K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 02:05   #1
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Navne beskyttelse

Hej Alle

Jeg er ikke sikker på om det jeg skriver er i strid med K10.dk regler eller dansk lovgivning, men jeg tænker stadig om når k10 medlemmer skriver deres historier, at man kunne nævne kommunenavn og SB navn?

Jeg ved at der er flere politikere som lejlighedsvis kikker forbi, og dette vil være med til at bekræfte de forskellige indlæg.

Mange SBere har da ikke nogle problemer med at trække tæppet væk under folk, og drive dens familie fra hus og hjem. Til gengæld er der også mulighed for at rose de mange gode og menneskekærlige SBere, som også eksistere.

Det kunne også være en mulighed at nævne kommune og borgermester.

Som skrevet ved jeg ikke om det er i strid med lovgivning, men i min sag har jeg ikke bemærket noget om tavshedspligt.



Mvh

hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 07:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
navn

der er mange der skriver kommunen på, mavne tror jeg ikke er lovlig, ville ikke gøre det selv, selv om jeg kun har haft gode oplevelser i nu.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 07:46   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du kan se, at en bruger er fra samme by som dig selv, så kan du evt. sende vedkommende en pb og spørge til navnet på sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 09:59   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Enig

Offentlige job - offentlige navne. Jeg synes det er en god ide. Frem med navne og frem med kommunens navn. Det er ikke personernes privatliv, der skrives om, men deres arbejde, som vi er med til at betale løn til.

De kan jo så blande sig i debatten, men det behøver de jo ikke, fordi de "aldrig må udtale sig i den konkrete sag", så det behøver de jo ikke.

Til gengæld er det vores privatliv de roder rundt i som blinde høns.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 10:19   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, vi har nu altid sagt: vi har intet at skjule såååå....kommunenavnet har altid stået der

(at vi så også har været på forsiden af Politikken ja, det gør jo ikke vores oplevelser af systemet mindre kendte )

-men nej, jeg har intet imod at oplyse både det ene og det andet -sagligt! -i forhold til offentligheden.

At rigtig mange vælger at være anonyme, det kan jeg sagtens forstå og vel i og for sig det grundlæggende i siden.

Herinde er der fristed til at søge hjælpen, helt anonymt og sådan syns jeg også fortsat det skal være
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:34   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Mange ønsker at være anonyme - HELT anonyme - og er bange for, at det de skriver herinde vil blive genkendt af kommunen eller folk de kender. Derfor ønsker de ikke at skrive oplysninger der kan lokalisere dem.

Andre af os er lidt mere løse omkring det og skriver gerne kommune, specifikke jobcentre, specifikke anden aktører m.m.

Begge dele skal der være plads til.

Det med at skrive sagsbehandlerens navn vil jeg ikke - det syntes jeg dog er for afslørende.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 12:33   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg personligt kan godt lide jeg kan se hvor folk er fra, fordi der er forskæld på kommuner, men også fordi jeg via k10 er randt ind i en fra egen kommune, med en sag der på mange måder minder om min egen, og sikke en befrielse.
Altså det godt nok at kunne side og se her at der er en i den anden ende af landet, som også døjer, men man føler sig nu stadig lidt alene, når det så er ens egen kommune kommer det pludseligt meget tættere på, og det er faktisk rart at vide at der sidder en ikke ret langt væk, og oplever det samme huld i hovedet som en selv.

Faktisk har jeg i mange år følt mig lidt meget alene, men min sag er også ret speciel, den er anderledes, eller rettere har været, for nu står jeg som mange andre, det så at støde på en hvor der er lighedspunkter, og så oven i fra egen kommune, det en ret fed fornemmelse.

MEN jeg er altså også helt med på at nogle ikke kunne drømme om at oplyse hvor i landet de er fra, og det har jeg fuld respekt for, for det er jo sådan set en privat sag.

At nævne person navne, er jeg lidt vævende, politikere borgmester jobchefer, er jeg ikke bange for at nævne, fordi det er deres ansvar at tingene fungere som de bør, det er intet personligt mod dem i den forstand, og selvfølgelig sys en med en råden sag at de er nogle bæhoveder, samtidig er det jo nemt nok at finde frem til de personer, hos de fleste brugere (dem der har oplyst hvor de er fra) altså deres navne er ligesom ikke særlig hemmelige. Mens sagsbehandlerenes navne, er jeg mere påpaslig med, den er svipset en gang, men man er jo kun menneske.

Grunden er ikke at jeg vil beskytte dem, altså de kan for pokker da bare følge loven og behandle folk ordentligt, det er ikke så svært, og er det chefen, må de slæbe den op af i stedet ned til lille mig, basta., men derimod min egen beskyttelse, fordi de har svært ved ikke at tage tingene personligt (ikke dem jeg har haft kontakt med) og det giver altså tilbageslag, det har det gjort for mig en del gange, og af skade bliver man jo gerne klog *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:24   #8
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Ingen tvang

Hej alle

Super gode tilbagemeldinger

Hensigten med mit oplæg er ikke tvang eller lign.

Jeg tænker også selv om jeg ville gøre det, men efter en gennemlæsning af mine indlæg er jeg ikke bekymret, da jeg kun har skrevet ting som jeg kan stå inde for.

Kommunerne er blevet meget store efter sammenlægningen, og derfor er det ikke umiddelbart til at finde frem til folk ud fra kommune navn.

Sagsbehandlernavn vil være en mere personlig sag, og derfor en egenvurdering, men jeg mener stadig at det største problem vil ligge hos den sagsbehandler, hvis fejl eller ligegyldighed bliver beskrevet sandfærdigt herinde.

Som tidligere skrevet er det frivilligt, og kunne erstattes af forkortelse eks. Sorø kommune sagsbehandler Ulla Porseman=SorøSBUP, eller bruge forkortelse som indgår i deres email, som i min kommune står på hjemmesiden eller er direkte oplyst.

Hvis man havde nogle retningslinjer for denne forkortelse kunne webmaster måske kører statistik og kårer måneds og årets bedste og dårligste SBer samt kommune, og på den måde ligge pres på kommunerne samt sagsbehandlere.

Jeg kunne håbe at dette kunne gavne sagsbehandling i fremtiden. Den rette men meget langsomlige vej er naturligvis at ligge pres på politikkerne, men jeg tror vi kan tage fat i bunden af systemet, og få dem mere på vores siden, i kampen om retfærdig sagsbehandling, hvor Jobcenterchefer og borgmestre/byråd bliver presset både af den syge, men at SBerne også siger fra overfor ledelsen, som jeg mener dikterer handlingsforløb i mange tilfælde.

Kom med jeres input og ideer.

Hilsen

hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:30   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hvorformig Se meddelelser

Hvis man havde nogle retningslinjer for denne forkortelse kunne webmaster måske kører statistik og kårer måneds og årets bedste og dårligste SBer samt kommune, og på den måde ligge pres på kommunerne samt sagsbehandlere.
Interessant forslag!

I andre fag bedømmer brugere også, men det er områder, hvor man er fri til at gå sin vej...

Men jeg så også gerne K10 som en politisk magtfaktor -efterhånden er vi mange!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:00   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
K10 som politisk magtfaktor

er for nuværende utopi, fordi:

1) den eksisterende arbejdsbyrde for webmaster nævnes atter og atter - han har ikke tid til at indlægge flere funktionaliteter på siden.

2) da flere år gamle indlæg og profiler aldrig slettes, er det på forsiden angivne medlemstal ikke udtryk for en lige-nu-og-her FAKTUEL aktiv medlemsskare.

3) debattørerne benytter k10 af vidt forskellige årsager - bla.a har et stigende antal brugere med psykiske diagnoser fundet herind, og får især et socialt behov dækket gennem debattens rummelighed, hvilket direkte kan aflæses af mange gentagne tråde/spørgsmål/indhold.

4) det er ikke muligt for andre end webmaster at lave tråde der blokeres for udefrakommende indlæg og kommentarer, og derfor løber diverse initiativer til en form for samling-af-tropperne eller opgradering af infostrøm i trådene meget ofte af sporet.

5) der er intet formelt medlemsskab/kontingent/politiske målsætninger (udover det fromme ønske at hjælpe sine medmennesker i samme rådne båd) og nogle kan debattere under flere navne - der er altså overhovedet ikke et reelt overblik over den helt faktuelle gruppe brugere.

Det er simpelthen ikke anvendeligt nok at kunne sige: " vi er ....øhhhhhh ENORMT mange førtidspensionister og bistandsklienter der mener at øhhhh...."

MEN - K10 kan som andre ofte frekventerede netsider dog være en politisk MENINGSPÅVIRKER, hvilket jeg tror vi efterhånden sniger os til at blive; der bliver helt sikkert læst over skulderen oftere og oftere...


En helt anden ting er:
UNDERGRUPPER, f.eks organiseret efter geografi eller diagnosefællesskab/fælles klagemål, kan derimod udgøre mindre og særdeles skarptskydende enheder, såfrem man formår at finde en tovholder og kører gruppen adskilt fra øvrig debat; f.eks. på en privat mailingliste (der stadig kan køre med anonyme mailadresser såfrem deltagerne ønsker dette).
Senere i processen kan man så evt. mødes fysisk.



PS: det står iøvrigt enhver debattør frit for i Profilen, at give lige præcis de 'efterlyste' informationer - kommune, kontor, SB-/lægenavn osv, og manglen på samme skal tolkes som et meget præcist udtryk for folks dårlige erfaringer og deraf afledte behov for anonymitet.

Sidst redigeret af L.S.; 06-03-2011 kl. 00:05.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden: ret til aktindsigt i ansattes navne v. behandling af din sag gunvor Den nyttige viden vi alle har 3 19-12-2011 13:44
mon det er navne-sammenfald!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-09-2011 17:13
Åbendebat - Sagsbehandling og navne 5dia Skal kommuner ikke overholde loven? 7 13-04-2011 17:10
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne LUM Politik og Samfund 5 24-03-2011 10:25
navne på pensionsnævnet? cosy Alt det andet 13 26-12-2010 11:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension