K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2010, 12:56   #11
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Will do!!!

I skal have rigtig mange tak... Igen.. Er så rart man kan spørge om alt herinde uden at føle sig dum ;O)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 13:48   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I må da nogenlunde selv kunne regne ud om i har noget fradrag.
uden de 42000 kr i fradrag om året, det kan alså ses på udbetalingen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 14:24   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg altså prøvet lidt af hvert med skattevæsenet både inden og efter jeg blev syg, så jeg ville ikke tøve to minutter med at ringe til dem hvis jeg havde spørgsmål til dem .. og det du skriver ville jeg helt klart ringe til dem om ..

Det er jo simpelt nok ring og spørg hvorfor hun ikke har noget fradrag glem alle plausibel forklaringer på det og lad skattevæsenet forklare hvad det er der foregår ....

Så er man på den sikrere side .. min nabo begyndte at få trukket 17 % i sin ledighedsydelse trods hun i forvejen havde en afdragsordning (og de maks må trække 4 % i overførsels indkomster ) først da jeg sagde til hende ring da til dem og få bragt det i orden det er ikke ok og det er ikke lovligt blev det lavet om men det tog så skattevæsenet 3 mdr at få bragt orden i det og de foreslog så at de penge de havde trukket for meget og ulovligt de skulle bare ind på hendes skatte gæld så den kunne komme ned tog det 3 uger at forklare dem at når de er trukket ulovligt så kan de ikke beholde dem ... bare et eksempel på at hvis det er en fejl i din mors sag så kan det være en kamp at få sine penge tilbage .. ikke sikkert det er en fejl måske der er en forklaring men ring og få sikkerhed ... vi kan alle gætte men det er jo ikke sikkert at vi gætter rigtigt ..
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 19:54   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu kanj eg ikke lige fidne papir paragraf osv op til 8-10% mere i skat må de trække af ledighed ydelsen osv.ser du helt firkantet på loven står der sådan set du kunne jo bare betale.men de er som regl altid til at snakke med

Sidst redigeret af superkok; 09-01-2010 kl. 19:56.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:40   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg ved at jeg lige før jul var på skat og der fik jeg oplyst 4 % af overførelsesindkomst jeg har det også liggende her et sted men må indrømme at jeg ikke lige er hook på at lede det hele igennem nu ...

Så lige nu må det blive mit skattekontor mod dit skattekontor

(jeg har så en restskat som jeg betaler med 4 % af min overførselsindkomst hver måned )

Men for god ordens skyld skal det lige siges at skat jo hele tiden laver om og at det klart ikke er i hverkens skat eller regeringens interesse at oplyse borgere om dette og derfor kan det være en god ide selv at "prøve" at følge med ...

Hvor mange på kontanthjælp ved feks at hvis de kommer i job efter tre års ledighed så kan de søge om at få frafaldet alt gæld til det offentlige (søg evt på siden det er sat ind ) det kan også være en god ide at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3931 der er også meget nyttigt viden i den ....

og ellers er skat sgi for indviklet for mig pt ..

Men de 4 % står i det brev jeg fik af skat da de startede med at trække og det var hvad vi fik medhold i da vi påstod det oppe på skat i december så helt galt er den nok ikke og ellers er det noget med indtægt jeg har døjet med en hammer stor skattegæld i mange år og når jeg er i arbejde trækker de 7 % og på ledighedsydeles 4 % (arbindtægt ligger som reglen ved ca 20.000)

trækker de mere så skal man klart gøre indsigelser de kommer ikke og fortæller dig noget
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:55   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg har dr licens 8 % at betale jeg orker ikke leder/gider ikke lige pt at fidne papir osv og jeg er på ledighed ydelse.og nej de siger intet bare se glad ud og betale
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:02   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki kender en på ledighedsydelse der betaler en evig licensrestance og der er det 4 % men skal se om jeg kan finde papir hvor det står på her en af dagene har sat en note midt på skærmen i håb om at huske det , så finder du papir og lov før mig så smid det endelig ind
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:07   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
skal jeg nok hvis jeg kan tage mig sammen til det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 01:29   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
r men fandt brevet der står lønindeholdelsen vil blive foretaget med 8 % efter reglerne i kapitle 5 i bekendtgørelsen nr 1365 af 19 december 2008 om inddrivelse af gæld til det offentlige [inddrivelsesbekentgørelsen jf paragraf 10 i lov nr 1333 af 19 december 2008.goodle lige lidt helt firkantet kan de tage 100% hvism an har penge nok at leve for lool
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:05   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Takker vil jeg straks kigge på i morgen

Og oki jeg vil så ikke løbe op hos skattevæsnet og sige se her se her i må godt trække mere men rart at vide ...

Men ok hele 100 % kan de nu ikke komme op på da der findes regler og love for hvormeget de må trække og jeg fatter så heller ikke at da jeg var på kontanthjælp efter at have mistet mine sygedagpenge der trak de 7 % i tre år indtil en fortalte mig at det ikke var lovligt i det øjeblik jeg sagde det stoppede de med at trække men det er så også en del år siden... så skal da vist lige have læst op på skatte regler i et kvikt øjeblik når øverste etage mener at vi skal fungere igen .. utroligt at det kan vare så længe at komme i gang igen efter en arbejdsprøvning
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension efter skat? linvistisen At søge førtidspension 3 23-02-2012 04:07
Det må skat... Hanna Politik og Samfund 7 10-11-2011 20:57
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06
skat susfri11 Dit og Dat 3 01-06-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension