K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2014, 12:34   #1
Frøken Jønsson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Lokation: århus
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frøken Jønsson er ny på vejen
Usynlig syg, flexjob til en 29'årig??

Kære alle sammen.
Jeg er helt ny herinde, men har en frygtelig masse spørgsmål omkring min flexjob udredning, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med at besvare, eller komme med råd til.
Det nok bedst jeg fortæller kort og præcist om mig selv og min situation.
Jeg er 29 år gammel, uddannet tjener tilbage i 2008, en uddannelse som jeg fik med nød og næppe. Gik ned med stress første gang i 2007, virkelig med hovedet først, kæmpe depression sygemeldt, medicin og hele turen. Siden har jeg kun periodisk været "oppe" igen. Som regel 4-6 mdr af gangen er gode, efterfulgt af lige så mange dårlige.
I 2011 gik jeg ned med et brag igen, og med min læges anvisningen, lod jeg mig sygemeldt for en længere periode. Det endte med en ADD diagnose og et, "så ved du jo hvad der er galt, nu kan du godt klare dig" spark ud af døren og ud af sygemeldingen fra kommunens side.
Jeg søgte ind på ny uddannelse, som skulle tage hensyn til min stress følsomhed, men efter 5 mdr, var jeg syg igen.
Det er nu et år siden. Så bankede jeg i bordet hos kommunen, og bad om hjælp igen. Ordenlig hjælp, for der er noget med mig og min arbejdsevne der bare slet ikke passer ind i den verden vi lever i. Har nu været i arbejdsprøvning siden marts på et kommunalt værksted, hvor jeg stille og roligt har fået en hverdag igen. En hverdag hvor job må fylde max på 15 timer, ellers dykker jeg igen.
Er netop startet i praktik på en rigtig arbejdsplads, som sidste led i udredningen, som jeg virkelig håber ender med et flexjob.
Min læge, psykiater og sagsbehandler giver mig alle ret i at jeg har en varig arbejdsnedsættelse, MEN fordi den er psykisk betinget, er den svær at "bevise"
Jeg er en glad og energisk person, når jeg har det godt. Fremstår som ressurcefuld, og vil virkelig gerne arbejde.
Og her kommer det svære så... Hvordan skal jeg komme igennem med mit ønske, om flexjob, som alle ind til videre bakker mig op i, men som alle også siger bliver svært at komme igennem med?
Får jeg ikke lov til at arbejde på nedsat tid, og med skånehensyn, så vil jeg leve sygemeldt 50-60% af tiden... Og sikkert ikke nå at blive 40, for min krop kan heller ikke holde til det i længden.
Jeg håber i fanger essensen, og har nogle gode ideer eller råd til min udredning.
/frk. Jønsson
Frøken Jønsson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 14:28   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du gået til psykolog mens du har været syg, hvad siger han? er der nogen eksperter der siger du er stationær, ikke din egen læge?

for det er nogen af de ting du skal have klar før du får fleks, du skal være på fast medicin eller lægen , skal skrive det ikke hjælper dig.

så med mindre alle ting er afprøvet? psykolog, terepi og medicin, så har du langt igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 14:47   #3
Frøken Jønsson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Lokation: århus
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frøken Jønsson er ny på vejen
Ja jeg går til psykolog, ad 3. omgang. Alle siger det sammen, varig nedsat arbejdsevne. Medicin er afprøvet, uden virkning, igen over flere gange, og flere præparater.
Psykolog, terapi og medicin er afprøvet.
Har hoppet hver gang de har sagt hop, og har deltaget aktivt i alt hvad de har udsat mig for. Syntes jeg har gjort ALT for at blive beder, uden held.
Og stress problemet har jeg dokumentation for, har været et problem siden folkeskolen. Er institutions barn, så har jo papier på mig selv fra 13' års alderen.
Frøken Jønsson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 18:34   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så er det nok tid til at hammer i bordet, der skal ske noget, måske skal du have en bisider som kan råbe for dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 21:49   #5
Frøken Jønsson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Lokation: århus
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frøken Jønsson er ny på vejen
Jamen jeg er i et forløb nu, som snart er afsluttet, og så skulle der gerne ske noget. Jeg føler bare at man kigger skævt til mig, pga min alder.. "Jamen du er jo så ung...!" Det som om man ikke bliver taget seriøst med mindre man er 40+ og har et synligt handicap eller problemstilling . Er der andre der kan genkende det?
Frøken Jønsson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 23:03   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frøken Jønsson Se meddelelser
Jeg føler bare at man kigger skævt til mig, pga min alder.. "Jamen du er jo så ung...!" Det som om man ikke bliver taget seriøst med mindre man er 40+ og har et synligt handicap eller problemstilling . Er der andre der kan genkende det?

Ja det kan jeg godt genkende.
kom til skade som 21 årig, og nu 25 år..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 23:07   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Frøken Jønsson.

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

I dag kan borgeren ikke selv søge om at få bevilget fleksjob.

Det er særdeles vigtigt at forstå, at hvad andre, læger, venner, rådgivere, ja alle, hvad de siger har absolut ingen betydning overhovedet.

Du kan ikke bruge det til noget konstruktivt.

Men, hvad der skriftligt nævnes i dine læge- hospitalsjournaler og kommunale journal har betydning.

Det kan du kun kontrollerer på een måde, at søge aktindsigt i hele forløbet, således at du har kendskab til alt 100% hvad andre skriver om dig.

98% er ikke 100% så mit budskab til dig er at du skal vide alt 100% og forstå alt, hvad andre skriver om dig.

Din praktiserende læge er en vigtig fagperson i en social sag.
Denne er den eneste, udover din sagsbehandler, som har tilladelse til at anbefale at du skal bevilges et fleksjob iht gældende regler. Din praktiserende læge afgøre ikke men anbefaler udelukkende. Det sker i en lægeerklæring LÆ 165, som lægen kan afsende til kommunen uopfordret og hvor kommunen tvinges til at vurderer anbefalingen om fleksjob.

Det er noget ejendommelig verden: dem der ønsker førtidspension får bevilget fleksjob ned til 900 sekunders arbejde om ugen.

Dem der ønsker fleksjob bliver fasthold i uvidenhed i årevis.

Det er hvad du er oppe imod.

Derfor skal du finde ekstra kræfter og være aktiv i din situation.

Det kan du kun være, hvis du kender lovgivningen. Såre simpelt.

Begynd at læse og forstå følgende:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30462

Aktindsigt

Læger/speciallæger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-08-2014 kl. 23:27.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension