kommune vil gerne bruge en af deres psykiater, er de for patienter eller er de med kommune!

2) hvor lang tid er der vente tid.



3) kommune psykiater vil også vudere min ven, hvad skal min ven gøre med sin egen psykiater, som han har valgt , men vente tid er knap 2, 5 mdr!

4) hvis kommune psykiater er ikke god nok for min ven, hvad skal han gøre

5) hvordan vil kommune vudere...vil de se om min ven er arbejds dygtige eller hvad
mvh

shogun
shogun er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 13:00   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
hvis kommunen mener din ven har brug for psykiater,
så skal de skaffe en.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 18:36   #3
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej

Kommunen Fandt en til mig,hvis det ikke var for hendes rapport,ville kommunen ikke have søgt førtidspention til mig.Så alle er alså ikke i kommunens lommer.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 22:03   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1 og 2 kan jeg ikke svare på.

3. Det er 100% op til din ven, vil h*n til den psykiater h*n selv har fundet så gør h*n bare det, MEN et er bestemt klogest at oplyse om det til bække 2.

4. Man kan naturligvis klage over dårlig/fejlagtig behandling, dog er det nemmest hvis lægen er med i sygesikringen, og det kan man desværre ikke kræve at lægen skal være når det er kommunen der finder lægen, MEN derfor kan man jo godt udtrykke bekymring for klagemulighederne i tilfælde af fejl diagnose/behandling

5. Det har din ven naturligvis ret til at spørge sagsbehandleren om, hvis denne ikke selv er med på hvad det er der skal undersøges og behandles.

Jeg får en kraftig mistanke om at SB´er har siddet og leget lomme doktor, og har en eller anden ide om hvad SB TROR din ven fejler.
Hvis din ven døjer med fysiske ting især hvis det omhandler smerter skal din ven være på vagt over for TERM. (søg på det)

Din ven har til en hver tid ret til at tage en besidder med ind til samtalerne både med SB´er og læge (også alle andre læger end lige denne)
Nogle læger er ikke videre begejstret for det, og nogle direkte nægter at lukke folk ind, de læger er det en god ide at holde sig fra, men de fleste godtager det som regel uden at kny, lige som de fleste på et tidspunkt vil foreslå at besidder forlader lokalet 10 min (så din ven skal være forberedt på at det sikkert vil ske, og inden have aftalt med bisidder om det er ok eller ej)

Lige så kan din ven optage samtalerne, hemmelige optagelser er IKKE ulovlige og man kan ikke straffes for det, så længe den der holder optageren selv deltager i samtalen. Dog vil sådan en optagelse ikke være meget bevendt i forhold til en evt retssag, ell, om end det at side bag efter og lytte den i gennem vil være en hjælp i forhold til at fange TERM, og man kan som borger føle det som en hvis form for tryghed at man kan bevise evt fejl

En bisidder kan meget vel være dig, eller vens afdøde tip oldemor, vens far eller... ja hvem som helst, dog vil det være et klogt træk af ven at bruge fagforeningen hvis den mulighed er der.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
NU må der sku gerne snart ske noget (ankenævn) sandie86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 11-01-2011 13:12
Rådgivning søges :-) Allstar Alt det andet 5 17-05-2010 20:48
Gælds rådgivning Supercarla Dit og Dat 2 11-01-2010 22:06
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension