K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2014, 11:07   #1
Micros
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Micros er ny på vejen
Fleksjob eller ej

Hejsa

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej i denne jungle. Jeg har nu været i arbejdsprøvning siden Februar, og den er blevet forlænget flere gange. Nu stopper den så d. 12/9, og min sag skal jo så vurderes på jobcenter osv.

Jeg har læst, og forhåbenligt forstået, regler for godkendelse af fleksjob. Dog er der flere ting jeg simplethen ikke kan finde noget om.

Hvis nu man ikke godkendes til fleks, hvad sker der så ? Kan simplethen ikke finde noget om det nogle steder. Får heller ikke mange svar ud af min sagsbehandler desværre. Kan i hjælpe mig til at:

1. forstår den præcise proces der nu sættes igang.
2. Hvad sker, hvis man ikke godkendes.

Pft
Micros er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 11:44   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Micros

Bliv her på din tråd fremover.

Læs og følg disse råd til nye brugere af k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Vi ser ofte, at en borger kommer i arbejdsprøvning og helt uforholdsmæssigt knokler sig en pukkel til, udover at indtage mere smertestillende end der er ordineret. Efterfølgende beklager de sig her på k10, om hvor svært de har det.

En arbejdsprøvning skal udmunde i det korrekte antal timer, man med rimelighed kan forvente med den eller disse berørte diagnoser.

Alt andet vil jo være det samme, som at begrave sig dybere ned i problemer.

Men læs og forstå alt her:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

Hvis du får afslag på fleksjob

Hvis du får afslag på fleksjob, har du krav på at få en begrundelse samt klagevejledning fra Jobcenteret. Bed altid om at få afgørelsen skriftligt. Afklar
hvilke oplysninger og argumenter, kommunen har lagt til grund. Det kan hjælpe dig til at vurdere, om du er enig eller uenig i afgørelsen og afklare, om du vil bruge din klagemulighed


https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...-ankestyrelsen

Ankestyrelsen har truffet sin første afgørelse om fleksjob efter reformen af fleksjob og førtidspensions området

Ankestyrelsens Principafgørelse 6-11

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Ankestyrelsens principafgørelse 6-14 om - fleksjob - afslag - rehabiliteringsteam - rehabiliteringsplan

Hvor mange timer om ugen har du indtil nu, kunne arbejdsprøves?

Læs dette igennem til forståelse af reglerne og forløbet:

Førtidspension etc
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Fleksjob
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-09-2014 kl. 11:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 12:18   #3
Micros
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Micros er ny på vejen
Hej Peter

Tak for svar og alle links. Så er der lidt at læse

Og du har ganske ret, i at en arbejdsprøvning skal munde ud i et billed af hvor meget jeg kan. Derfor er den også blevet forlænget flere gange, fordi der har været fremgang at spore.

Dog følger jeg, og min kontakt hos arbejdsmarkeds teamet, at jeg nu ikke rykker mig, tværtimod går det nærmest baglæns nu. Om det så er fordi jeg har gået for meget til den eller ej, har jeg noget svært ved at vurdere. Men har på det sidste har mange sygedage, relateret til mine rygproblemmer.

Effektivt vil jeg mene at jeg med en fornuftig opbygning af ugen ville kunne arbejde mellem 20-24 timer. Men det er gæt. For skal jeg ned på et plan, hvor jeg ikke har alle de sygedage, er mit timetal væsenligt lavere. Dog kommer mine skavanker meget i bølger syntes jeg. Og sjældent følger jeg at jeg kan pege på en dag eller begivenhed som gør at de kommer.

Men er skam spændt på at læse den rapport arbejdsmarkeds temaet skal komme med. Antager at de kommer med et forslag til timer ?
Micros er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 13:00   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du kan arbejde så mange timer, så vil du ikke få tilbudt fleksjob
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 13:09   #5
Micros
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Micros er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis du kan arbejde så mange timer, så vil du ikke få tilbudt fleksjob
Øhh ok ? Ja jeg ved det jo ikke, det er svært at se nogle steder syntes jeg.

Er heller ikke sikker på rapporten vil vise det antal timer, er jo blot min egen fornemmelse. Men er selvfølgelig en pointe i at det ikke nytter noget, hvis jeg skal tage mere medicin for at komme igennem dagene.
Micros er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 13:34   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det står ingen steder man kan folk arbejde over 18 timer får de sjældent fleks men besked på at klager sig selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension