K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2011, 21:57   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question NU må der sku gerne snart ske noget (ankenævn)

mine sygedagpenge var førhen forlænget med henblik på revalidering...

men efter en arbejdsprøvning (work4you, kommunalt sted) blev der vurderet at jeg ikke kan revalideres...

så derfor hapsede kommunen så mine sygedagpenge

Nå jeg har så anket beslutningen, og ankenævnet har sendt mig et brev med "kvittering" på anken, d. 30 november 2009........!

og jeg har STADIG intet hørt

jeg har "rykket" et par gange (blot skrevet/ringet og spurgt til sagen)... men sidst jeg kontaktede dem (efterår sidste år) fik jeg blot afvide at de ikke engang var begyndt at se på sagen endnu


NÅ men bare for at kunne forberede mig:

1: hvad sker der hvis jeg får medhold (i at de burde have kunne forlænge mine sygedagpenge mhb. flex... da jeg var færdigbehandlet.... dog gik jeg på det tidspunkt på smerteklinik i coping forløb... men deroppe gjorde de meget ud af at sige de IKKE er behandlere, men hjælp til selvhjælp)....

2: hvad sker der hvis jeg IKKE får medhold???
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:12   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie,

Var du på sygedagpenge medens du var på revalidering ? I så fald må reglerne for stop af sdp. jo gælde iht. §27.

Har du fået varslet/parthøring om stop af dine sygedagpenge og har du klaget i ht. hertil, hvis ikke er det vigtigt at du får klaget.

Kender ikke så meget til revalidering, men så langt så godt

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:28   #3
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
kkkkkkk

jeg har aldrig været på revalidering... men mine sygedagpenge var forlænget med henblik på revalidering

hmmm det med partshøring er jeg ikke sikker på, men mener at det har været der?? (skod hukommelse, sad sku da lige igår og læste papirene igennem)

jeg ankede i hvertfald dagen efter at jeg modtog brevet om at de stoppede sygedagpengene
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:36   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok Sandie, du var på sdp. i 52 uger og fik forlængelse mhb. på revalidering. Det har man så fundet ud af at det ikke holder, hvorfor gør det ikke det og hvad siger din sagsbehandler ?

Er ovenstående noget du kan forholde dig til ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:44   #5
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
kkkkkkkk

ja jeg har været så længe på sygedagpenge som man kan uden forlængelse...

så blev de forlænget med henblik på revalidering.. men da min arbejds evne på work4you kun sagde 16 timer ugentligt, blev der vurderet jeg ikke kunne revalideres...

min sagsbehandler på sygedagpenge afdelingen ville ikke høre tale om flex...

men da jeg så kom på kontanthjælp og fik anden sagsbehandler, sagde hun med det samme at det "lugtede langt væk af flex"...

og min socielrådgiver på smertecentret mente at de BURDE have kunne forlænge mine sygedagpenge med henblik på flex...

det ville de jo så ikke, fordi de mente jeg ikke var færdig behandlet (pga jeg gik i coping forløb på smertecentret)....

nu har jeg så haft hmmm 3 forskellige sagsbehandlere på kontanthjælpen... og de har alle 3 arbejdet hen mod flexjobbet uden tøven...

min nuværende sagsbehandler (har LIGE fået hende fra december måned), hun vurdere at jeg nok (heldigvis) kun skulle igennem en arbejdsprøvning mere, for at få vurderet min arbejdsevne (det skal jeg vidst på pakkeri)...

jeg skal igennem endnu en arbejdsprøvning, fordi at sidst jeg var i arbejdsprøvning (efterår sidste år), der kunne jeg kun klare 8 timer ugentligt

så den kommende arbejdsprøvning skal fastslå om de 8 timer ugentligt var pga selve arbejdet.. eller om det simpelthen ER fordi jeg har lært at stoppe op før det bliver for slemt (førhen, da jeg arbejdede 16 timer ugentligt kørte jeg bare der ud af.. lige indtil jeg sad i bilen på vejen hjem, så fik jeg pletter for øjnene osv osv)...

puha en lang smørre kan sku snart ikke finde rundt i min egen sag længere
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:52   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Sandie hvad betyder kkkkkk, bare af nysgerighed !!

Under sygedagpenge er din sagsbehandlers fornemste opgave at få dig vippet ud efter 52 uger og din er at forblive der efter, he, he, så back to trouble.

Nå, men hvad siger sin sbér til at du ikke kan klare revalidering ?? Hvad skal der så ske ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 00:04   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Min sag i BAN tog ca. 4 mdr..
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 00:17   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære sandie86

Du har været ude for en enormt dårlig sagsbehandling.

Den er i hvert fald ikke kørt efter Arbejdsevnemetodebogen :
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Læs især på side 85 om "Beskrivelse, vurdering og afgørelse af sagen",
og side 87 "Understøttelse af korrekte afgørelser" er også vigtig.

Er Retssikkerhedslovens §7a stk. 1 + 2 overholdt ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 10:41   #9
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
ha ha kkkkkk er en hurtig overskrift når jeg går ind og trykker på "besvar" istedet for "hurtig svar" ;-)


Retssikkerhedslovens §7a stk. 1 + 2 - der er jeg ikke helt sikker på spørgsmålet?? for hvis det er :
§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunen foretage en vurdering efter § 6.

Stk. 2. Ansøgeren skal skriftligt have besked om kommunens vurdering efter stk. 1.

hvor langt skal jeg tænke tilbage??? er det senest 8 uger efter jeg kom på sygedagpenge, eller senest 8 uger efter jeg kom på kontanthjælp????


dengang jeg blev sygemeldt boede jeg i vesthimmerlands kommune... blev sygemeldt november 2007 og flyttede til viborg kommune efteråret 2008... i den tid jeg var sygemeldt i vesthimmerlands kommune var jeg ikke i en eneste arbejdsprøvning jeg var på et forløb på en daghøjskole i foråret 2008, hvor min ressourceprofil blev lavet, og den er ikke blevet lavet på ny siden (tror jeg ikke)


men tilbage til hvad min nye sagsbehandler siger.. hun har ikke en eneste gang nævnt revalidering eller arbejde på ordinære vilkår... hun køre direkte efter flex...

hun siger at min kommende arbejdsprøvning, der skal de selvfølgelig forsøge at få mig så meget op i tid som muligt.. men er det ikke muligt, er det jo sådan..
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 11:50   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie,

He, he, jeg skriver slet ikke overskrift på mine svar, men ok så får du da øvet dig lige på kkk tasten

Det Florken spørger til er om §7a, stk. 1 og 2 er overholdt i forbindelse med stop af dine sygedagpenge i 2009 ?? Du kan se den forneden. Dvs. at der inden 2 uger før stop af din sdp. skulle være foretaget en vurdering af hvordan du så kommer videre efter stop af sdp. blev der det ? Hvad siger ressourceprofilen fx. heromkring ?

I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Jeg fatter slet ikke at du har ventet så længe på BAN, det er jo over et år nu !!??? De må godt nok have mange sager. Hvis du får medhold ved BAN altså om at kommunen skal genoptage dine sygedagpenge, så vil jeg tro at du skal have betaling med tilbage virkende kraft. Hvis du ikke får medhold, mener jeg at du kan anke beslutningen og klage til BAN over deres afgørelse. Ankestyrelse er næste led, men såvidt jeg ved tager de kun sagerne hvis den er af principiel karakter.

Klag og pres på for en afgørelse kan jeg kun sige.

Hvad så nu, så er du på kh. og skal i arbejdsprøvning ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
der er ikke styr på noget Sygedagpenge lukker snart. c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-08-2012 11:17
Beskæftigelses ankenævn kurtf Spørgsmål ang fleksjob 4 30-05-2012 01:13
hej jeg vil gerne have noget rådgivning ! shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 27-04-2012 22:03
LANGSOMME ankenævn??? sandie86 Alt det andet 26 11-11-2010 20:24
Så sker der måske snart noget Mickayish Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-05-2010 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension