K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2007, 13:52   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Revalidering, og dumme socialrådgivere.

Den 4. juni 2007 blev jeg officielt kontanthjælpsmodtager fordi jeg har nogle dumme svage led (især mine hænder lænd og knæ) som har betydet at jeg iikke bare lige kan komme i arbejde.

Jeg har lavet forskelligt ufaglært men har ikke kunne holde til det mere end et par dage før at mine hænder svigtede eller min ryg tog min energi. e tilogmed blevet fyret som pædagogmedhjælper fordi jeg bad om at blive skånet for mange løft og bleskift.

Nå, men jeg blev starksarktiveret og plantet i machgruppe 3 eller 4, som så betyder at jeg var i straksaktivering 3 timer dagligt et sted som jeg kladte opmagasineringen. Folk lavede endten montage arbejde eller sad i et hjørne og malede billeder dagen lang. Der var 7 ansatte i den afdeling en socialrådgiver og en fys af nævnyttige folk. Fysen var vist ikke rigtig fys, for hun kunne hverken råde elelr vejlede folk som havde smerter (der var en del og jeg var åbenbart for godt informeret i forevejen til at hun kunne give mig hjælp til at styrke mine led!

Socialrådgiveren var ikke til nogen nytte- for hvad end jeg spurgte omm, sagde hun jeg skulle tale med min egen rådgiver- så i virkelighden sad jeg i 3 måneder og bare gloede 3 timer dagligt.

Jeg begyndte så at snakke med min sagsbehandler om revalidering. I juni/ juli påbegyndte vi min resurseprofil og den er stadig ikke afsluttet. Jeg er først startet i praktik i mandags, men det er ikke arbejdsprøvning. kun praktik, og skal i anden praktik til oktober.

I sidste uge fik jeg svar fra min sagsbehandler om revalidering:
Afslag; sociallægen har udtalt at jeg kan påtage ethvert ufaglært arbejde hvis skånehensyn vises- Og så tænker jeg med det samme- hvilken virksomhed kan tilbyde mig en 37 timers stilling, hvor jeg som ufaglært kan komme i arbejde uden at gøre brug af mine hænder, eller hvor jeg ikke skal rende for meget rundt?
Det skal lige siges jeg jevntligt bruger håndledsskinner fordi mine håndled og fingrer bliver hurtigt ømme. Eksemplivis af kortspil. Og når det er helt slemt kan jeg ikke skære min mad ud eller klæde mig af og på!

Mit spørgsmål er så til jer derude;
Kan det være rigtigt at jeg skal til at anke min revalideringssag, da jeg flere gange har hørt at for det første så skal jeg have en resurceprofil færdig og underskrevet og have været i arbejdsprøvning før at sagen kan lukkes, og dermed ankes?
Hvordan skifter man evnt sagsbehandler?
Og hvordan er jeg juridisk stillet uden en recurseprofil?

Håber nogen kan hjælpe?

venlig hilsen
den hypermobile
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 14:54   #2
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
recurseprofilen den skulle da vist ha været ferdig for længst var,..

de sover da på din kommune...

ta fat i ørene på dem.. jeg udfyldte selv min hjemme på computeren..(recurseprofilen) hvis de nu ikke har tid til at lave deres arbejde selv !!
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 15:17   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=949

detter er et link til en god forklaring omkring recurseprofilen... og hvordan sådan en skal laves..,
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 15:30   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Sikke noget rod...


sociallægen skriver:

Afslag; sociallægen har udtalt at jeg kan påtage ethvert ufaglært arbejde hvis skånehensyn vises

Sikke noget vrøvl...det er ikke en sociallæges opgave at sige det og man kan ikke få et normalt job med skånehensyn !!!! ?

det skal du ikke godtage hypermobil.

For det første så skal en arbejdsprøvning/ praktik først være færdig og din R-profil opdateret og i det hele taget lyder det hele noget rodet.

Jeg syntes du skal anke det afslag med det samme.

man kan tydeligt mærke at de forskellige kommuner prøver at snøre folk med underlige afslag...går den så går den ....

Sidst redigeret af Stella; 19-09-2007 kl. 15:38.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 15:39   #5
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hmm

saftbyen, tak for links

stella,
jeg har ikke fået skrifteligt afslag endnu, og jeg har sendt et brevv om at have bedt om fuld akt indsigt, i dag for en uge siden. Jf. http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
har hun 10 dage til at sende min sag.

Men hvad sker der hvis hun ikke har sendt den inden da?? '
Er der nogen som ved det?

Det hele er meget rodet. Og det har det heletiden været med denne sagsbehandler. Jeg startede min sag i jun/juli, og pga hendes sygefravær og ferie har jeg nu frpaset chancen for udd i denne omgang (men jeg fik jo afslag alligevel)

Hvem har det sidste ord i en sådan sag?
sociallægen eller sagsbehandleren. For som hun siger, så har jeg overbevist hende om at jeg har brug for udd. for at komme i arbejde, men hun desværre ikke kan hjælpe mig pr sociallægens udsagn...
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 15:47   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
saftbyen, tak for links

stella,
jeg har ikke fået skrifteligt afslag endnu, og jeg har sendt et brevv om at have bedt om fuld akt indsigt, i dag for en uge siden. Jf. http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
har hun 10 dage til at sende min sag.

Men hvad sker der hvis hun ikke har sendt den inden da?? '
Er der nogen som ved det?

Hvis du ikke får den ...jeg har desværre selv været ude for det, så må du skrive til centerlederen om at du ikke har fået den. ( klag over det)

Det hele er meget rodet. Og det har det heletiden været med denne sagsbehandler. Jeg startede min sag i jun/juli, og pga hendes sygefravær og ferie har jeg nu frpaset chancen for udd i denne omgang (men jeg fik jo afslag alligevel)

Hvem har det sidste ord i en sådan sag?
sociallægen eller sagsbehandleren. For som hun siger, så har jeg overbevist hende om at jeg har brug for udd. for at komme i arbejde, men hun desværre ikke kan hjælpe mig pr sociallægens udsagn...

det har hverken sociallægen eller sagsbehandleren men et andet nævn som afgør det ud fra din R-profil som skal være opdateret af din sagsbehandler , men jeg tror næsten ikke på at din sag har været oppe til det nævn, derfor er det meget vigtigt du får afslaget på skrift med begrundelsen for afslaget.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 15:53   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
læs her

http://borger.dk/forside/arbejde-og-...lidering#klage
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 16:01   #8
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

det har hverken sociallægen eller sagsbehandleren men et andet nævn som afgør det ud fra din R-profil som skal være opdateret af din sagsbehandler , men jeg tror næsten ikke på at din sag har været oppe til det nævn, derfor er det meget vigtigt du får afslaget på skrift med begrundelsen for afslaget.
aha. Så venter jeg med noget indtil det skriftelige afslag...

men jeg tror sgu jeg har underskrevet R - profilen. For noget skrev jeg under sidtst, på trods af den ikke var færdig, og hendes ejen kommentar manglede. Gud hvor er dettte opslidende
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 16:08   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fik du afslag pr telefon ? Har hun sagt hun sender det på skrift ?

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive til sagsbehandler og bede om at få afslaget på skrift nu, da jeg tvivler på den sagsbehandler sender det til dig.


Aktindsigten skal du have inden 10 dage efter loven ellers bed om den også I brevet.

Ja det er opslidende...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 16:35   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
aha. Så venter jeg med noget indtil det skriftelige afslag...

men jeg tror sgu jeg har underskrevet R - profilen. For noget skrev jeg under sidtst, på trods af den ikke var færdig, og hendes ejen kommentar manglede. Gud hvor er dette opslidende

Det er en god ide at vente på at du får afslaget skriftligt og så se hvad der reelt står, sammen med afslaget SKAL der medføle en ankevejledning...

Hvis jeg var dig så ville jeg allerede den dag i morgen sende papir om aktindsigt du kan finde en standard formular her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
med den skulle du være dækket ind så du også kan se hvad det er du har skrevet under på , man skal IKKE skrive under på en ressourceprofil før end alt er skrevet ned, du skal ikke skrive den under før hendes kommentar er nedfældet i den,...

Hvis det er den du har skrevet under må man formode at der er en dato på også beder du hende om at få den lavet om og vil hun ikke det klager du til borgmesteren over forkert vejledning hun skal vejlede dig ordentligt ....der ligger på dette link http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf ligger bogen for sagsbehandlere om hvordan man laver en arbejdsvudering ...

Og her vil jeg anbefale dig at gå ind og læse især side 65 og 82 og 146 disse sider kunne lyde som nogen du kan refare til over for din sagsbehandler for det lyder som en gedin gang sjusk der er lavet, derudover er det ikke lægekonsulenten der afgøre hvorvidt du skal have det ene eller det andet , din sagsbehandler skal indstille dig til det ene eller det andet pga din ressourceprofil...

Lægekonsulenten kan anbefale at der laves andre tiltag som han mener kan gavne din situation, feks en arbejdsprøvning mere før man kan sige noget endeligt, derudover kan han ikke bare skrive at du skal have afslag ud fra at du kan varetage ordinær job med skånehensyn , for hvilke skånehensyn skal det være , det skal du også oplyses om....

når du får din aktindsigt så tjek som det første om lægekonsulentens papir ligger i din sagsakt og ellers søg om at få lov til at se dem ....

Hvis du på nogen måde orker det så ville jeg hvis jeg var dig sætte mig ned og læse hele bogen om hvordan man laver en arbejdsvudering, selv om det er lidt strengt at det er borgeren selv der skal læse sagsbehandlernes bog for at råde dem igennem vores egne sager
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tror de, vi er dumme? phhmw Politik og Samfund 1 24-08-2013 19:35
dagens dumme mor2 Alt det andet 2 25-01-2010 22:01
Den dumme gamle kone. cape Dit og Dat 4 11-09-2008 09:05
De rige, dumme svin' har fortjent det Peacock Dit og Dat 0 18-06-2008 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension