K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 21:02   #1
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Ingen sygedagpenge som flekser?

Hej

Er det en misforståelse - eller er det sandt, at man ikke kan modtage sygedagpenge som flekser?
Jeg har mistet mit arbejde (firmaet gik konkurs), men jeg var syg den sidste måned (jeg er blevet opereret i skulderen, hvilket intet har med min diagnose som fleksjobber at gøre).
Firmaet har da modtaget sygedagpenge for mig, mens jeg var syg - og hvordan skal jeg egentligt overlede, såfremt jeg ikke får sygedagpenge?
Godt nok får jeg tabt arbejdsfortjeneste ved siden af, men det har da ikke tidligere påvirket dette.

Håber på et kvalificeret svar
femalen
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 23:32   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du var sygemeldt da du blev fyret og du på det tidspunkt var på sygedagpenge så skal du fortsætte på sygedagpenge nøjagtigt som vis dit firma ikke var gået konkurs du bliver ikke rask af at firmaet går konkurs så din sygemelding gælder stadig ...

Har du hørt andet og i så fald hvad og hvad henviser de til...
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 23:56   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du burde være stillet som de ordinært ansatte.

Og så er der naturligvis lønmodtagernes garantifond.

Men kontakt din kommune, men skriftligt, så du er på forkant med situationen ved næste udbetaling.

Der skulle jo gerne være lidt penge på kontoen i julemåneden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:24   #4
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
sygedagpenge

jeg er selv blevet fyret, mens jeg var sygemeldt. min jobkonsulent mener jeg er selvforskyldt ledig og har stoppet l.y. men jeg får stadigvæk sdp. er så sendt på aktiv sygemeldt kursus. ( er flex'er )


PS. er der nogen der ved hvad der sker hvis man er visiteret til flex. og selv søger pension og får afslag. tager de så flex-bevillingen fra én ?
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:33   #5
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
til Sparkongefre

hej
jeg er selv flex,men sygemeldt, har lige fået af vide af socialrådgiver at hvis jeg søger fp og får afslag, står man ikke til rådighed som flex´er og ryger der med på kontanthjælp, men da jeg er gift er det ikke en mulighed
hilsen puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:45   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
jeg er selv blevet fyret, mens jeg var sygemeldt. min jobkonsulent mener jeg er selvforskyldt ledig og har stoppet l.y. men jeg får stadigvæk sdp. er så sendt på aktiv sygemeldt kursus. ( er flex'er )


PS. er der nogen der ved hvad der sker hvis man er visiteret til flex. og selv søger pension og får afslag. tager de så flex-bevillingen fra én ?
Hej Hvis du er blevet fyret af arbejdsgiver, har du det på skrift? Hvis ja, så burde du kunne bevise det overfor jobkonsulenten, at du er blevet fyret, så er det jo ikke selvforskyldt. Klag endelig over det. De SKAL give en begrundelse for, hvorfor du bliver frataget ledighedsydelse. Men måske fordi du var sygemeldt, at du så jo stadig er på sygedagpenge, og ikke kan være på ledighedsydelse.. hmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 16:00   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af puttenu Se meddelelser
hej
jeg er selv flex,men sygemeldt, har lige fået af vide af socialrådgiver at hvis jeg søger fp og får afslag, står man ikke til rådighed som flex´er og ryger der med på kontanthjælp, men da jeg er gift er det ikke en mulighed
hilsen puttenu
Har du fået det på skrift???

Så let går den ikke, det skal komme an på en individuel vurdering, og hvis du aldrig har nægtet at deltage i noget, f.eks. jobsøgningskurser eller reelle tilbud om flexjob, så står du til rådighed for et flexjob.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 04:23   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af puttenu Se meddelelser
hej
jeg er selv flex,men sygemeldt, har lige fået af vide af socialrådgiver at hvis jeg søger fp og får afslag, står man ikke til rådighed som flex´er og ryger der med på kontanthjælp, men da jeg er gift er det ikke en mulighed
hilsen puttenu


Åhh ja den trusel kan de så godt lide de kære sagsbehandlere men det passer IKKE , det er trusler ..

Min sagsbehandler påstod det samme, hvorimod jeg sagde at det var løgn og latin og jeg ville have dokuemtation for det...

Jeg vil til hver en tid holde på at de kan rådigheds vudere en og se om man kan stå til rådighed for et fleksjob, kan man ikke det pga for lave timer feks så er det pension .. kan man godt arbejde nok timer så er det fleks ...

Der findes nogen regler for at modtage ledighedsydelse og følger du dem er der ikke belæg for at true dig med fratagelse af din ledighedsydelse ...

Du kan lige se det jeg fik fra min sagsbehandler efter mange rykkere for dokumentation for hendes påstande...

Jeg skrev til hende


Søger jeg ftp eller indstiller kommunen mig vil jeg miste min ledighedsydelse ved afslag (jeg er ikke enig i dette og beder om lovgivning hvoraf det fremgår


Og her"loven" de henviser til

Citat:
§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og
4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder,
Det er jo så den der gælder for alle flekser ..

Men da du ved at søge pension ikke siger at du ikke vil arbejde , men at du alene beder om mulighed for at det bliver vurderet om du kan være berettiget til pension (Husk altid at sig at jo du vil gerne arbejde, men du kan ikke se at du kan , men er villig til at prøve) så kan de ikke dække sig ind under den... Min sagsbehandler sendte så denne svada med også ...


Citat:
Udnyttelse af arbejdsmulighederne

§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.

Stk. 2. Kommunen har pligt til at vurdere, om en person, der har ansøgt om eller får hjælp efter § 11, fortsat opfylder betingelserne for hjælpen ved at udnytte sine arbejdsmuligheder, hvis personen

1) afslår et arbejde, som personen er henvist til,

2) udebliver fra en jobsamtale eller en cv-samtale i jobcenteret eller hos anden aktør eller fra en rådighedsvurdering i jobcenteret,

3) udebliver fra en opfølgningssamtale i kommunen,

4) undlader at give meddelelse til jobcenteret, kommunen eller arbejdsgiveren om sygdom i tilfælde, hvor den ledige er givet et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller skal møde til jobsamtale hos en arbejdsgiver,

5) undlader at give meddelelse om sygdom til kommunen i tilfælde, hvor den ledige er indkaldt til en sygeopfølgningssamtale eller foranstaltninger som led i sygeopfølgning, eller

6) afviser eller udebliver fra deltagelse i foranstaltninger som led i sygeopfølgning.

Hvorvidt du vil være berettiget til ledighedsydelse ved evt. afslag på førtidspension rejst af dig eller af kommunen - det vil altid komme an på en vurdering i forhold til din situation ved evt. afslag på førtidspension (jeg har drøftet din sag med teamleder Helle G. Jensen her i afdelingen).
Så jeg nævner igen - at du kan risikere, at miste ledighedsydelsen ved afslag på førtidspension.
Det nederste er så personlige kommentar til mig fra min sagsbehandler , men det tillader jeg mig at tage ganske roligt, jeg har samarbejdet (i meget større grad end kommunen har, om så det er loven og hvordan man skal følge den så er det også mig der har oplyst kommunen om det på skrift .. så hul i hende siger jeg bare )

Den eneste måde jeg kan se at hun kan slippe godt af sted med at stoppe ledighedsydelsen er ved at sige at jeg er for syg til fleks men for rask til pension og det er der jo så ikke noget der hedder og heldigvis for mig på det punkt i min sag hvor jeg er nu, så er der lige kommet denne afgøerlse fra civil retssag ..


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...8.html?forside

Skulle det ske at man får beskeder af sin sagsbehandler som den jeg har fået og andre åbenbart også , så bed dem om at dokumentere det ...

Det de snakker om med at lukke for ledighedsydelse ja det kan de hvis det er fordi du ikke vil arbejde , ikke fordi du beder dem om at vudere en pension...

Jeg skal gerne arbejde til jeg er gasblå i ansigtet hvis de finder mig et job der kan tilgodese mit helbred, og mine skånehensyn ..

men men .. de findes nok ikke lige (men vær sikker på at jeg hvis jeg bliver visiteret til fleks på 6 timer som det ser ud nu , vil vælte kommunen med mine jobansøgninger jeg vil søge job i ALLE afdelinger deroppe )
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 11:27   #9
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hvor er det godt at der er nogen som jer, der har så meget overskud at i kan sætte jer ind i alle de ting ,så sådan en som jeg, kan få glæde af det også. jeg har mistet overblikket p.t.

tusind tak
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge. MarianneNM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 279 27-01-2013 14:26
Sygedagpenge, ret til barsel? ingen a-kasse sabjohnsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 13-12-2012 22:06
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension