K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2017, 01:08   #1
White
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
White er ny på vejen
Fra Fleks til førtidspension - eller hvad???

Jeg er i øjeblikket i et mini fleksjob på 12 timer pr. uge med 60-65% effektivitet. Min problematik ligger i den øvre del af kroppen, hvor specielt mine arme er problematiske.

Kommunen har flere gange kommenteret, at jeg burde gå ned i timer, da jeg er meget udmattet og løbende får flere smerter af arbejdet. Det har jeg sagt nej til hvergang forslaget kom op.

Nu er jeg for 4. gang på et smertecenter i håbet om at ny type medicin kan afhjælpe min problematik. Igen er min arbejdstid kommet på tale og nu er der en reel udsigt til, at jeg skal ned i timer på mit job.

Smertelægen mener, at det er på tide, jeg skal gå ned i tid. Jeg forventer, at "de kloge hoveder" minimum vil kræve jeg halvere min arbejdstid. Hvorved jeg ender op på 6 timer med en effektivitet på de 60-65% - sådan lige over 3 timers reel arbejde pr uge. Det er dælme ikke meget, og det det vil jeg ikke kunne få til at fungere i mit nuværende job.

Mit spørgsmål er - hvor ligger jeg i forhold til en førtidspension, såfremt min arbejdstid som minimum halveres, og jeg ender på lige over tre timer eller mindre i effektiv arbejdstid????
White er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 08:28   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af White Se meddelelser
Jeg er i øjeblikket i et mini fleksjob på 12 timer pr. uge med 60-65% effektivitet. Min problematik ligger i den øvre del af kroppen, hvor specielt mine arme er problematiske.

Kommunen har flere gange kommenteret, at jeg burde gå ned i timer, da jeg er meget udmattet og løbende får flere smerter af arbejdet. Det har jeg sagt nej til hvergang forslaget kom op.

Nu er jeg for 4. gang på et smertecenter i håbet om at ny type medicin kan afhjælpe min problematik. Igen er min arbejdstid kommet på tale og nu er der en reel udsigt til, at jeg skal ned i timer på mit job.

Smertelægen mener, at det er på tide, jeg skal gå ned i tid. Jeg forventer, at "de kloge hoveder" minimum vil kræve jeg halvere min arbejdstid. Hvorved jeg ender op på 6 timer med en effektivitet på de 60-65% - sådan lige over 3 timers reel arbejde pr uge. Det er dælme ikke meget, og det det vil jeg ikke kunne få til at fungere i mit nuværende job.

Mit spørgsmål er - hvor ligger jeg i forhold til en førtidspension, såfremt min arbejdstid som minimum halveres, og jeg ender på lige over tre timer eller mindre i effektiv arbejdstid????
3 effektive timer er stadig indenfor rammerne af et fleksjob, og nogle personer er længere nede.

Og inden du vil kunne overgå til pension, vil det skulle undersøges om der er jobs du vil kunne varetage, hvor du ikke bruger armene så meget.

Så med din nuværende situation er der lang vej til pension, da arbejdsevnen stort set skal være nul og under alle omdtændigheder veldokumenteret.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 10:04   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kort og godt langt fra, folkfår jo fleks til 1 time om ugen.

min mand er lige blevet godkendt til fleks pr.9/1 -17 2 timer ugeligt arbejdes giver betaler for 1, det er meget hårdt for ham,så de hartilbudt at han kan gå ned i tid til 1 time, han er 52 pension er langt ude endnu
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 10:17   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære White.

Læs følgende

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Gode råd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Ofte oplever vi, at patienter gør alt for at klare de krav omgivelserne stiller.

Man tager mere medicin end lægerne har ordineret for at kunne vise at man godt kan.

Senere kommer man til at fortryde dette.

Arbejdsprøvninger, arbejdsevnen etc skal bestemmes af hvad dit helbred tillader.

Det er det vanskelige ved at være underlagt systemet af positive mennesker som egentlig er ligegyldige for hvordan det kommer til at gå patienten. Bare de kan få patienten til at yder mere, så bliver deres chef glad.

Hvis du fortsætter med den retning, som du har valgt kommer du til at fortryde bitterligt.

Som du kan se i et af de henviste link bliver der bevilget fleksjob ned til sekunder om ugen.

Er det det du ønsker?

Du skal nu for 4de gang på smertecenter! Efter min mening finder du ingen løsning der for din fremtid. Hvor i landet bor du ca? Hvilken behandling modtager du for dine smerter?

Dine læger må IKKE ytre sig om hvilken ydelse du bør bevilget, så hvad dine omgivelser siger til dig kan du ikke bruge til noget som helst. Det giver dig kun falske forhåbninger. Det hele drejer sig om juristeri og intet andet.

Held og lykke med sagen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-07-2017 kl. 10:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 10:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Først og fremmest, så skal du huske at passe godt på dig selv, for du kan ikke forvente at andre gør det.
Du skal forhåbentlig holde mange år endnu, og så kan du lige så godt gøre hvad du kan for, at de sidste år i dit liv også bliver til, at holde ud.

For mig lyder det som om, at du har kæmpet for at bevise, at du har en arbejdsevne, så helt reelt er der vel ingen der ved, om din arbejdsevne reelt er på under 1 time pr. uge.

Mit råd er, at du begynder at skrive dagbog, se nogle gode eksempler her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når arbejdsevnen vurderes skal der tages højde for, at man kan restituere, d.v.s. blive frisk igen til næste arbejdsdag, og man skal også være i stand til, at passe sit hjem o.l.

Og så skal du huske, at du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, ikke hvor megen smerte du kan udholde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 11:12   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vovse`s råd "Og så skal du huske, at du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, ikke hvor megen smerte du kan udholde." beskriver præcis hvordan du fremover skal agere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 00:23   #7
White
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
White er ny på vejen
Tak for svar til alle
Og ja, jeg må indrømme, at jeg har okset derudad, fordi tanken om at slippe arbejdsmarkedet er for skræmmende. Nu er jeg ved at komme mere overens med, at det måske ikke er så slemt, selvom jeg med de nye regler tydeligvis ikke ligger tæt på førtidspension.

Jeg har fornyligt måtte erkende , at jeg har brugt medicin (dog ikke mere end lægen har ordineret) for at kunne fortsætte udover min reelle arbejdsevne. Og når jeg kom hjem havde jeg end ikke kræfter til at lave mad eller spise......og jeg bruger dobbelt så lang tid på at hvile, som den tid, jeg var på arbejdspladsen. To dages arbejde i træk trækker tænder ud, så ja - helbred - eller det, som er tilbage af det - skal sættes først.

Til Peter - jeg får lantidvirkende panodil og oxycontin samt metadon derudover oxynorm og gabapentin.
Nu er oxynormen fjernet og jeg er igang med udtrapning af metadon og dernæst ryger oxycontin. Så en måned uden morfika før jeg kan afprøve "Low Dose Naltrexone" (LDN). Og dernæst skal panodil fjernes og så skal gabapentin fjernes eller jeg skal overgå til andet præparat uden gabapentins bivirkninger.

Jeg står nu overfor en længerevarende sygemelding, men håber at få fjernet så meget som muligt så jeg stadig kan fungere; Om det bliver med eller uden arbejde vil min fremtidlige arbejdseffektivitet vise, men den bliver vist ikke så stor......medicinen har dæmpet smerterne og gjort, at jeg ikke kunne føle kroppens grænser, så det er iøjeblikket - og det bliver en grum periode jeg går i møde. Men jeg har selv valgt det.

Jeg glemte lige at tilføje.... min tilstand vil forværres som årene går fortalte en speciallæge for år tilbage og det kan jeg godt mærke.
Jeg kan mindre i dag end jeg kunne får blot to år siden og derfor vil der ikke blive tale om de gyldne 'udviklingsmuligheder i et fleksjob' når jeg går ned i tid. Det vil gå den modsatte retning. Men nu hvor jeg får fjernet det meste af min medicin vil det vise sig hvordan det rent faktitisk står til med funktionsevnen. Det er en god idé med dagbogen og det vil jeg bestemt opstarte her i nedtrapningsperioden.
White er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 01:23   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Vovse`s råd "Og så skal du huske, at du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, ikke hvor megen smerte du kan udholde." beskriver præcis hvordan du fremover skal agere.

Hilsen Peter
Det var den besked jeg fik af en jobkonsulent, fra anden aktør.

Det var så rart endelig at møde et menneske.

Citat:
Oprindeligt indsendt af White Se meddelelser
Jeg har fornyligt måtte erkende , at jeg har brugt medicin (dog ikke mere end lægen har ordineret) for at kunne fortsætte udover min reelle arbejdsevne. Og når jeg kom hjem havde jeg end ikke kræfter til at lave mad eller spise......
Og den holder jo ikke i længden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af White Se meddelelser
Det er en god idé med dagbogen og det vil jeg bestemt opstarte her i nedtrapningsperioden.
Det er en rigtig god idé at starte på dagbog 1-2 uger før man starter i arbejdsprøvning ell.l., så det kan dokumenteres hvordan man fungerer når man ikke har pisken over nakken.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 10:52   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan godt tilkendes fleksjob på meget få timer, men kun hvis der er udsigt til at man senere kan gå op i tid. Det får kommunerne til at tilkende en masse fleksjob på få timer.

Men her er du på vej ned i tid, så der er ikke udsigt til bedring.

Det bør du kunne bruge.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...19/1379630.pdf
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 16:35   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Din ordinerede medicin....

Kære White

.... betragter jeg ikke som behandling men viser mig at vi er over i den tunge ende, hvor du fremadrettet skal være aktiv med at finde løsninger om mulige behandlinger.

Smertestillende er symptomdæmpende og ikke behandling.

Du antyder din diagnose kunne være progressiv, og uanset hvilken diagnose du måtte have skal du forholde dig til de muligheder du endnu ikke har mødt på din vej.

Modtager du former for genoptræning?

Hvis ja, vederlagsfri?

Bruger du hjælpemidler og har den juridiske betegnelse "svært handicappet" iht Sundhedsstyrelsens retningslinjer? Det skal du vide fremadrettet for at kunne navigerer i behandlersystemet.

http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/...2C6C95050.ashx

Pip: fin skrivelse du har fundet med svar fra Mette Frederiksen. Andre fremtrædende politikere har også været ude med flotte udtalelser om, at arbejdsprøvninger vs fleksjob ned til minutter om ugen under lovforhandlingerne og at nu skulle det laves om.

Men indtil nu i skrivende stund har ingen i Socialdemokratiet lavet så meget som et komma om i lovgivningen eller stillet krav om, hvor skabet skal stå.

Fordi embedsmænd har fået retten til at fortolke lovgivningen af svage generationer af politikere, som ikke formå at træde i karrakter og som retter ind under, hvad Finansministeriet ønsker, som pt er liberal skattelettelse.

De fleste i Folketinget har det særdeles godt, med de nuværende forhold med fleksjob ned til sekunder om ugen. Ellers havde de for pokker stillet et privat lovforslag som alle har mulighed for.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224&page=6

I dag er det et faktum, at flere områder bliver sagsbehandlet med en fejlrate på 100% og en Ankestyrelse der taber både deres ulovlige afgørelser og Principafgørelser, ved de civilretslige domstole.

Derfor kan vi der rådgiver på k10 kun håbe at alle nye, følger vores råd, især i begyndelsen af deres sag.

Tilbage til White:

Ingen skal presses til at oplyse deres diagnose, men med vores erfaring og viden på k10 kunne det være at du kunne modtage muligheder, som du ikke tidligere har tænkt over eller har haft kendskab til. Men med din ordinerede medicin og din arbejdsindsats indtil nu kan ikke fortsætte. Du skal træffe din beslutning om hvad du ønsker og sætte dig ind i lovgivningen, med hjælp fra k10, om hvordan du når dit mål.

Men juridisk oplyser du et bevilget fleksjob på "12 timer pr. uge med 60-65% effektivitet" hvilket er guf for en sagsbehandler, sagsformidler, diplomsagsbehandler, jobkonsulent eller i bedste fald en socialrådgiver, der muligvis får en eller anden bonus for at fastholde dig på lav ydelse.

Så kan Mette Frederiksen svare nok så kækt, som hun gør, men det er nu ikke noget hun, som minister bestemmer. https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Tror du skal tænke over, at forlade "Flinkeskolen" og tænke på dig selv og udelukkende dig selv. Ingen ansvarlig læge ordinere dine nævnte smertestillende mediciner, uden grund. Kør din fremtidige sociale sag med omhu. Ellers befinder du dig samme sted om 1 eller 2 år.

Jeg råder dig med 43 års erfaring, herunder ordineret Metadon og Morfin inj og samtlige af dine nævnte mediciner, så jeg ved hvad jeg taler om og ved hvilket rum du befinder dig i. Som kan være særdeles vanskelig at "forlade"

Husk hvad Vovse råder til: "Og så skal du huske, at du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, ikke hvor megen smerte du kan udholde."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension