K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 21:02   #211
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvordan er det man taler til borgerne?

http://www.avisen.dk/jobcenter-til-m...ol_260993.aspx

"Selv mener hun, at hun højst kan holde til 16 timers arbejde om ugen. Men Jobcenter Aarhus mente, at hun sagtens kunne fortsætte i sit gamle job som skolelærer på fuld tid.

"Ideen var, at jeg bare skulle arbejde, indtil jeg ikke kunne mere, og så bruge en kørestol, hvis jeg blev træt," fortæller Maia Østergaard."

En kræftsygdom i lårbensknoglen har efterladt hende med en protese i knæet. Nu kan hun højst gå to kilometer om dagen, og døjer med balancebesvær og rygproblemer.

Hvor er tonen og indstillingen kommet fra, i denne sag, til sine medmennesker bare fordi man er offentlig ansat.

Ofte kunne jeg ønske mig lidt mere overskud, således at jeg kunne være lidt mere bisidder, som i mine gamle dage....


.... så skulle jeg sgu fortælle sådanne nogle offentlig ansatte, hvordan man taler til andre mennesker. Fandens til indstilling til sine borgere, som vitterligt indtjener til deres løn. Hvad bilder de sig ind, efterhånden?

Hvor er alle de unge mennesker, som skal overtage og leve med dette samfund?

En vred ældre mand med kampgejst.

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 09:14   #212
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvem fører kniven?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/31/170245.htm

"Kommuner lever ikke op til regeringens beskæftigelsesreform, men svigter især unge, psykisk syge. Det her er en ren spareøvelse, siger flere kritikere.

- Det er helt klart ikke efter intentionen, siger Knud Kristensen, der frygter, at de psykisk syge borgere, der skubbes fra førtidspension til kontanthjælp, skubbes endnu længere væk fra arbejdsmarkedet.

Da reformen blev vedtaget, var det en målsætning, at kommunerne årligt skulle tildele 14.600 mennesker et ressourceforløb. Et forløb, der har til formål at udrede og støtte svage og kronisk syge danskeres vej tilbage på arbejdsmarkedet.

Men ser man på hele sidste år samt den første måned af 2014 har blot 2.347 danskere fået tildelt ressourceforløb. Altså færre end hver femte i den gruppe, som ministeriet havde vurderet ville modtage forløbet.

- Kommunerne benytter tilsyneladende enhver mulighed for at smutte uden om. Det er forfærdeligt for de her mennesker, siger Eigil Andersen fra SF."


Nogen må nødvendigvis fører kniven, så målet som Folketinget har ønsket, ikke nås.

Hvem?

Hvorfor?

Hvad vil kommunerne gøre ved det?

Hvem, vil ændre adfærd i kommunerne?

Hvem tager ansvar for dette?


Hvornår?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 10:37   #213
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening

Kære medlemmer af Dansk Socialrådgiverforening.

I arbejder for vejledende sagsantal. I samarbejde med ledelsen.

Det er et arbejde der nu har stået på i en årrække.

Tilsyneladende uden det bedste resultat, hvor medlemmerne kan konstaterer at socialrådgiverne har for mange sager, herunder de tungen børnesager etc.

Foreningen ønsker ikke at medlemmerne skal være statsautoriserede og med personligt ansvar over for lovgivningen.

Guderne må vide hvad I er bange for.

Men tydeligt at alle medlemmerne har et problem i det daglige, som må være særdeles belastende at arbejde under.

http://www.information.dk/telegram/493028

" - Offentligt ansatte føler generelt, at det kan være svært at gøre brug af den formelle ytringsfrihed. De frygter sanktioner fra ledelsen. Det billede har vi fået utallige gange, siger Tim Knudsen, professor emeritus fra Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet, til Avisen.dk.

Dermed går samfundet - politikerne og borgerne - glip af vigtige informationer og indtryk fra de mennesker, der har nogle af de mest konkrete erfaringer med, hvordan velfærdssamfundet virker, mener Tim Knudsen.
"

KL, Kommunernes Landsforening, privat magtfuld interesseorganisation, har som sædvanlig en mening:

" I Kommunernes Landsforening (KL), der varetager kommunernes samlede interesser, vil man ikke tage undersøgelsen for gode varer.

Hvis retten til at udtale sig virkelig blev trådt så grundigt under fode, som undersøgelsen indikerer, ville vi se en stribe sådanne sager, mener Michael Ziegler, der er formand for KL's Løn- og Personaleudvalg
."

Medlemmer af Dansk Socialrådgiverforening, vågn op og påbegynd en debat om hvad medlemmerne ønsker.

Sæt jer ind i de muligheder en autorisation, indbærer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 12:37   #214
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening

Jeg kan ikke forstå foreningens modstand imod, bare at drøfte om socialrådgiverne skal være autoriserede.

Min afføring skal ledes væk fra mit hjem, i kloakrør, der er installeret af autoriserede håndværkere, som kan stilles til ansvar for deres korrekte udførte arbejde, iht lovgivningen

Men socialrådgiverne, som har med tunge børnesager at gøre, de skal bare fortsætte med at blive presset til at udøve ulovligheder og er bange i deres dagligdag.

Jeg forstår det ikke!

Berlau: Tavse socialrådgivere er da bange

http://www.avisen.dk/berlau-tavse-so...ge_261860.aspx

"Også socialrådgivere, der blandt andet sidder med tunge børnesager med stor mediebevågenhend, kan have tendens til at klappe i om forhold, de ikke synes er i orden. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening Majbrit Berlau til Avisen.dk.

“Det er i hvert fald ikke sådan, at man uden betænkeligheder ytrer sig. Vi har jo det hensyn at tage, at der er meget, vi ikke kan sige. Men hvis det handler om generelle forhold, hvor man for eksempel ikke kan forsvare det faglige niveau eller nedskæringer. Der møder jeg socialrådgivere, som ikke tør sige det højt,” siger hun.
"

Nu må Dansk Socialrådgiverforening til at vågne op. Disse udtalelser bekræfter jo netop alle de påstande der findes om ulovligheder, her på k10.

Meget triste tider.

Hvem bestemmer her i Danmark?

Folketinget eller embedsmænd?

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 16:21   #215
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kvalmende!

Kære danske socialrådgivere, hvis disse artikler, er korrekte, så ligner det masochismen af egen fri vilje, hvis ikke I gør noget ved situationen, for jer og de mennesker, som I sagsbehandler for.

Jeg forventede, da jeg havnede i den sociale verden, at den person, socialrådgiveren, var min "advokat" og varetog mine interesser, inden for den lovgivning, som nu engang er gældende.

I dag må jeg konstaterer, at jeg gennem de år jeg har hjulpet til her på k10, ved enhver lejlighed advare andre borgere imod jer/kommunen.

Stol aldrig på nogen fra kommunen.

Alt foregår skriftligt mellem borgeren og kommunen.

Modtag altid kvittering, når du afleverer noget i Borgerservice.
Ting har med at forsvinde.
Journaler har med at forsvinde.

Sæt jer ind i lovgivningen da der bliver brugt alle midler for at varetage kommunens økonomiske interesse. Etc etc.

Kvalmende!

http://www.avisen.dk/kvalmende-faar-...me_262353.aspx

"Den virkelighed, de arbejder med, er så barsk, at de er nødt til at spise kage og søde sager, hver eneste dag bare for at kunne holde ud at gå på arbejde. De ryger næsten alle sammen, og jeg ved, at flere af dem drikker"

En udokumenteret påstand, som jeg ikke vægter højt!

Kvalmende: Derfor svulmede disse kvinder op

http://www.avisen.dk/blogs/nanaaskov...-op_43868.aspx

For fanden Nana, du skulle se dem. Den virkelighed, de arbejder med, er så barsk, at de er nødt til at spise kage og søde sager, hver eneste dag bare for at kunne holde ud at gå på arbejde. De ryger næsten alle sammen, og jeg ved, at flere af dem drikker. Er du klar over, hvor usunde og overvægtige de er?” siger hun.

Rengøringsdamen har videnskaben på sin side."

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=6892

"Hver eneste dag året rundt er 140 socialrådgivere i gennemsnit sygemeldt på grund af dårligt psykisk arbejdsmiljø. Det viser en ny stor undersøgelse om arbejdsmiljø lavet af TeamArbejdsliv for Dansk Socialrådgiverforening og FTF. Tre af socialrådgivernes i gennemsnit 9,5 årlige sygedage skyldes direkte dårligt psykisk arbejdsmiljø, og sygefraværet forårsaget af dårligt psykisk arbejdsmiljø er dobbelt så højt som gennemsnittet for FTF’s faggrupper.

Særligt i børnefamilieforvaltningerne er stressniveauet højt. Her svarer 17 procent af de adspurgte socialrådgivere, at de er ’virkelig meget’ eller ’ret meget’ stressede. Det gælder 10 procent af det samlede antal socialrådgivere i undersøgelsen.

Resultatet burde få alarmklokkerne til at ringe både hos ledere og politikere, mener formand for Dansk Socialrådgiverforening Majbrit Berlau
."

Undersøgelse.

http://socialrdg.dk/Files/Filer/Arbe...ejdsmiljoe.pdf

"Denne rapport indeholder resultaterne fra en undersøgelse af det psykiske arbejdsmiljø blandt medlemmer af Dansk Socialrådgiverforening"

Kære Dansk Socialrådgiverforening med medlemmer.

Om jeg begriber, at I til stadighed fortsætter med at tro på at lokalaftaler med frivillige aftaler om hvor mange sager I skal have, kan bringe Jer videre til et bedre arbejdsmiljø.

Tro I at det løser problemet med for mange sager inden for børneområdet, som jo virkelig trækker tåre ud af Jer. Hvilket vi almindelige borger godt kan forstå.

Men at I til stadighed tillader at omgivelserne ( kommunale ledelse) presser Jer til direkte ulovligheder er utilgiveligt.

Håber at denne tråd om "Statsautoriserede socialrådgivere, fordi.." gør indtryk på Jer, således at I begynder at tale sammen om en løsning.

Fordi ansvaret, når sagerne løber galt, kan I ikke løbe fra, uanset om i er statsautoriserede eller ej.

Mit håb er, at I og DS begynder at sætte Jer ind i problemstillingen om at være autoriseret, med ansvar for lovgivningen og ikke tilfældige forvaltningschefers private mening om, dels hvor mange sager I skal have, dels hvordan lovgivningen skal fortolkes.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-04-2014 kl. 16:24.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:48   #216
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
[B]Tro I at det løser problemet med for mange sager inden for børneområdet, som jo virkelig trækker tåre ud af Jer. Hvilket vi almindelige borger godt kan forstå.

Men at I til stadighed tillader at omgivelserne ( kommunale ledelse) presser Jer til direkte ulovligheder er utilgiveligt.

Håber at denne tråd om "Statsautoriserede socialrådgivere, fordi.." gør indtryk på Jer, således at I begynder at tale sammen om en løsning.

Fordi ansvaret, når sagerne løber galt, kan I ikke løbe fra, uanset om i er statsautoriserede eller ej.

Mit håb er, at I og DS begynder at sætte Jer ind i problemstillingen om at være autoriseret, med ansvar for lovgivningen og ikke tilfældige forvaltningschefers private mening om, dels hvor mange sager I skal have, dels hvordan lovgivningen skal fortolkes.

Bedste hilsner

Peter

Der er nogen der er begyndt at røre på sig og jeg håber at det vil brede sig som ringe i vandet.

http://www.tv2east.dk/artikler/medar...id-til-ledelse


Medarbejderne i Jobcenter Slagelse har trukket sig fra samarbejdssystemet. De har mistet tilliden til ledelsen.

http://www.tv2east.dk/artikler/inter...nter-ryster-hk

- Samarbejdsklimaet i Jobcentret er betændt lige nu, men det overrasker mig alligevel, at medarbejderne har følt det nødvendigt at tage så drastiske midler i brug i et forsøg på at råbe den kommunale ledelse og borgmesteren op, siger Michael Rosenberg, der er formand for HK Kommunal Sjælland.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 20:37   #217
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til danske socialrådgivere og Dansk Socialrådgiverforening

"Råb om hjælp" en tråd skrevet af en borger i København, som I som professionelle bedes læse igennem.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26634

Her fremgår det, hvordan I som professionelle arbejder med menneskeskæbner. Ikke særligt professionelt og med et strejf af ligegyldighed, som muligvis skyldes jeres arbejdsforhold, med alt for mange sager og lidt tid.

Ingen undskyldning findes for dette svineri, fordi I burde i fællesskab begynde selv at protesterer og forstå denne tråds mening med at i skal skille juridisk fra de økonomiske ansvarlige, således at I træder over i den eksklusive kreds af professionelle statsautoriserede embedsmænd/kvinder, som ikke er bange for at påtage sig ansvar.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:15   #218
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Børnesager §50, tvangsfjernelse, anbringelsessager

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/21/164405.htm

"Op mod 1800 børn er blevet fjernet på et forkert grundlag, siger advokater. I otte ud af ti sager er der fejl.

Da Karina Hafstrøm fra Tønder fik sin datter tvangsfjernet tog det kommunen halvandet år at lave den paragraf 50 undersøgelse, som loven kræver højst må tage fire måneder. Og i handleplanerne for hendes datter Pernille, optræder der pludselig drengenavne, som om handleplanen er kopieret fra et andet barn.

- For mig ligner det en kopi. Jeg har det dårligt med det. Jeg bliver i tvivl om, om der er styr på sagerne, siger Karina Hafstrøm, om et par af de fejl, som er sket i kommunens behandling af hendes sag.

De seneste to praksisundersøgelser, som Ankestyrelsen står bag, viser, at der bliver begået fejl i op til 83 procent af alle anbringelsessager.

Det kan godt være, at noget er småfejl, men jeg ville godt nok have det dårligt, hvis det var min gynækolog, der lavede 83 procent fejl. Det er jo levende børn, det her handler om, siger Hanne Ziebe.

Det er også blevet undersøgt, om forældre og børn bliver involveret og om deres rettigheder er overholdt i tvangsfjernelsessager. I den gennemgang er der afsløret fejl i 62 procent af sagerne
."

Ingen yderligere kommentarer fra min side af.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:24   #219
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Håndbog for psykiatribrugere og pårørende

http://www.psykiatrihaandbog.dk/assets/rettigheder4.pdf

Side 164

"Hvorfor er lægen ansvarlig?

"Begrundelsen for at placere ansvaret hos behandleren (istedet for hos sygehusmyndigheden) er, at behandleren ikke skal kunne afslå behandling med den begrundelse, at der ikke er penge til at gennemføre den. Er det fx en læge, der står med en bruger med et konkret behov for lægelig behandling, er lægen forpligtet til at iværksætte behandlingen. Pligten eksisterer uafhængigt af, om der er budgetmæssig dækning for behandlingen. Pligten eksisterer til gengæld kun, hvis behandlingen falder inden for de gældende normer for god lægeskik
"

Såre simpelt, at forstå, når man er statsautoriseret og ikke bange for at tage sit personlige ansvar.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 15:42   #220
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvem kan bryde loven og vedblive med ulovligheder?

Hvem er det, der bryder lovgivningen, som Folketinget vedtager og Ankestyrelsen bekræfter, gennem Principafgørelser?

Ulovlighederne kommer vel ikke dumpende ned fra himlen?

Mennesker, ansatte, embedsfolk, socialrådgivere og/eller politikere må nødvendigvis foretage sig nogle tiltag gennem møder, hvor man beslutter dette eller hint.

I dette tilfælde fra Muskelsvindfondens dagligdag i Vejle kommune.

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...sstandard-bpa/

"I den sag kommunens forvaltning har lagt frem for politikerne, kalder de det en redaktionel præcisering. Virkeligheden er, at Vejle Kommune har haft en kvalitetsstandard, der er så klart ulovlig, at selv deres administration har fået øje på det"

Bemærk, at forvaltningen har lagt ulovligheder frem for politikerne!

Administrationen reagerer og fået øje på disse ulovligheder!

Præcis hvem er forvaltningen?

Præcis hvem er administrationen?


De ulovlige tiltag forsøges igangsat og godkendes af politikerne.

Men hvis nu ikke:

"Peter Skov Jørgensen, der blandt meget andet er formand for Handicaprådet i Vejle Kommune og medlem af Muskelsvindfondens repræsentantskab, har godt fast i haserne på kommunen og han arbejder målrettet på holde Vejle Kommunes kvalitetsstandarder indenfor lovens grænser."

havde taget disse ulovligheder op, så var den sikkert gået igennem med at de svageste borgere, var blevet udsat for ulovligheder.

Går den, så går den!

Her er endnu et eksempel på, at offentlig ansatte lever i en beskyttet verden, hvor de kan fortsætte i en uendelighed med ulovligheder, uden konsekvens.

Derfor nævner jeg endnu engang, at disse ulovligheder kan stoppes, hvis nogen tog ANSVAR og dermed findes der en KONSEKVENS, hvis ikke man overholder lovgivningen.

Derfor er det nærliggende at socialrådgivere skal være statsautoriserede, fordi at det netop er dem der fører kniven og presses til at eksekverer ulovlighederne.

I dette tilfælde imod hvad både Folketing og Ankestyrelsen har vedtaget.

Det er da ikke rimeligt og en retsstat værdig?

Hilsen Peter

Tænk på, hvis du i dit arbejdsliv, havde udført de ulovligheder vi møder her på k10, på din arbejdsplads.

Hvad havde konsekvensen mon været?

For mit eget vedkommende, havde konsekvensen været en omgående fyring. I værste tilfælde en straffesag.

Sidst redigeret af phhmw; 12-04-2014 kl. 16:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension