K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2015, 10:46   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad er vigtigst af alt, for dig Jeff..... lige nu i disse timer?

Som du beskriver din situation er det vigtigste af alt, dit helbred eller det du har tilbage. Din ryg må ikke blive værre.

Det må være det vigtigste af alt.!!

Alt andet er et samfunds hetz imod syge og handicappede, så de problemer tager vi med et smil, da vi alligevel ikke kan forklare raske og regeringen, at det sociale system er menneskefjendsk.



Hej Peter tak for din besked, det betyder meget for mig. Igår var jeg i panik, og i dag er jeg bare i shock over alt det here.. Hvad skal man gøre.. Alt det du skriver til mig, hvor skal jeg ende eller begynde?

[I]Da du ikke kan løse alle dine problemer på een gang skal du tage een ting af gangen[/I]

Du skriver alt det om brevene, det sidste brev med afgørelsen er dateret til D. 10-11-2015 omkring sygedagpenge stop og jeg har også modtaget det denne dag. D. 16-11-2015. Og der står jeg har til D 9-12-2015 til at indgive en klage til Jobcenteret. Så det vil jeg skrive i morgen hvor jeg også skriver at jeg har ansøgt om pension d. 12-11-2015 altså før dagpenge stop. Har bare ikke haft overskudet til det i dag, har virkelig ikke kunne overskue hvad jeg skal stille op nu for at vinde min sag så jeg kan forsørge mig selv.

[I]Tag det roligt, bekræft at du har afsendt en ansøgning om førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag[/I]

Omkring medicin jeg har gået på den Danske smerteklinik på Fyn, og jeg har gået på en Privat på et af de bedste hospialer i hele Barcelona hvor jeg har prøvet en masse forskelligt og intet har rigtigt virket. Men smerterne er så voldsomme at jeg ikke kan sætte ord på det, har svært ved at gå, tage et bad, kan ikke sidde ned.

STOP!.... nu taler du ikke mere om fortiden, nu taler og tænker du fremtid.

Smerteklinikker:
confused:

Hvis du stillede samtlige af EU`s smerteklinikker op på en række og besøgte dem alle, ville du opdage, at på deres hylder står nøjagtig de samme smertestillende pilleglas.

Lederen af klinikken er ansat i et deltidsarbejde, i mange tilfælde af en anæstesilæge med en sygeplejerske og en sekretær. Ganske flinke og dygtige til deres arbejde.

Hvis lægen er dygtig lytter denne til patienten og alt er behageligt, men grundlæggende har du aldrig se at smerteklinikkerne har løst et eneste grundproblem. Grunden til at du kom.

Du skriver jo selv: "intet har rigtigt virket."

Hvordan har du det lige nu? Ja, der ser du, smerteklinikken kan IKKE hjælpe dig med dit grundproblem. Punktum.

Smerteklinikker bliver i dag brugt af kommunerne som et såkaldt "Behandlingstilbud" med lange ventetider og derved fastholde patienterne på en lav ydelse.

Så kan vi også lige tale om de psykiske, som også trækker tiden ud.

Desværre ser du det i din egen sag.

Her drejer det sig også om, at alle har snablen nede i kommunekassen og nu skal rygpatienter lære at takler deres voldsomme smerter med lidt samtale.

For pokker Jeff, du har et implantat i S1 & L5 som er det område, hvor dine nerver går til din blære og anus. Det farligste sted i hele den lumbale del.

https://www.google.dk/search?q=impla...odHDYLYg&dpr=1

Det er dit problem!


Og da du er høj og slank og ikke har modtaget en behandling der styrker dine muskler i hele ryggen, er der ikke muskler til at holde sammen på dit skelet. Derved forværres din situation.

I forbindelse med både smerteklinikker og behandling/optræning kommunalt eller i praksissektoren (privat) så burde alle behandle sig selv, som du behandler din gamle bil.

Hvis du afleverer din bil på værksted med besked om, at den ikke kan bremse og siger mærkelige lyde og du efterfølgende afhenter bilen og den stadig ikke kan bremse og siger mærkelige lyde.


Hvor mange gange vil du vende tilbage til det værksted?

Og især søvn er et kæmpe problem da jeg får meget muskel spasmer som du også snakker om. Så kun Morfin prepærater hvor jeg er på den kraftigste dosis nu, og der ud over får jeg muskel afslappende medicin og sove piller for at kunne falde hen bare i en time eller 2 af gangen. Søvn mangel er blevet lige så invaliderende som smerterne er det er rigtigt rigtigt svært mentalt, især min hukommelse er blevet meget dårlig. Så aner ikke hvad jeg skal stille op, og det gør de bedste læger heller ikke.

Da jeg ikke er læge, taler jeg ikke lægerne imod i det offentlige rum, men jeg har min mening og 36 års erfaring at tale ud fra.

Min erfaring siger, at det er meget betænkeligt, at en rygpatient med dine problemer, ligger i en seng, dopet af sove- og afslappende medicin, hvor samtlige muskler er afslappet uden dynamisk blodgennemstrømning.
Hvis du samtidig har nerve som er påvirket (rodtryk) så vil du jo aldrig få fjernet dette ødelæggende rodtryk. Men du befinder dig i en akut ond ring.

Hvad skal læge gøre? Lægen vil jo bare lindre dig, derfor ordineres du sove - og muskelafslappende medicin, uden at nogen forsøger at få dine muskler i lænden til at arbejde= ond ring.

Jeg har fået en aftale med min læge på Onsdag i næste uge, men forstår ikke hvad den LÆ 165 blanket er til??

Det er vigtigt, at du forstår følgende: De sidste nye reformer har gjort, at din praktiserende læge er en meget vigtig person i din sociale sag. Før reformerne fra 2011 og frem til nu var den praktiserende læge en professionel man IKKE lyttede til overhovedet.

Men i dag er den praktiserende en så vigtig person, at denne er den ENESTE som har tilladelse til at ytre sig skriftligt om hvad du bør bevilges af ydelse. I dit tilfælde førtidspension.

Hvis din praktiserende ser dig ind i øjnene og siger at du bør have førtidspension, så skal du fastholde hvad den praktiserende læge siger til dig!!!

Reformerne har givet din praktiserende læge mulighed for at sige sin mening gennem en LÆ 165 som er et forslag til kommunen, som kommunen SKAL tage med i sin videre vurdering af din sag.

"Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"

http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

Så hvis din praktiserende læge MENER, hvad hun SIGER til dig, så bør denne omgående sende kommunen en LÆ 165.

Ellers lyver den praktiserende læge jo for dig.

OBS! Kun kommunens såkaldte "Pensionsteam" kan AFGØRE en sag.

Alle andre, læger, Rehabiliteringsteam INDSTILLER

I sidste ende om lang tid, så ligger din sagsmappe/journal foran "Pensionsteamet" som skal træffe en AFGØRELSE ud fra alle akterne som ligger i din journal. Herunder din LÆ 165. Derfor skal du, når du får lidt overskud søge aktindsigt, fordi DU skal sikre dig, at ALT hvad andre skriver om dig er korrekt og at der ikke mangler væsentlige oplysninger i din sag. Du kan kun stole på dig selv.

Men aktindsigten tager vi lidt senere i forløbet

Ud over det håber jeg hun kan hjælpe mig i min sag som hun har lovet for jeg aner ikke hvad man skal gøre. Min sidste scanning hvor de også fandt ud af mit facetled var slidt ned er ikke mere end 2 måneder gammel.

Den MR-scannings beskrivelse skal du drøfte med din praktiserende læge. Du nævner at du enkelte gange har haft besvær med din bære!!!!

Du har svært ved at lade vandet..... hvilket er så alvorligt et tegn, at når du næste gang ikke kan tømme din blære skal du omgående ringe til lægevagten og fortælle, at grundet dine rygproblemer i S1-L5 kan du ikke tømme din blære. Så kommer der en reaktion som skal fremstå i din kommunale journal.


Forstår ikke hvor du vil hen med om min scanning er liggende eller stående? Jeg er klar over der er stående og jeg kender endda et hospital i Florida der har en MR og CT scanner hvor man kan bevæge sig inden i så de kan se når man bøjer ryggen på en film i stedet som et almindeligt gammeldags billede.. Men jeg kan ikke engang komme ind til Odense hospital da det tager 40 min. at køre der ind i bil, vil du have jeg bliver scannet igen eller hvad er meningen?

Jeg gør dig opmærksom på, at nyeste viden ( netop i disse timer) har man indset, at når rygpatienter LIGGER ned og bliver scannet, så er dine rygled ikke belastet og derved opdager man ikke udposninger i dine disk imellem dine rygled.

http://www.aalborguh.rn.dk/Service/N...3-e796f6204d2b

Hvis så scanneren kan rejses op, (Vippescanner) således at patientens disk imellem rygledende bliver belastet af kroppens vægt, så opdager man udposninger i disken imellem rygledende.

Derfor har der gået rygpatienter rundt i årevis, uden at lægerne har opdaget hvorfor de bliver ved med at have ondt. Jeg selv gik i 11 år med en uopdaget diskusprolaps i L5 - L4


jeg kan have svært ved at tisse nogle gange, men ellers virker de to ting okay, har ingen udposninger? Jeg er opereret i L5 S1 hvor jeg har fået min kunstige diskus i stedet i min sidste operation for 11 måneder siden.

En rygoperation, som din i S1 - L5 kan ingen læge sige noget om resultatet før tidligst 1 år efter. Hvis ikke man modtager den korrekte efterbehandling, optræning, så bliver det noget rod, som i dit tilfælde.

De 2 love du linker til, de er meget fine, men da min egen læge mente jeg havde brug for psykologbistand da jeg er svært krisepræget af min invaliditet sagde de at det kunne de ikke tilbyde desværre. Så skulle jeg hen og ansøge om det igennem nogle andre foranstaltninger og det havde jeg ikke overskud til at få udredt.

Her ser du et eksempel på, at ny kommer det psykiske ind i din sag, hvor samtaler med en psykolog bliver et "Behandlingstilbud" og er med til at række din sag ud i lange forløb, som ikke løser dit grundproblem.

Du er "ikke-staionær" som også er en juridisk betegnelse:


https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

"Lægeligt set er det tale om en helbredsmæssig stationær tilstand, når samtlige følgende betingelser er opfyldt:

den eller de behandlende læger ikke finder behov for yderligere diagnostik,
lægerne vurderer, at tilstanden er fyldestgørende behandlet, og
der er gået den tid, lægen har angivet for, at behandlingens fulde virkning kan bedømmes.

Alle tre forhold skal være gældende.

Det, at en lidelse er stationær, og der således ikke længere kan forventes en bedring i helbredstilstanden, er ikke i alle tilfælde ensbetydende med, at arbejdsevnen ikke kan udvikle sig."


Jeg kæmper med genoptræning fordi jeg har så mange smerter det er svært at bevæge mig, og det er meget svært at komme over til trænings stedet selv om det nok er under 1 KM fra mig. Jeg har ene træning 2 gange om ugen og ellers skal jeg lave øvelser der hjemme. Men det er virkelig virkelig hårdt. D. 5 Januar skal jeg på et Gigt ophold i 4 uger i Middelfart med henhold til et kursus i smertehåndtering. Det er det sidste de siger de kan gøre for mig.

I forbindelse med den træning du modtager, som jeg jo ikke kender til, kan jeg kun råde dig til, at ingen øvelser eller behandling på forværre dine smerter. Hvis det sker, er det forkerte øvelser. Jeg er også af den mening at ingen rygpatient, som du, kan træne selv derhjemme. Det har du ingen forudsætninger for at kunne.

Al træning af samtlige patienter af enhver afskygning er udsat for besparelser så man er ved at skyde sig selv i foden og hvor patienterne, dig, betaler den ultimative pris for det der foregår.


Alt det med aktindsigt er jeg ikke helt med på, hvad er det helt præcist jeg skal få ud af det?

Aktindsigt tager vi når du finder lidt overskud. Det er forbandet, at du ikke har bare een der kunne hjælpe dig, med at tale om din sag, da det er meget svært at være alene om det.

Men aktindsigt har som formål, at du ikke kan stole på andre end dig selv og at DU skal vide og forstå alt om, hvad andre skriver om dig i din kommunale journal, som "Pensionsnævnet" jo skal træffe sin AFGØRELSE efter.

Tusind tak for hjælpen det betyder en verden for mig.

Dette er hvad min læge har skrevet til Job centeret omkring min sygedagpenge sag:

Der er indgået statusattest fra egen læge dateret den 20.10.2015.

Det er formodentlig en LÆ 265:
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1885

Af attesten fremgår det at du er invalideret af konstante smerter. Der er
sparsom effekt af smertestillende - alt er gennemprøvet, også via
Smerteklinik.
Du er henvist til ophold på sanatorium mhp. kursus i
smertehåndtering. Alle behandlingmuligheder er udtømte.

BINGO! Jeg gentager: Alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Og så kommer der det kommunens sagsbehandlere sidder og leder efter. Således at du kan fastholdes på den lavest mulig ydelse og ikke påbegynde en behandling af en førtidspension,......

.... hvad nævnes der så videre efter at lægen har påstået og oplyst til kommunen at du er kraftig invalideret og alle behandlingsmuligheder er opbrugte?

Eneste behandlingsmulighed er på symptomsiden = livskvalitet

Formodes at være "stationær"

Læg mærke til ordet "FORMODES" som er en lækkerbisken for kommune til at se MULIGHEDER som jo også nævnes i nedestående, med at der afventes en evt. bedring via smertehåndtering.

Læs denne tråd som handler om en opfordring til læger og speciallæger at udtrykke sig klart og tydeligt i deres attester som skal være i overensstemmelse med hvad lægerne SIGER til patienterne:


http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Eneste behandlingsmulighed er på symptomsiden. Tilstanden formodes at være stationær

Her findes jo nøjagtige beskrivelser om præcis hvornår en patient er "stationær" eller ej, så hvad skal ordet "formodes" bruges til????

Udover dette kan ingen læge udtale sig om resultatet af en give stor operation som din, tidligst efter 1 år.

, men der afventes evt. bedring via smertehåndteringsforløb.
Prognose for sygemeldingens længde er uklar. Derudover oplyser egen
læge at du er svært krisepræget og vil gavne af psykologbistand til
håndtering af din livssituation.

Kræs for sagsbehandleren som nu kan fastholde dig på den lave ydelse.
Vær mentalt forberedt på, at forløbet med ansøgning om førtidspension iht § 17 stk2, på det foreliggende grundlag bliver et afslag og hvor du anker, inden 28 dage præcis, afgørelsen og hvor sagen havner ved Ankestyrelsen


Jobcenteret skriver der efter at jeg er for syg til at kunne komme i virksomhedspraktik eller anden form for beskæftigelsesrettet tiltag med henblik på afklaring i det min helbredstilstand er for uopklaret. Tilstanden formodes at være stationær, men der afventes evt. oplevelse af bedring
via smertehåndteringsforløb.

Af statusattest dateret den 20.10.2015 fremgår det
at du er henvist til smertehåndteringsforløb, hvor af der håbes på en
oplevelse af bedring. Derudover vurderer egen læge at du vil gavne af
psykologbistand ift. håndtering af din livssituation. Egen læge oplyser at
prognosen for sygemeldingens længde er uklar.

Så ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op med det..


Mit råd.

Spørg din praktiserende læge om denne er enig i at det vil gavne din sag på sigt at LÆ 165 bliver tilsendt kommunen.

Spørg om der i dine journaler nævnes noget om du har Modicforandringer type 1, 2 eller 3

http://www.modicklinikken.dk/test-om...c-forandringer

Din praktiserende læge har modtaget en såkaldt epekrise herunder MR-scanningsbeskrivelserne. Drøft disse med læge, så du forstår præcis hvad der nævnes i MR-beskrivelserne.

Søg om hjemmehjælp til alt i hjemmet, dels som en reel hjælp i denne svære tid men også for at vise et håbløst forløb, som bør betragtes som alvorligt af kommunen. Og som skal dokumenteres i din kommunale journal til senere brug.

Ved den mindste besvær ved at tømme din blære, at reagerer og ikke selv vurderer om det er alvorligt. Lægevagt og i total manglende kontrol af blære 112 omgående.

Jeff, det vigtigste er dit helbred her og nu. (Du må ikke ende som jeg, med skadestuebesøg når jeg ikke kan tømme min blære og hvor blærelukkemusklen ikke kan åbne pga kramper pga smerter eller rodtryk. I nødsituationer bliver blæren tømt udefra gennem bugvæggen)

Vær meget kritisk overfor, hvilke øvelser du bliver påduttet. Ingen yderligere smerter.

Lille jeg kan jo ikke hjælpe dig til løsning af dit grundproblem, imod et system som i den grad bruger mere tid på love og regler end at hjælpe dig.

Men havde du boet på Sjælland havde jeg opfordret dig til en vurdering her, som tager sig af patienter, som hospitalsvæsnet opgiver videre behandling:

http://ofeldt.dk/

Bedste hilsner

Peter
med en vred mand, fordi vi har et menneskefjendtligt socialt system, som kræver unge mennesker i arbejde, men formår ikke at hjælpe dem til det.

PS. Når du på et tidspunkt bliver afskrevet for betalt behandling så kan du ikke få betegnelsen "Svært handicappet" derefter kommer du selv til at betale de 60% af fremtidige optræningsbehandlinger.

Derfor skal du huske Servicelovens § 102 som jeg tidligere har henvis dig til at kende.


Bilag
Regler og lovgivning genoptræning

http://www.k10.dk/showthread.php?p=333638#post333638

Henvisning til vederlagsfri behandling
https://www.sundhed.dk/content/cms/4...agsfri-fys.pdf

Du er ikke alene Jeff
http://www.rygforeningen.dk/debatfor...er-og-oefeldt/

Læs lidt om andre unge mennesker som sidder i nøjagtig samme situation som du gør: scan alle igennem fra 2013 til 2015
http://www.rygforeningen.dk/debatforum/2012/

http://www.rygforeningen.dk/debatforum/2013/

http://www.rygforeningen.dk/debatforum/2014/

http://www.rygforeningen.dk/debatforum/2015/

Derfor følg mine råd.

Sidst redigeret af phhmw; 13-11-2015 kl. 14:18.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2015, 19:33   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er absolut ikke nemt at være syg og samtidig skulle have styr/overblikket over ens sag på kommunen...og slet ikke nemt hvis man er alene om det...

Det bliver en del nemmere hvis man har en eller flere til at holde styr og til at have overblikket...når man skal igennem dette system..

Kort om aktindsigt...

Rigtig mange mennesker bliver ganske overrasket over hvor lidt kommunen har liggende på en...og hvor lidt de egentlig kender en og ens situation...

Hvis man ved hvad de har og ikke mindst hvad de ikke har....ja så giver det en selv muligheden for selv at opdatere sagen og kommunen....hvilket igen vil gøre det nemmere for kommunen at træffe den bedste afgørelse..

For at få den mest korrekte afgørelse på kommunen ja så kræver det at sagen er fuldt ud belyst...

Er der mangler ja så vil de ikke kunne træffe en ordentlig afgørelse..

Derfor at det smart at søge aktindsigt sådan at man ved selvsyn kan se hvad de har og ikke har...

Mangler der noget ja så kan man enten selv påpege det overfor kommunen eller hvis man selv har muligheden for at indhente lægelige papirer ja så kan man selv aflevere disse og bede om at få dem lagt ind i sagen...

Altid imod en kvittering på at man har afleveret det...

Mange mennesker har oplevet at papirer forsvinder fra deres journal på kommunen....

Derfor at er altid smart at selv have al dokumentation....så man altid vil kunne aflevere det der evt mangler..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2015, 01:29   #23
Jeff112
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 21
Styrke: 10
Jeff112 er ny på vejen
Hej jer der har svaret på mine beskeder, i har virkelig skrevet meget.. Jeg ved ikke hvor jeg skal ende eller begynde lige meget hvor meget jeg har søgt og søgt.

Peter du har skrevet så meget jeg ikke ved hvor jeg skal begynde at svare dig heller, men kan læse i det link til sygedagpenge loven at ifølge "Opfølgning og indsats kategori 3" skal man have haft en masse samtaler med sin sagsbehandler på jobcenteret. Jeg har haft 1 samtale.. Ellers har det været over telefonen hun har ringet hver 2 måned eller sådan noget da jeg har været for dårlig til at komme der ned og sidde i et møde da jeg ikke kan sidde.

Peter jeg har haft degenerativ diskus syndrom i 10 år, i 2008 fik jeg en operation i Tyskland jeg også selv betalte for, for at få den bedst mulige behandling, det var for at fjerne det der trykkede på nerve kanalen. det gjorde det kun værre, men langt mindre farligt en samme operation i danmark der var ca. 20 år forældet.. Så sidste år i September går min diskus helt i stykker og de siger de kan lave en stivgørende operation, på dette tidspunkt kan jeg faktisk ikke være oprejst og er indlagt på odense universitets hopsital. Jeg vælger i stedet for at betale for at få en kunstig protese ind i stedet der er BETYDELIG MINDRE farligt end en stivgørende operation som ødelægger de områder der oppe over og neden under. Så jeg har brugt omkring 500.000 kr på at få de mindst farlige, og bedste operationer muligt i Europa, og nu er jeg invalid, men nok langt mindre end jeg ville med de danske operationer, tro mig jeg har lavet mit hjemme arbejde og blevet tjekket af hospitaler i flere lande ud over Danmark før jeg har fået lavet noget.

Spørgsmålet er bare hvor invalid skal man være? Vil de kun læse mine papire og så bare give mig et afslag på mine papire om at det psykiske står skidt til og jeg kan have brug for samtaler, som de ikke har villet give mig. Ud over det siger de selv jeg er for invalideret til nogen afprøvning af nogen art. Og det siger min egen læge også. At min situation ikke er stationær kan man jo altid sige ingen kan spå om fremtiden. de siger fra min læge alt er gennemprøvet og tilstanden formodes at være stationær, men det eneste og sidste behandlingstilbud de har haft til mig var jo det smerte håndterings forløb i Januar, når det er slut der, er der ikke flere behandlings former..?

Jeg søgte om pension d. 12-11-2015 hvor jeg var berettiget til sygedagpenge til 16-11-2015 nu er næste skridt vel at søge om aktindsigt hos kommumen og læse alt deres materiale igennem, og der efter få alle de papire lægen har, så jeg kan læse dem igennem og se om der mangler noget hos kommunen? Det er første punkt.

Næste punkt er vel at snakke med kommunen, min læge blev så sur over de havde stoppet mine sygedagpenge så hun ville have min kontaktperson til at ringe hende op med det samme på hendes direkte nummer for at drøfte sagen. Men jeg skal over til lægen på onsdag og snakke med hende, hvor jeg må snakke med hende om den blanket og hvad hun evt. kan skrive til kommunen for at hjælpe sagen, for det hun skrev sidst var jo lort når hun skrev det formodes..

Ud over det er der så det med at alle behandlingsformer er udtømte pånær på symptomsiden, men i januar skal jeg på det smertehåndterings forløb, så må de jo være udtømte bagefter, det er det sidste de kunne tilbyde mig på hospitalet, eller læge.

Jeg har ikke modicforandringer men et nedslidt facetled. Det med at komme af med vandet er fordi jeg får så meget smertestillende medicin det er jeg blevet undersøgt for før, ikke noget med nerver. Jeg har været indlagt på hospitalet 2 gange siden August fordi jeg havde så voldsomme smerter jeg ikke kunne klare det mere. Det kan ikke passe jeg skal blive så invalid og så ikke engang kan forsørge mig selv, så er livet da ikke det værd mere.

Tak for dit svar Webmaster jeg må prøve at få fat i alle papire fra begge parter og sammenligne, tak skal du have, det må være første step efter at jeg skal have skrevet en klage over de stoppede mine sygedagpenge i morgen så jeg kan aflevere den mandag selv om jeg har til December så er hurtigst muligt bedst, har virkelig brug for pengene.

Med venlig hilsen
Jeff
Jeff112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2015, 02:28   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Jeff.......

Hej jer der har svaret på mine beskeder, i har virkelig skrevet meget.. Jeg ved ikke hvor jeg skal ende eller begynde lige meget hvor meget jeg har søgt og søgt.

Peter du har skrevet så meget jeg ikke ved hvor jeg skal begynde at svare dig heller, men kan læse i det link til sygedagpenge loven at ifølge "Opfølgning og indsats kategori 3" skal man have haft en masse samtaler med sin sagsbehandler på jobcenteret. Jeg har haft 1 samtale.. Ellers har det været over telefonen hun har ringet hver 2 måned eller sådan noget da jeg har været for dårlig til at komme der ned og sidde i et møde da jeg ikke kan sidde.

Ja, jeg har skrevet meget til dig, fordi du har tiden imod dig og jeg gør det helt bevidst, fordi jeg ved du læser....... og så dukker der spørgsmål op...... som sætter tanker i gang, hvor der dukker nye spørgsmål op.

Derfor, fordi jeg ved hvordan du har det. Trods dine voldsomme smerter og problemer er det NU du skal kæmpe imod et system, som hverken vil eller kan hjælpe dig. Systemet er kun interesseret i din arbejdsevne og den laveste ydelse.


Peter jeg har haft degenerativ diskus syndrom i 10 år, i 2008 fik jeg en operation i Tyskland jeg også selv betalte for, for at få den bedst mulige behandling, det var for at fjerne det der trykkede på nerve kanalen. det gjorde det kun værre, men langt mindre farligt en samme operation i danmark der var ca. 20 år forældet.. Så sidste år i September går min diskus helt i stykker og de siger de kan lave en stivgørende operation, på dette tidspunkt kan jeg faktisk ikke være oprejst og er indlagt på odense universitets hopsital. Jeg vælger i stedet for at betale for at få en kunstig protese ind i stedet der er BETYDELIG MINDRE farligt end en stivgørende operation som ødelægger de områder der oppe over og neden under. Så jeg har brugt omkring 500.000 kr på at få de mindst farlige, og bedste operationer muligt i Europa, og nu er jeg invalid, men nok langt mindre end jeg ville med de danske operationer, tro mig jeg har lavet mit hjemme arbejde og blevet tjekket af hospitaler i flere lande ud over Danmark før jeg har fået lavet noget.

Kære Jeff, du har nok ikke brug for nogen formaninger fra min side af, men jeg fik også tilbudt i 1983 at få indsat en kunstig disk i L5-L4 af en dansk professor med forbindelser i USA samt Danmarks førende ortopædkirurg, tilknyttet Kongelig ballet og landsholdet, for en springhofte. Lykkeligvis afviste jeg begge tilbud.

Der må ikke være penge imellem en patient og lægen der tilbyder verdens bedste operationer. Punktum.

Samtlige privathospitaler på Sjælland har jeg selv konsulteret for en løsning, siddende i kørestol med Metadon. Det eneste jeg fik ud af det var en bunke girokort på 1500 + moms. Der må ikke være penge imellem patient og lægens beslutning om operation eller ej.


Spørgsmålet er bare hvor invalid skal man være?

Det er ikke spørgsmålet om hvor invalid du er. Ingen interesserer sig for det. Spørgsmålet er din arbejdsevne og i nuværende situation ønsker man at finde en mulighed for at eventuelt kan udvikle din arbejdsevne. De mennesker som du har omkring dig, undtagen din praktiserende læge, ved INTET om dine smerter eller konsekvensen, hvis du får yderligere skader.

Der er mennesker i Danmark som får bevilget fleksjob imod deres vilje ned til få sekunder om ugen.


Vil de kun læse mine papire og så bare give mig et afslag på mine papire om at det psykiske står skidt til og jeg kan have brug for samtaler, som de ikke har villet give mig. Ud over det siger de selv jeg er for invalideret til nogen afprøvning af nogen art. Og det siger min egen læge også.

Hvad din praktiserende læge SIGER har ingen betydning overhovedet.

Hvad din praktiserende læge SKRIVER til kommunen i et klart sprog der IKKE kan misfortolkes har betydning. ( bla. LÆ 165 ) Vis hende mine svar til dig,


At min situation ikke er stationær kan man jo altid sige ingen kan spå om fremtiden. de siger fra min læge alt er gennemprøvet og tilstanden formodes at være stationær,

Når lægerne bruger ordet "formodes" overlader lægerne det til sagsbehandlerne at fortolke, at der nok findes en mulighed bla bla bla.

Hvis læger, speciallæger brugte ord som "kontraindiceret" og at kommunen må tage ansvaret, hvis man tvinger en borger til en arbejdsprøvning eksempelvis.

Der findes helt præcise regler for, hvornår en patient er "stationær" læs tidligere beskrivelse.



men det eneste og sidste behandlingstilbud de har haft til mig var jo det smerte håndterings forløb i Januar, når det er slut der, er der ikke flere behandlings former..?

Jeg søgte om pension d. 12-11-2015 hvor jeg var berettiget til sygedagpenge til 16-11-2015 nu er næste skridt vel at søge om aktindsigt hos kommumen og læse alt deres materiale igennem, og der efter få alle de papire lægen har, så jeg kan læse dem igennem og se om der mangler noget hos kommunen? Det er første punkt.

Ja, aktindsigt ved alle 100%, læger, speciallæger, hospitaler, fysioterapeuter, kommunen og lidt senere også Ankestyrelsen.

Bemærk at jeg nævner fysioterapien, som i dag har pligt til at fører journal over din resultater og handleplan over dit forløb

Hold orden i alle disse papirer.

Aktindsigt


http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401
Bemærk ordet "Journaliseringsliste" som er en oversigt som kommunen skal udfylde hver gang der er nyt i sagen og hvor du hurtigtb kan se om der mangler noget

Læger, hospitaler, fysioterapien speciallæger
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen etc.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Der findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage til du skal have modtaget din aktindsigt


Næste punkt er vel at snakke med kommunen, min læge blev så sur over de havde stoppet mine sygedagpenge så hun ville have min kontaktperson til at ringe hende op med det samme på hendes direkte nummer for at drøfte sagen. Men jeg skal over til lægen på onsdag og snakke med hende, hvor jeg må snakke med hende om den blanket og hvad hun evt. kan skrive til kommunen for at hjælpe sagen, for det hun skrev sidst var jo lort når hun skrev det formodes..

Ja, korrekt. Vis hende hvad jeg/vi mener om fælden ved at lægerne TALER med kommunen de skal SKRIVE til kommunen og bruge det ordvalg som de mener, ellers kommer det deres patienter til stor skade, hvis ikke der er overensstemmelse imellem de de SIGER og det de SKRIVER.

Ud over det er der så det med at alle behandlingsformer er udtømte pånær på symptomsiden, men i januar skal jeg på det smertehåndterings forløb, så må de jo være udtømte bagefter, det er det sidste de kunne tilbyde mig på hospitalet, eller læge.

Ja, pas på dig selv og lad dine smerter bestemme hvad omgivelserne vil byde dig

Jeg har ikke modicforandringer men et nedslidt facetled.

Det er noget forfærdeligt l.... med et slidt facetled, som kan give smerter som ingen forstår, hvis ikke man selv har prøvet det. Jeg har været indlægt 56 gange bla pga det. Kun muskelopbygning kan afhjælpe det, hvis ikke der findes anden mulighed.


Det med at komme af med vandet er fordi jeg får så meget smertestillende medicin det er jeg blevet undersøgt for før, ikke noget med nerver. Jeg har været indlagt på hospitalet 2 gange siden August fordi jeg havde så voldsomme smerter jeg ikke kunne klare det mere. Det kan ikke passe jeg skal blive så invalid og så ikke engang kan forsørge mig selv, så er livet da ikke det værd mere.

Tak for dit svar Webmaster jeg må prøve at få fat i alle papire fra begge parter og sammenligne, tak skal du have, det må være første step efter at jeg skal have skrevet en klage over de stoppede mine sygedagpenge i morgen så jeg kan aflevere den mandag selv om jeg har til December så er hurtigst muligt bedst, har virkelig brug for pengene.

Når du har modtaget din aktindsigt dukker der nye spørgsmål op, så vender du bare tilbage.

Med venlig hilsen
Jeff

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-11-2015 kl. 02:47.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2015, 10:52   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor skriver jeg så meget....

Kære Jeff

... fordi denne artikel er netop udsendt fra Altinget.dk:

http://www.altinget.dk/artikel/stor-...ign=altingetdk

Mens der i Gribskov Kommune rent faktisk er sket en stigning i tildelingen af førtidspensioner fra 2010 til 2014, er der i samme periode sket et fald i Faaborg-Midtfyn Kommune på hele 93 procent.

”Der er noget, der ikke hænger sammen. Så store forskelle kan ikke forklares ud fra de mindre forskelle, der er mellem, hvad pensionstilkendelser på tværs af kommunerne bør være,” siger John Klausen.

Det er det system, du er oppe imod.

Jeg forsøger, at få dig til at se det billede.

Der findes ingen hurtige løsninger i dit tilfælde.

Du har søgt om førtidspension, hvilket er godt.

Nu søger du aktindsigt, hvilket er godt.

Men nu skal du begynde, at fløjte den melodi, som systemet ønsker at høre.

Hvis du har været soldat, kender du udtrykket: Jeg vil godt men kan ikke!

Du har ikke brug for rygklappere lige nu, men andre der fortæller dig, at du skal tale og tænke på fremtiden.

Hvad er dit næste træk?

Huskeseddel til samtale med praktiserende læge. Svar på alle spørgsmål.

Søge aktindsigt ved alle 100%

Ved modtagelse, se om alt er beskrevet korrekt og der ikke mangler noget.

Hvis der mangler noget eller det nævnte er ukorrekt skal du reagerer.

Når du modtager din aktindsigt fra alle, dukker der mange spørgsmål op.

Søg om hjemmehjælp, som jeg tidligere har nævnt... igangsæt det.

Søg om urinflaske til om natten. Igangsæt det.

Søg om badestol nu. Igangsæt det.

Søg om alt, hvad der kan aflaste dig. Igangsæt det.

Alt kan ordnes fra din PC.

Du nævnede at du boede i en etværelses ejerlejlighed. Har du stor friværdi i denne bolig? S.U.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...p-og-ejerbolig

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ejerbolig/view

Som du kan se, ville jeg kunne blive ved med at skrive side op og side ned.

Det er fordi jeg kan tegne et tids-linie og indplottet nøjagtig, hvad der sker i fremtiden i dit liv, indtil du er afklaret.

Mit håb er at du begynder at se og forstå systemet NU og ikke når de nye situationer opstår. Allerede nu er du ikke i panik mere, men er begyndt at forstå. Bare vent til du har modtaget din aktindsigt, så forstår du endnu mere.

Du er en meget "varm kartoffel" på din kommunes socialkontor, som du skal udnytte.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-11-2015 kl. 11:20.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension