K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2007, 23:06   #21
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: bortset fra

at Bea netop kunne dokumentere, at det var sygdommen der gjorde hende uarbejdsdygtig ift den nedsatte tid. Det kan jeg IKKE. Har jo netop stået til rådighed. Kan ikke sige nu, at de der tre år på dagpenge, ja der var jeg faktisk syg, det var derfor jeg ikke kunne arbejde. Så får jeg problemer med a-kassen, smiler!!!
Nå, må se hvad de siger, jeg skal nok lade høre om et andet par år, når min sag er igennem, smiler.
Bare sjovt nok de ikke engang ved det på min fagforening.
Tak for svar igen.
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2007, 20:18   #22
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Radio

Har spurgt ret og pligt om dette jeg startede tråden med. Flexjob på fuld eller del tid. Har fået svaret tilsendt, men det kommer i radioen den 30. juli klokken 1403 på p1. Hvis nogen er interesserede.
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2007, 21:15   #23
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
RE: Flexjob på fuld/del tid

Hej
Jeg er da vældig spændt på det endelige svar.
Min sag ender måske også med fleks.

Jeg har de sidste år arbejdet på deltid men er fuldtidsforsikret, de første hvor jeg fik suppleret op og det sidste uden.

Er nu sygemeldt og skal i arbejdsprøvning.

Min læge har skrevet i min statusattest til kommunen at jeg ikke har kunnet arbejde mig op på fuld tid siden jeg har fået sygdommen(diagnosen), og det er vel egentlig det der står i den lov med fleks at man skal kunne dokumentere...

Så jeg venter da spændt på svaret..da det jo vil gælde i mange mange år og vil jo være umuligt at arbejde sig op til det igen..

Venlig hilsen mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 00:09   #24
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Til mysmys

Jeg tror du er sikret så, for du hat dokumenteret at du ikke har arbejdet fuld pga sygdom. Det kan jeg ikke. Som førnævnt....da jeg har været tilknyttet a-kasse og fåeet dagpenge. Måske er det reelt sagen det sidste halve år før sygemelding, men kan ikke bruge det til noget. Men håber jo altså at fuldtid a-kasse giver fuld tid fleks. Jeg kan bare ikke bære tanken om et helt liv på den lave dagpenge sats. Det hænger ikke særlig godt sammen. Måske for et kort periode, men på sigt bliver det godt nok problematisk med to børn!!!
Well - ingen kan svare fuldstændigt på det åbenbart?
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 01:38   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Flexjob på fuld/del tid

Citat:
ingen kan svare fuldstændigt på det åbenbart?
Jeg har fundet nedenstående, hvor der står mere om det.

Stella har også fundet det samme... se tidligere i tråden.

Men du skal jo have lægepapirer, arbejdsprøvning og ressourceprofil, FØR du kan få fleksjob.

Af ressourceprofilen fremgår det vel, at du har været sygemeldt, og så er situationen jo ny, selvom du aldrig har været rask nok til fuldtidsjob.

Det er jo din nuværende og fremtidige situation, det handler om, ikke fortiden.

Bemærk følgende:

fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob

Det forstår jeg som eks. at lægen skriver, at man har arbejdet på nedsat tid af helbredsmæssige årsager.

Men rådighed til fuld tid bekræftes OGSÅ af, at man har været fuldtidsforsikret. (Ellers havde man jo kun været deltidsforsikret)


Citat:
I henhold til lovens § 1, nr. 4, ophæves § 72, stk. 2 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og i stedet indsættes:

”Stk. 2. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.

Stk. 3. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.

Stk. 5. Personer, der er omfattet af stk. 3, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.

Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 3, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.”
Jeg kan desværre ikke finde mere om det.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 10:14   #26
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
RE: Flexjob på fuld/del tid

Hej igen

Ja man er så p.... bange for hvad der sker ellers gælder det resten af sit liv på havregryn..
Og man ved jo at de prøver at bruge alle beskidte tricks til at argumentere det til deltid...
Så det bliver spændende om p1 kan give et helt konkret svar der er til at forstå..
Venlig hilsen mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 14:00   #27
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Flexjob på fuld/del tid

Hej Xeva

KAn ikke lade være med at blande mig lidt igen.

Punkt 1.

Du skal ikke dokumentere over for fagforeningen. Du skal sygemelde dig. Lad være med at blande fagforeningen ind i din sygemelding. Når du er sygemeldt, får du højeste sygedagpenge, fordi du er fuldtidsforsikret.

Punkt 2.

Når du er sygemelt og på højeste dagpengesats, kan arbejdprøvningerne starte. HOLD MUND MED OVER FOR SAGSBEHABNDLEREN AT DU KUN ARBEJDEDE HALV TID; FOrDI DU VAR SYG. DET KOMMER IKKE DEM VED. Det eneste sagbehandleren og kommunen skal koncentrere sig om, er at få dig arbejdprøvet og få dig guidet videre i systemet, således du kan visiteres til fleks eller førtidspensin, eller hvad nu det hele ender med.

Du skal se fagforeniongen og din sygemelding/ komunen som to forskellige instanser.

HVis du så får vrøvl med kommunen, kan du vælge at benytte dig eaf fagforenoingens eksperise.

Du skal ikke finde dig i at blive snydt, for det gør du, hvis ikke de vurderer dig til fuld tid. HVilket jo også står meget udførligt i ovenstående indlæg.

Held og lykke.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 15:46   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

hej med dig..

det skal jeg da høre og sæt det endelig herind så alle kan høre det...

Jeg er helt enig med Bea i alt det hun skriver og har selv været igennem processen og er du fuldtidsforsikret så er du også fuldtids flekser senere.

Jeg tror du ender med at blive visiteret til fleksjob.B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2007, 21:31   #29
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Hej igen

jepper, skal nemlig først arbejdsprøves. Min sagsbehandler har bare sagt, at hun synes det ligner et flex rigtig meget, så første gang jeg var der lavede vi en ressourceprofil med det samme. Den skal så lige gennem systemet, det kan åbenbart godt tage flere måneder, før vi så kan komme til arbejedsprøvningen. Ja hele processen tager nok lang tid, smiler. Jeg håber da hun har ret i det med flex, kan ikke rigtig se andre muligheder selv nemlig. derfor begyndte jeg så at interessere mig for reglerne herfor.
Og altså, jeg startede netop denne tråd, fordi der intet regulært svar er at få. Min situation er åbenbart bare ikke efterde nye regler!!!
Til Bea: Har også bare sygemeldt mig, men de har bare været rigtig søde til at svare på spørgsmål, jeg ikke lige synes jeg ville spørge min egen sagsbehandler om. Ting jeg var i tvivl om, og som jeg gerne ville vide før jeg gik til det første møde. Det jeg mener med, at jeg ikke kan sige, at jeg har arbejdet på del tid er; at jeg jo ikke har haft ret til dagpenge så. Går jo lissom bare ikke. Så har jeg ikke haft ret til dagpenge jo. Jeg får dimittendsats, da jeg aldrig har haft fuld tids job, siden jeg blev færdig, så det er råddent, virkelig. Har det som mysmys udsigten til, at den indtægt jeg kan få resten af mit liv kan blive svarende til dete er ulideligt.
Hun spurgte mig ret hurtigt hvor meget jeg arbejdede før sygemelding, og det fortalte jeg jo selvfølgelig!
Håberm det bedste for jer og mysmys lad høre når din sag går igennem, også i ander, smiler. Vil gerne høre hvad det ender med.
tanker Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2007, 12:05   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flexjob på fuld/del tid

Citat:
Xeva skrev:
jepper, skal nemlig først arbejdsprøves. Min sagsbehandler har bare sagt, at hun synes det ligner et flex rigtig meget, så første gang jeg var der lavede vi en ressourceprofil med det samme. Den skal så lige gennem systemet, det kan åbenbart godt tage flere måneder, før vi så kan komme til arbejedsprøvningen.
Jamen så blander jeg mig lige i den del kan jo se at de andre har svaret på alt det andet og så vil jeg hverken forvirre dig eller mig selv yderligt

men det du skriver med din ressourceprofil , det studser jeg altså over , hvad er det for et system den skal igennem ? hvorfor skal den igennem et system ? og det behøver ikke at tage længere tid end det du og din sagsbehandler beslutter jer for

Hvordan er din ressourceprofil udarbejdet ?

Det man skal gøre ved en ressourceprofil er jo at man sætter sig ganske rigtig sammen med sagsbehandler og udfylder den (nogle sagsbehandler vælger at du tager den med hjem og udfylder den ) når du og din sagsbehandler har udfyldt ressourceprofilen så tager du den med hjem og skriver egene kommentar ...

det vil sige at står der under helbred fra sagsbehandlers side , ondt i benene engang i mellem og du mener du har det hver dag så skriver du det ...

står der under netværk .. god familie .. men du ved at du har en god familie men de bor i den anden ende af landet .. ja så skriver du det (eksempler for at se om jeg kan skære det ud *GG* )

Det er så borgerens kommentar... så sender du den tilbage til din sagsbehandler eller får en tid, og så snakker i de ting igennem som du har påført .. mener hun at det ikke kan passe helt , så snakker hun med dig om det, men mener du at det er sådan virkeligheden for dig ser ud, ja så holder du fast... hun kan så skrive kommentar til dine kommentar, hvor hun kan skrive at hun ikke er enig med dig og hvorfor hun ikke er enig med dig , men dine kommentar skal stadig stå der...

til sidst kigger hun hele profilen igennem laver et sammendrag af det hele , og laver sin egen konklusion som i dit tilfælde jo så gerne skulle munde ud i at hun mener der vil være de og de barriere for at få dig tilbage på det ordinære markede så du kan blive selvforsørgenene , men hun ser tilgengæld de og de ressourcer som kan tale for et fleksjob..

og til sidst skal de ressourcer og dit samlet helbred munde ud i specifikke jobfunktioner på arbejdsmarkedet, at du skal vente på din arbejdsprøvning til ressourceprofilen er færdig det passer ikke, da netop din arbejdsprøvning kan være med til at styrke en ressourceprofil hvad ang timer du kan arbejde ...

håber at du fatter hvad jeg skriver

prøv evt at kigge op linket ude til venster på den der hedder Bog om hvordan man vurdere arbejdsevne Link: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
der er det beskrevet trin for trin hvordan man laver en ressourceprofil, og da det er den lære bog sagsbehandlere bliver undervist efter , så burde man mene at din sagsbehandler også har læst den

Sidst redigeret af Webmaster; 31-07-2007 kl. 02:35. Årsag: Har sat link ind til bogen...da linkene jo ikke mere er ude til venstre men under nyttige links i toppen af siden...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
arbejdsgiver vil ha mig på fuld tid yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2009 12:49
Er din sag i Odense fuld af fejl? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-10-2007 19:41
flexjob på fuld tid DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 3 19-08-2006 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension