K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2014, 16:05   #1
te123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
te123 er ny på vejen
Arbejdsintensitet

Hej K10

Jeg er ved at snakke med en arbejdsgiver om et fleksjob. Vi er blevet enige om en arbejdsintensitet på 60%, både pga. at jeg ikke når så meget som en alm. ansat men også pga. den ekstra administration - i form af hvilke opgaver jeg kan udføre og at det skal passe med at der er en kollega som kan give mig en hånd. Dette er vi som sagt helt enige om, da jeg har været i praktik på stedet længe.

Mit spørgsmål lyder: hvordan skal jeg fremlægge dette for min sagsbehandler. Er det en god grund mht. de 60%, at der skal meget koordinering (administration) til - med de opgaver jeg kan varetage?

Mvh
te123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 16:38   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sig det som det er, du er jo fleks jobber med skåne behov og de er ligeglade og det så er 90 % bare du finder dig et job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 16:44   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Første skridt til et fleksjob bliver at sætte sig ind i lovgivningen

Kære te123.

Start med at læse og forstå denne vejledning fra DUKH:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

"Det er Jobcenteret i din kommune, der træffer afgørelse om, hvorvidt du opfylder betingelserne for visitering til fleksjob.

Løn og arbejdsvilkår fastsættes i samarbejde mellem Jobcenteret, dig, arbejdsgiveren og den faglige organisation på området.
"

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

samt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30462

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister vigtige oplysninger i din sag.

Hilsen Peter

Jeg svare ud fra jeg har opfattet at du har ønske om et fleksjob og har samtalet med en mulig arbejdsgiver???!!!!

Sidst redigeret af phhmw; 31-08-2014 kl. 16:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 17:12   #4
te123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
te123 er ny på vejen
Tak begge to.
Jeg er visiteret til fleksjob, og leder nu efter et job - har været i praktik det samme sted længe nu. Jeg mener selvfølgelig, at det jobkonsulenten at jeg skal have fremlagt det for - dét som arbejdsgiver og jeg har snakket om ang. arbejdsintensiteten på 60%.

Mvh

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære te123.

Start med at læse og forstå denne vejledning fra DUKH:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

"Det er Jobcenteret i din kommune, der træffer afgørelse om, hvorvidt du opfylder betingelserne for visitering til fleksjob.

Løn og arbejdsvilkår fastsættes i samarbejde mellem Jobcenteret, dig, arbejdsgiveren og den faglige organisation på området.
"

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

samt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30462

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister vigtige oplysninger i din sag.

Hilsen Peter

Jeg svare ud fra jeg har opfattet at du har ønske om et fleksjob og har samtalet med en mulig arbejdsgiver???!!!!
Jeg er visiteret til fleksjob:-)
te123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 18:32   #5
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det lyder som en fornuftig aftale i er kommet frem til så det du skal sige til kommunen er at aftalen er sådan at du er ca 60% effektiv i dit job og det har i kommer frem til ved at se på din tid i praktik. mere behøver du ikke at sige det er kun hvis de vil granske i det at du behøver at gå mere i detaljer og fortælle hvilkne tanker der var i udregningen

PS stort tillykke med jobbet, det er en kæmpe befrielse at komme ud i job og væk fra kommunens klamme hænder
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 19:40   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Brug din nye arbejdsgiver ;-)

Få hjælp af din kommende arbejdsgiver til at snakke med jobcentret. Jobkonsulenten bliver meget mere venlig og imødekommende når der er en arbejdsgiver tilstede. Held og lykke med dit nye job!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 19:41   #7
te123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
te123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Få hjælp af din kommende arbejdsgiver til at snakke med jobcentret. Jobkonsulenten bliver meget mere venlig og imødekommende når der er en arbejdsgiver tilstede. Held og lykke med dit nye job!
Tak, det vil jeg gøre:-)
te123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 17:21   #8
te123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
te123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Det lyder som en fornuftig aftale i er kommet frem til så det du skal sige til kommunen er at aftalen er sådan at du er ca 60% effektiv i dit job og det har i kommer frem til ved at se på din tid i praktik. mere behøver du ikke at sige det er kun hvis de vil granske i det at du behøver at gå mere i detaljer og fortælle hvilkne tanker der var i udregningen

PS stort tillykke med jobbet, det er en kæmpe befrielse at komme ud i job og væk fra kommunens klamme hænder
Jeg er heller ikke gået i detaljer. Tak.
Ja, det er en kæmpe befrielse!
te123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension